کد خبر: ۴۱۸۱۳۸
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

خاطره‌ای درباره پیغام محکم امام به نمایندگان مجلس درباره سیگار /حق ندارید سیگار را گران کنید...

مصطفی کواکبیان در جریان بررسی مالیات بر دخانیات داخلی به بیان خاطره‌ای از امام خمینی در مخالفت با افزایش قیمت سیگار طبقه محروم پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز : در جلسه علني امروز-چهارشنبه،15 دي- زماني كه قرار شد دلخوش به بيان پيشنهادش در رابطه با ماليات بر دخانيات بپردازد، عضو هيئت رئيسه از او خواست به دليل اولويت پيشنهاد مصطفي كواكبيان در رابطه با همين موضوع، فرصت را به او بدهد:آقاي دلخوش اجازه ميدهيد كواكبيان مطرح كنند همسايه تان هستند.

به گزارش خبرآنلاين، لاريجاني نيز براي اينكه بتواند نظر دلخوش را جلب كند،‌ به شوخي به او و كواكبيان گفت: به صورت تواشيح هم مي‌توانيد مطرح كنيد.

سرانجام ميكروفون براي مصطفي كواكبيان باز شد تا به بيان دلايل پيشنهاد حذف بند يك جز الف ماده 88 برنامه لايحه ششم توسعه بدهد.

اين قسمت از لايحه مربوط به ماليات بر دخانيات توليد داخلي و خارجي است: ماليات هر پاكت انواع سيگار توليد داخلي به ميزان 20% و وارداتي و توليد مشترك به ميزان 30% قيمت خرده فروشي تعيين مي‌گردد.

مصطفي كواكبيان براي تشريح پيشنهادش به بيان خاطره‌اي از امام راحل پرداخت و گفت: من مي‌خواهم به خاطره اي از حضرت امام(ره) شروع كنم. امام خميني در زمان جنگ تحميلي شنيده بودند كه كميسيون برنامه بودجه مي‌خواهد سيگار را گران كند. به همين دليل ايشان به دولت دستور دادند كه به مجلس بگوييد حق ندارند سيگار را گران كنند. براي اهالي مجلس سئوال پيش آمد كه سيگار خوب نيست، پس چرا امام حساسيت دارند؟

اين نماينده اصلاح طلب مجلس در ادامه افزود: بعد از چند بار رفت و برگشت امام گفتند سيگارهايي كه طبقه محروم مي‌كشند را گران نكنيد اما سيگارهاي عياني را گران كنيد.

او با خطاب قرار دادن نمايندگان گفت كه «در اينجا ما داريم برعكس عمل مي‌كنيم ماليات داخلي را افزايش داديم و خارجي را كاهش داديم. دوستان توجه كنند اين 20 درصد كه اينجا آمده است براي دخانيات داخلي مشكلاتي درست مي‌كند. از دوستان ميخواهم كه به اين پيشنهاد حذف راي دهند.

سرانجام اين پيشنهاد كه دولت و كمسيون تلفيق نيز مخالفش بودند، با نظر منفي نمايندگان مجلس مواجه شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین