کد خبر: ۴۱۷۵۴۸
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶

ده رویداد مهم برای زنان جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی

نشریه «نیوزویک» با انتشار گزارشی به ده رویداد مهم و سرنوشت ساز برای زنان در سال ۲۰۱۶ میلادی اشاره کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل-این نشریه رویدادها را به شرح ذیل برشمرده است:‌
از دستور کار خارج شدن طرح ممنوعیت سقط جنین در لهستان 
سقط جنین در لهستان به جز در مواردی چون تجاوز و زمانی که زندگی یک زن در معرض خطر است غیر قانونی است و یا در صورتی که جنین هیچ شانسی برای زنده ماندن نداشته باشد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ پس از اعلام مفاد این طرح ۳۰ هزار زن دست به اعتصاب زدند و راهپیمایی هایی را در سرتاسر لهستان به نشانه اعتراض برگزار کردند و معتقد بودند که حقوق باروری شان در معرض خطر است. 

تنها سه روز پس از این اعتراضات، قانونگذاران پارلمان لهستان از موضع خود عقب نشینی کردند و به این طرح رای ندادند. 

قربانی تجاوز استنفورد توسط بروک ترنر نامه ای سرگشاده خطاب به تمام دختران جهان نوشت 
در ماه مارس گذشته بروک الن ترنر ۲۰ ساله پس به ارتکاب سه فقره جرم تجاوز جنسی متهم شد. بروک دانشجوی دانشگاه اسنتفورد بود و پس از تجاوز به خانمی رسانه ها هیچ عکسی از او منتشر نکردند که این مسئله حساسیت زیادی را در برداشت و باعث توجه ناگهانی مردم به این موضوع شد و رسانه مجبور به انتشار عکس وی شدند. 

قربانی در دادگاه نامه ای را خواند که پس از حادثه خطاب به بروک نوشته بود و این چنین اشک را به چشمان بسیاری از حضار آورد. این نامه در فضای مجازی منتشر شد که 6 میلیون بار از آن بازدید شده است.

نخستین حضور ورزشکار زن سعودی در رشته دوی سرعت در المپیک ریو 
کریمان عبدالجدایل از عربستان سعودی برای دو صد متر در المپیک شرکت کرد این نخستین باری بود که زنی سعودی  در بازی های المپیک شرکت می کرد. او در این مسابقه با پوشش حجاب و گرمگن پوشیده شرکت کرد و در جایگاه هفتم قرار گرفت. اما از نظر جلب توجه برای بییندگان بیش ترین توجهات را به خود جلب کرد و در جایگاه اول قرار گرفت. 

ده رویداد مهم برای زنان جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی

میشل اوباما میشل اوباما بود 
میشل اوباما در یکی از قدرتمندترین سخنرانی هایش در سال ۲۰۱۶ میلادی در جریان کارزار انتخاباتی از هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در کنوانسیون ملی دموکرات ها حمایت کرد. 

ده رویداد مهم برای زنان جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی

سه کارفرین زن در لبنان یک ردیاب ازار و اذیت جنسی در لبنان را راه اندازی کردند 
در  ماه فوریه سه کارافرین زن لبنانی با راه اندازی یک وب سایت درباره ازار و اذیت جنسی زنان نوشتند و با استفاده از جمع آوری در محل و جزئیات حوادث خاص استفاده کنند. این گروه در سایتی تحت عنوان Harrasstracker.org نوشته اند که آزار و اذیت جنسی جان صدها نفر را در لبنان تحت تاثیر قرار می دهد و نمی توان این مشکل را نادیده گرفت. به همین خاطر تصمیم گرفتند تا جامعه را به طرد و نفی ازار و اذیت جنسی تشویق کنند و آنان را به سکوت نکردن در این باره تشویق کنند. 

ده رویداد مهم برای زنان جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی

پیروزی هایی که برای زنان در امریکا در شب انتخابات روی داد 
ممکن است در انتخابات اخیر امریکا هیلاری کلینتون به دونالد ترامپ باخته باشد اما زنان توانستند در شب انتخابات تاریخی سقف شیشه ای را بشکنند. در مجلس سنای بعدی شاهد حضور نمایندگان زن قابل توجهی خواهیم بود از جمله کامالا هریس، کاترین کورتز ماستو و تامی داک ورث که برای سنا برگزیده شده اند. هم چنین، استفانی مورفی و پرامیلا جایاپال به مجلس نمایندگان راه یافته و ایلهان عمر زن محجبه امریکایی سومالیایی تبار عضو حزب دموکرات توانست نامزد ایالت مینه سوتا شود. 

ده رویداد مهم برای زنان جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین