کد خبر: ۴۱۸۰۱۰
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷

8.5 میلیارد دلار سرمایه خارجی در دوره دولت یازدهم جذب شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران گفت: در دوره خدمت دولت یازدهم بالغ بر 8.5 میلیارد دلار سرمایه خارجی تنها در بخش صنعت و معدن کشور جذب شده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت زاده روز سه شنبه در دیدار با محمدابراهیم طاهریان فرد، سفیر کشورمان در ترکیه و کارکنان بخش اقتصادی سفارت در آنکارا افزود: این میزان سرمایه گذاری برای اجرای 170 پروژه صنعتی و معدنی جذب شده و تاکنون 80 مورد از این طرح های سرمایه گذاری راه اندازی شده است.

وی با اشاره به سرعت گرفتن جذب سرمایه های خارجی پس از اجرای برجام و در یکسال گذشته بیان کرد: بالغ بر 5.5 میلیارد دلار از این میزان سرمایه خارجی در یکسال اخیر و پس از برجام جذب شده است.

وی ترکیه، کشورهای اروپایی و کشورهای سی.آی.اس و حتی کشورهای عربی را از جمله سرمایه گذاران در بخش صنعتی کشور عنوان کرد و ادامه داد: روند سرمایه گذاری خارجی با تثبیت اقتصادی کشور و روشن تر شدن افق های اقتصاد ایران سرعت گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به ورود به بازار نخستین محصولات خودرو پژو از اسفندماه امسال که با سرمایه گذاری جدید شرکت فرانسوی در حال تولید است، اظهار کرد: جذب سرمایه گذاری های خارجی چند سال متوقف بود و ما به دنبال توجیه طرف های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت تبلیغ و اطلاع رسانی ظرفیت های سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن ایران در خارج از کشور گفت: سرمایه گذاران خارجی به علت وقفه در معرفی و تبلیغات منفی با ظرفیت های کشور ما چندان آشنا نیستند.
وی خواستار تکمیل و توسعه ظرفیت ها و زیرساخت های توسعه تجارت و سرمایه گذاری خارجی در ایران شد و گفت: توسعه و تسهیل امور گمرکی، حمل و نقل و تثبیت و ترک نرخی کردن ارز از جمله راهکارهای لازم در این زمینه است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت برای گفت و گو پیرامون توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه ظهر روز سه شنبه در راس هیاتی وارد آنکارا شد.
وی در فرودگاه آنکارا مورد استقبال محمدابراهیم طاهریان فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و مقامات وزارت اقتصاد ترکیه قرار گرفت.

نعمت زاده قرار است با 'نهاد زیبکچی' وزیر اقتصاد و رئیس طرف ترک کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه دیدار و در خصوص استانداردهایی که ترکیه برای برخی از کالاهای ایرانی در صادرات به این کشور اعمال می کند و همچنین در خصوص توسعه فهرست کالاهای مشمول موافقتنامه تجارت ترجیحی بین ایران و ترکیه گفت و گو کند.
هم اکنون ایران برای 125 قلم کالای صادراتی ترکیه به ایران تخفیف تعرفه ای قائل شده و ترکیه نیز برای 140 قلم کالای صادراتی ایران به ترکیه تخفیف تعرفه ای قائل شده است.
در دوره اخیر مذاکراتی بین دو طرف در خصوص افزایش حدود 40 قلم از هر طرف به این فهرست صورت گرفته است.

انتظار می رود در گفت و گوهای نعمت زاده با زیبکچی در این راستا تصمیم گیری شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین