کد خبر: ۴۱۷۵۴۱
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶

2016؛ یک نگاه سریع! +عکس

«سال اشک‌ها و لبخندها»؛ این را در مورد همه سال‌ها در همه تقویم ها می‌شود گفت؛‌ 2016 هم سالی بود مثل باقی سال‌ها،‌ با جنگ‌ها و بحران‌های طبیعی و چرخش‌های سیاسی رهبرانش.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، این‌جا،‌ می‌توانید تعدادی از تصویرهای سالی را که از سر گذشت ببینید. 

2016 با بحران سرمای بی‌سابقه در آمریکای شمالی آغاز شد؛ چیزی که باعث شد نگرانی از تغییرات شدید و ناگهانی آب و هوا بیشتر از قبل در معرض دید قرار بگیرد. 

2016؛ یک نگاه سریع!

زیکا،‌ ویروسی که با گزش حشره منتقل می‌شود و حاصلش به دنیا آمدن بچه‌های با میکروسفالی است،‌ متعلق به 2016 بود. برگزاری المپیک در آمریکای جنوبی؛ جایی که شیوع این بیماری بیشتر از باقی دنیا بود،‌ نگرانی در مورد شایع‌شدن آن را بیشتر کرد. تلاش‌ها برای پیداکردن واکسن قطعی برای این بیماری هنوز ادامه دارد. 

2016؛ یک نگاه سریع!

المپیک،‌ مهم‌ترین رویداد ورزشی سال گذشته میلادی بود،‌ اما عنوان اسطوره‌هایش را در این دور حتما می‌توان به «مایکل فلپس» و «یوسین بولت» داد؛ دو ورزشکاری که با نمایش خارق‌العاده خودشان در آب و خشکی، مرزهای جدیدی برای بشر رسم کرده‌اند. 

2016؛ یک نگاه سریع!


بحران مهاجران،‌ مثل سال پیش باز هم ادامه داشت،‌ تعطیلی چند کمپ پناهندگان در اروپا و سخت‌گیری‌های بیشتر برای گذشتن بیجاشدگان از مرزهای اتحادیه اروپا هم نتوانست جلو سرازیر شدن این سیل جمعیت به سمت جایی که بتوان در آن با امنیت زندگی کرد بگیرد. 

2016؛ یک نگاه سریع!

2016؛ یک نگاه سریع!

یک سنت‌شکنی آشکار در هند و شکل جدیدی از مبارزه با خشونت علیه زنان. یک طراح مد معروف برای نمایش فصل بهار و تابستانش از مدلی استفاده کرد که قبلا با اسید به او حمله شده بود و بخشی از صورتش را از دست داده بود. 

2016؛ یک نگاه سریع!

امسال شاید برای خیلی‌ها سال دردناک پر از خبرهای مرگ بود،‌ تعداد زیادی ستاره موسیقی از جمله «لئونارد کوهن» و «دیوید بویی» در این سال از دنیا رفتند،‌ همین‌طور چندتایی ستاره‌های سینما،‌ «محمدعلی کلی» هم در این سال درگذشت. او که مدت‌ها از بیماری پارکینسون رنج می‌برد،‌ با مرگش دوباره بر سر زبان‌ها افتاد و نشان داد که دوره‌اش هنوز تمام نشده است. 

2016؛ یک نگاه سریع!

تمام اروپا در سال گذشته میلادی درگیر بحران افزایش حملات تروریستی بود؛ بمب‌گذاری در نروژ،‌ حملات تروریستی در  آلمان و چندتایی حمله با چاقو به مردم در کشورهای مختلف اروپا،‌ شاید از همه دردناک‌تر حمله تروریستی شهر ساحلی نیس که نشان داد فرانسه هر چند در سال 2015 هم چندبار مورد حمله تروریستی قرار گرفته است هنوز تا حدود زیادی نسبت به باقی اروپا آسیب‌پذیرتر است. 

2016؛ یک نگاه سریع!

انتخابات آمریکا که از یک سال قبل مساله افکار عمومی بود،‌  در 2016،‌ رقابت‌ها داغ‌تر و سر و صدا بیشتر شد،‌ انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهوری جدید آمریکا اما نگرانی‌های زیادی را در تمام دنیا و البته در میان طبقه الیت سیاست‌مداران آمریکایی دامن زد. 

2016؛ یک نگاه سریع!

زلزله در اروپا؛ این بار شهری در نزدیکی رم در ایتالیا را لرزاند. در این زلزله دست‌کم 300 نفر جان خود را از دست دادند و بخش‌های مهمی از شهر ویران شد. 

2016؛ یک نگاه سریع!

در اتحادیه اروپا،‌ شاید مهم‌ترین خبر برای فعالان اقتصادی و حقوق بشری،‌ خروج بریتانیا از اتحادیه بود که امسال با رفراندومی که «دیوید کمرون» دستورش را داده بود نهایی شد؛ هر چند مردمی که به خروج از اتحادیه رای داده بودند خیلی زود درگیر بحران اقتصادی ناشی از احتمال تغییرات در نظام جذب سرمایه در بریتانیا شدند و خیلی‌ها خواستند که رفراندوم تکرار شود،‌ دولت بریتانیا زیر بار نرفت،‌ نخست‌وزیر که نتوانسته بود رای کافی مردم برای ماندن در اتحادیه را در رفراندوم به دست بیاورد از خانه شماره 10 داونیگ استریت خداحافظی کرد و تغییرات در قوانین با روی کار آمدن دومین نخست‌وزیر زن تاریخ بریتانیا آغاز شد. 

2016؛ یک نگاه سریع!

امسال سال آشتی‌کنان هم بود؛ بازگشایی مسیر رابطه آمریکا و کوبا،‌ شاید آخرین گام مهم اوباما در دوران ریاست‌جمهوری‌اش،‌ برای عمل به تعهدات انتخاباتی‌اش بوده است. ورود هواپیمای رییس جمهوری آمریکا به کوبایی که هنوز پایتخت ماشین‌های دهه 50 است،‌ شاید مسیر تازه‌ای برای توسعه مرزهای لیبرالیسم را نشان می‌داد. 

2016؛ یک نگاه سریع!

ترکیه امسال بخش مهمی از خبرهای درگیری و حملات تروریستی را مال خود کرده بود،‌ اما شاید بیشتر از همه کودتای نافرجام در این کشور بود که توجه جهانی را جلب کرد،‌ در پی آن هزاران نفر به اتهام دست‌داشتن در کودتا بازداشت شدند،‌ روابط ترکیه با آمریکا زیر سایه رفت و مناسبات این کشور با اسرائیل و روسیه بهتر شد. 

2016؛ یک نگاه سریع!

2016؛ یک نگاه سریع!

هر چند برای حیات وحش سال‌هاست که هیچ خبری خوب نیست،‌ امسال دولت چین خبر داد که برنامه‌های متمرکزش جواب داده است و پاندای بزرگ بومی این کشور دیگر در معرض خطر انقراض نیست،‌ این خبر با نمایش بیش از 30 بچه پاندا در یک مرکز نگهداری پاندا در چین اعلام شد و بعد از سال‌ها لبخند به لب فعالان محیط زیست و حقوق حیوانات آورد. 

2016؛ یک نگاه سریع!

بحران سوریه که به خارج از مرزهای این کشور نیز کشیده شده، هنوز هم مثل چهار سال گذشته در صدر اخبار است. امسال بالاخره یک قدرت بزرگ جهانی تصمیم گرفت با نیروی هوایی‌اش علیه تروریست‌ها  وارد کارزار شود؛ حضوری که البته بدون حاشیه نبود. پس‌گرفتن موصل در عراق از داعش نیز بخشی از اقدام علیه تروریست‌ها بود.

2016؛ یک نگاه سریع!

مرگ «فیدل کاسترو»،‌ آخرین رهبر پابرجای نماینده تفکر کمونیستی که خودش را به هجویه‌ای برای دنیا تبدیل نکرده بود،‌ آمریکای جنوبی را یک بار دیگر در اواخر سال 2016 به صدر اخبار آرود.

2016؛ یک نگاه سریع!

ترکیه در پایان سال یک بار دیگر به مساله تبدیل شد،‌ این بار با ترور سفیر روسیه در این کشور؛ عکسی که هزاران بار دست به دست شد و خیلی‌ها را به شک انداخت که شاید سال آینده میلادی زمان آغاز جنگی بزرگ‌تر از جنگ امروز و دوران تازه‌ای از رویارویی شرق و غرب باشد. 

2016؛ یک نگاه سریع!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین