کد خبر: ۴۱۷۶۵۰
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۹

نخست‌وزیر ترکیه به عیادت مجروحان حملۀ استانبول رفت+عکس

بنعلی یلدریم، نخست وزیر ترکیه همراه با جمعی از وزرای کابینه از جمله وزیر کشور، از زخمی های حمله تروریستی به باشگاه شبانه «رینا» استانبول که منجر به کشته شدن 39 نفر شد، در بیمارستان «لیو» این شهر عیادت کرد. نخست وزیر ترکیه سپس از سوی مسئولین بیمارستان در جریان وضعیت مجروحان حادثه مذکور قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
نخست وزیر ترکیه پس از عیادت مجروحان حمله تروریستی، اظهار داشت: تروریسم مشکل و معضل مشترک بشریت است و نمی‌توان با آن به جایی رسید.

بين علی یلدریم، گفت هدف تروریسم ضربه زدن به وحدت، یکپارچگی و برداری ما و برای رسیدن به اهداف خود در حال زمینه‌سازی است.

وی ضمن تاکید بر مبارزه قاطعانه کشور با تروریسم گفت: ترکیه در دوره ای اخیر مشغول مبارزه بی‌امان با گروههای تروریستی تجزیه طلب و داعش در سوریه و عراق است. این امر، تاوانی نیز دارد، اما هرگز در برابر تروریسم سر فرود نخواهیم آورد". 

وی افزود: "تروریسم نمی‌تواند ما را تضعیف کند و به یکپارچگی ما آسیب بزند. نمی‌تواند ما را بترساند، بلکه ما آن را می‌ترسانیم".

یلدریم در رابطه با عامل حمله گفت: اسلحه خود را در محل حادثه رها کرده و با سوء استفاده از از آشفتگی و ازدحام از آنجا دور شده است اما پلیس و نیروهای امنیتی در حال پیگیری این موضوع هستند. تمامی احتمالات در نظر گرفته شده و تحقیقات با دقت کامل در حال انجام است.

نخست‌وزیر ترکیه درباره تشخیص هویت عامل حمله تروریستی در استانبول اظهار داشت: "پلیس و سازمان اطلاعات کشور با هماهنگی کامل برای تشخیص هویت مهاجم این حادثه تلاش می کنند. شرح اقدامات و اطلاعات به دست آمده در این خصوص متعاقبا به آگاهی مردم خواهد رسید".

وی شایعات در مورد اين كه "تروریست با لباس بابا نوئل وارد کلوب شبانه شده است" را به شدت تکذیب و تأکید کرد: " چنین ادعایی صحت ندارد.

تروریست مسلح بود که با شهید کردن یک مأمور پلیس و نگهبانان وارد مکان شده و بی هدف حاضران در آن جا را به گلوله بسته است. اظهارات دیگر نادرست است و صحت ندارد".

یلدریم افزود: حمله تروریستی که امروز در اینجا رخ داد، ممکن است فردا در جای دیگری از دنیا اتفاق بیافتد.

به گزارش خبرآنلاین؛ تضمینی وجود ندارد و هیچ کشوری از حملات تروریستی در امان نیست و نمی‌تواند بگوید "برای ما اتفاق نخواهد افتاد" چند روز قبل در آلمان و روز گذشته نیز در عراق انجام شد. پیش از این در کشورهای مختلف به وقوع پیوسته بود. از این رو، همواره گفته ایم که تروریسم دین و اصولی ندارد و هرجا که باشد تروریسم است. استانداردهای دوگانه در مبارزه با تروریسم بی فایده است و روند مبارزه را دچار ضعف می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین