کد خبر: ۴۱۸۵۳۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰

نخست‌وزیر انگلیس به دیدار ترامپ می‌رود

دفتر نخست‌وزیری انگلیس شامگاه پنجشنبه تأیید کرد که «ترزا می» برای دیدار با «دونالد ترامپ» رییس جمهوری منتخب آمریکا در ماه فوریه آینده راهی واشنگتن خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
شبکه 'بی‌بی‌سی ' به نقل از دفتر نخست وزیری انگلیس گزارش داد که 'ترزا می' به دنبال دیدار با رییس جمهوری جدید آمریکا در بهار آینده است.

این شبکه خبری با بیان اینکه این دیدار انتظار می‌رود در کاخ سفید صورت گیرد، افزود: هرچند زمان این سفر می‌تواند زودتر موعود تعیین شده و در ماه فوریه انجام شود.

به گفته 'بی‌بی‌سی' در ماه دسامبر گذشته برخی مقامات نخست‌وزیری انگلیس از جمله 'نیک تیموتی' و 'فیونا هیل' برای ایجاد ارتباط با تیم دونالد ترامپ راهی آمریکا شده بودند.

بر اساس گزارش 'بی‌بی‌سی' پس از اعلام پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ماه نوامبر، نخست‌وزیر انگلیس شخصاً و در یک مکالمه تلفنی به وی تبریک گفت و در جریان این گفت ‌وگو، ترامپ از 'ترزا می' برای سفر به آمریکا دعوت به عمل آورد.

شبکه اسکای نیوز نیز به نقل از یک منبع نخست وزیری انگلیس گزارش داد که سفر 'ترزا می' به واشنگتن پس از مراسم تحلیف دونالد ترامپ در روز 20 ژانویه، در ماه فوریه آینده صورت خواهد گرفت.

برنامه سفر نخست وزیر انگلیس به آمریکا در حالی منتشر می شود که نشریه ساندی ‌تایمز پیش تر در گزارشی عنوان کرده بود که ملکه الیزابت به عنوان بخشی از راهبرد دولت 'ترزا می' برای تحکیم مناسبات لندن با رییس جمهوری منتخب آمریکا، به دنبال دعوت از ترامپ به محل اقامتش در قلعه 'ویندسور' و گفت وگو با اوست. 

به گزارش ایرنا، ساندی‌تایمز عنوان کرده بود انتظار می‌رود دعوت‌نامه رسمی ملکه انگلیس متعاقب مراسم تحلیف ریاست جمهوری ترامپ در 20 ژانویه آینده، به کاخ سفید فرستاده شود. 

به نوشته این نشریه، دو عضو کابینه انگلیس و یک مقام ارشد نزدیک به داونینگ استریت(نخست وزیری) تأیید کرده‌اند که مذاکراتی در این خصوص با گروه ترامپ به‌منظور تضمین این سفر در ماه‌های ژوئن و یا جولای سال آینده، در جریان است. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین