کد خبر: ۴۱۷۶۳۲
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸

نمایش نتانیاهو در ظاهر یک دلقک و تمسخر سرباز اسرائیلی توسط حماس+تصاویر

روزنامه تایمز اسارئیل با انتشار گزارشی در این‌باره اشاره می‌کند که حماس دو فیلم را برای افکار عمومی اسرائیل و تحت تاثیر قرار دادن آن منتشر کرده است. این روزنامه هدف اصلی اقدام اخیر حماس ‌را اعمال فشار بر اسرائیل برای بازگشت به پای مذاکره برای دریافت اجساد دو سرباز در غره قلمداد کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- شاخه نظامی حماش فیلمی با هدف تمسخر سربازان اسرائیلی را از اورون شائول منتشر کرده؛ سربازی که گفته شده در جنگ ۲۰۱۴ غزه کشته شده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ گردان عزالدین قسام اعلام کرده که این فیلم را به مناسبت بیست و سومین سالگرد تولد این سرباز اسرائیلی منتشر کرده است. حماس پیش از این اعلام کرده بود که این سرباز اسرائیلی را در بیستم ژوئن سال ۲۰۱۴ میلادی به اسارت گرفته است. 

روزنامه تایمز اسارئیل با انتشار گزارشی در  این‌باره اشاره می‌کند که حماس دو فیلم را برای افکار عمومی اسرائیل و تحت تاثیر قرار دادن آن منتشر کرده است. این روزنامه هدف اصلی اقدام اخیر حماس ‌را اعمال فشار بر اسرائیل برای بازگشت به پای مذاکره برای دریافت اجساد دو سرباز در غره قلمداد کرده است. 

در طول جنگ سال ۲۰۱۴ میلادی بین اسرئیل و حماس، اجساد گروهبان دوم اورون شائول و ستوان هادار گلدین توسط حماس تاکنون نگهداری شده‌اند. در یکی از فیلم‌ها صورت اورون شائول به صورت دیجیتالی بر بدن یک بازیگر قرار داده شده است که پشت میز در مقابل کیکی با شمع نشسته است که نمادی از تعداد سال‌های اسارت این سرباز است.

در این ویدئو صورت شائول به شکل ترسناکی تکان می‌خورد و به زبان عبری با لهجه عربی گفته می‌شود: تولدت مبارک. اسرائیل پیشتر اعلام کرده بود که تردیدی ندارد شائول و گلدین پیش از آن که اجساد‌شان ضبط شود مرده بودند. با این حال، حماس هیج‌گاه به طور علنی اعلام نکرده است که این سربازان مرده‌اند. انتشار این ویدئو در روز شنبه این گمانه‌زنی را تقویت کرده که ممکن است آنان زنده باشند. در بخشی از فیلم اول نتانیاهو در هیئت یک دلقک وارد اتاق می‌شود. در پایان این فیلم با موسیقی رعب‌آور گفته می‌شود که این تصیم در دست دولت است. در ویدئوی دوم که به نظر می‌رسد هدفش نمایش دادن زندانیان در زندان قرار گرفته توسط حماس است، جشن تولد پرغصه‌ای نشان داده می‌شود. 

در ماه نوامبر رییس منابع انسانی ارتش اسرائیل گفت که هیچ پیشرفتی در چشم‌انداز تلاش برای بازگشت اجساد دو سرباز اسرائیلی به سرزمین‌های اشغالی وجود ندارد. او در مراسمی با هدف بزرگداشت سی امین سالگرد مفقود‌شدن رون اراد خلبان نیروی هوایی اسرائیل، این‌‌‌ موضوع را بیان کرده بود. 

تایمز اسرائیل اشاره می‌کند که بیش از دو سال است که خانواده‌های سربازان‌ اسیر‌شده و یا مفقودشده دائما بر اسرائیل فشار می‌آورند تا فکری به حال اعضای خانواده‌شان کنند. گلدین و شائول در زمره حدود ۱۰۰ سرباز اسرائیلی هستند که محل دفن‌شان ناشناخته است. از دیگر نظامیان اسرائیلی که به سرنوشتی مشابه دچار شده می‌توان به رون اراد اشاره کرد که هواپیمایش بر فراز لبنان در سال ۱۹۸۶ میلادی سقوط کرد. اسرائیل واحدهایی را در نیروی انسانی ارتش تشکیل داده تا محل دفن سربازانش تشخیص داده شوند. 

برای گیلاد شالیت که در سال ۲۰۰۶ میلادی توسط حماس بازداشت شده بود، اسرائیل با مذاکره برای تبادل اسرا موافقت کرده بود. اسرائیل در آن زمان برای آزادی شالیت ۱۰۲۷ زندانی فلسطینی بازداشت شده به اتهام تروریسم را آزاد کرد. 

این روزنامه در پایان می‌نویسد: این سیاست به شدت در میان محافل سطح بالای امنیتی و نظامی اسرائیل مورد بحث و محل پرسش است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین