کد خبر: ۴۱۷۲۵
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۰:۰۷
در ديدار دادستان كل كشور

آيت الله صافي گلپايگاني:حركتي كه از دانمارك شروع شد، صهيونيستي بود

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش رسانيوز، آيت‌‏الله لطف‌‏الله صافي گلپايگاني روز يك‌‏شنبه در ديدار دادستان كل كشور، با تقدير از سياست قوه قضاييه در كاهش مجازات زندان، خواستار تجديد نظر، آسيب‌‏شناسي و نقد فقهي قوانين حقوقي، جزايي و آيين دادرسي دستگاه قضايي و نيز ارتقاي دانش فقهي قضات و كاركنان دستگاه قضايي شد. 

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اهانت برخي از مطبوعات غربي به ساحت مقدس رسول اكرم (ص)، اظهار داشت: پيش از ماه محرم، در پيامي درباره اين اقدام موهن هشدارهاي لازم را داده بودم. اين حركت كه از دانمارك آغاز شد، سياسي و به دست صهيونيسم بود و كشورهاي مسلمان تنها به فراخواندن سفرا، نبايد اكتفا كنند. 

استاد دروس خارج حوزه علميه قم واكنش جهان اسلام را به اين اهانت براي غرب غير قابل پيش بيني ارزيابي و عنوان كرد: مسلمانان جهان بسيار خوب عمل كردند و آنها تصور اين عكس‌‏العمل را نداشتند. اگر شخصي در مورد حضرت عيسي (ع) اين گونه عمل مي‌كرد، آنها عكس‌‏العمل نشان نمي‌دادند، چون مسيحي واقعي نيستند، در حالي كه مسلمانان باور قلبي به حضرت رسول اكرم (ص) دارند. 

وي با بيان اينكه كساني كه اين كاريكاتور را طراحي و منتشر كردند، مسيحي واقعي نيستند، تأكيد كرد: ايشان با اين كار خود، انسجام مسلمين را ديدند. انديشمندان، اهل فكر و منصفان غرب نسبت به اسلام كمال احترام را دارند و به عظمت اسلام معترفند. اهانت به حضرت خاتم الانبيا (ع) تمسخر فكر، انديشه و علم است. 

قربانعلي دري نجف‌‏آبادي در آغاز اين ديدار، خواستار نزديك شدن ديدگاه‌هاي علما و مراجع تقليد به خصوص در مسايل اجتماعي شد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین