کد خبر: ۴۱۹۱
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۴ - ۱۳:۲۵

رهبران 53 كشور جهان در جشن هاي پيروزي در مسكو

آفتاب‌‌نیوز : اين جشن ها به مدت سه روز از هفتم تا نهم ماه مي (هجدهم تا بيستم ارديبهشت) در مسكو برگزار خواهد شد.

رؤساي جمهوري آمريكا، فرانسه، چين و صدراعظم آلمان و ده ها تن از رهبر كشورهاي مختلف براي شركت در مراسم باشكوهي كه در مسكو تدارك ديده شده دعوت شده اند.

برخي از رهبران دعوت شده براي شركت در اين جشن ها، اعلام كرده اند كه به مسكو نخواهند آمد كه رئيس جمهوري كره شمالي و رؤساي جمهوري استوني و ليتواني از اين دسته اند.

براي شركت در اين جشن ها همچنين يك هزار شركت كننده جنگ دوم جهاني با نوه هاي خود از مناطق مختلف روسيه، كشورهاي همسود و كرانه بالتيك به مسكو خواهند آمد.

ميخائيل اول، آخرين پادشاه روماني هم به عنوان يكي از سه فرد خارجي كه موفق به دريافت مدال مهم و پرافتخار «پيروزي شوروي» در سال 1945 شده بود براي شركت در اين جشن ها به مسكو مي آيد.

اين نشان براي خروج روماني از اتحاد با آلمان در سال 1944 و تسليم به ارتش شوروي كه باعث نجات جان هزاران سرباز شوروي شد به وي داده شد.

گفتني است صدها نفر از شركت كنندگان در جنگ دوم جهاني در سالروز پيروزي متفقين، در مراسم رژه ميدان سرخ مسكو شركت خواهند كرد.

جنگ دوم جهاني در سال 1939 آغاز شد و در 22 ژوئن سال 1941 با حمله نيروهاي آلمان نازي به شوروي، اين كشور هم وارد جنگ شد.

اين جنگ در 9 ماه مي سال 1945 با پيروزي نيروهاي متفقين شامل شوروي، آمريكا و انگليس بر نيروهاي متحدين به رهبري آلمان نازي به پايان رسيد.

كرملين قصد دارد امسال باشكوه و جلال فراوان، سالروز پيروزي متفقين در جنگ دوم جهاني را به عنوان پيروزي ارتش سرخ شوروي بر آلمان نازي جشن بگيرد.

مقام هاي پايتخت روسيه به همين مناسبت تلاش گسترده اي براي آماده ساختن شهر در ميزباني اين رويداد مهم آغاز كرده اند.

گفته مي شود حدود 35 هزار مأمور پليس مسئوليت تأمين امنيت پايتخت در زمان برگزاري جشن ها را برعهده خواهند داشت.

مقام هاي مسكو در نظر دارند براي آفتابي كردن هواي شهر در روزهاي جشن با استفاده از تكنيك هاي ويژه و بمباران ابرها اقدام كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین