کد خبر: ۴۱۹۱۷۰
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
ده فردی که ثروتمندترین افراد بریتانیا هستند

ثروتمندترین افراد بریتانیا چه کسانی هستند/تصاویر

همزمان با آغاز سال نوی میلادی خوب است نگاهی داشته باشیم به ۱۰ فرد که ثروتمندترین افراد بریتانیا هستند و در مجموع ثروتی ۱۲۵ میلیادر دلرای دارند که خود نشان دهنده میزان بالای تاثیرگذاری آنان بر اقتصاد بریتانیا است این میزان سرمایه معادل با کل سرمایه و دارایی والنسیا در اسپانیا است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی-ده فردی که ثروتمندترین افراد برتیانیا در سال جاری محسوب می شوند در ادامه معرفی معرفی خواهند شد:

۱-دیوید و فردریک بارکلی، ارزش سرمایه: ۸ میلیارد دلار 
به گزارش آفتاب‌نیوز؛این برادر دوقلو از ثروتمندترین شهروندان بریتانیا هستند. دیوید و فردریک در زمینه خطوط حمل و نقل از لیتل وودز تا وول ورثز تا لیدی برد و خط کشتیرانی المان را در اختیار دارند.

 آنان هم چنین، منافع مالی قابل توجهی از سرمایه گذاری در نشریاتی چون دیلی تلگراف  کسب کرده اند. از نظر املاک و مستغلات این دو برادر در جزیره سارک دارای خانه ای هستند که محل پرواز بالگرد و استخرش به اندازه خود خانه مساحت دارد. این دو برادر به طور مداوم به فرار مالیاتی متهم شده اند و به همین خاطر محل اقامت رسمی شان را در موناکو قرار واقع شده است. 

ثروتمندترین افراد بریتانیا چه کسانی هستند

گالمن وستون، ارزش کل سرمایه: ۹.۶ میلیارد دلار 
او کوچک ترین فرزند از نه فرزند گارفیلد وستون است که خود پسر جورج وستون یکی از پیشتازان نانوایی مدرن در سرتاسر جهان بود. سه نسل از این خانواده در حوزه فروشگاه های مواد غذایی فعال هستند. آنان نخستین فروشگاه را در دوبلین ایرلند افتتاح کردند و سپس با نام تجاری «لوبلاو» در انتاریو کانادا نیز به فعالیت مشغول شدند. او از گسترش کار خود در امریکا ثروت قابل توجهی کسب کرد. تنها ۴۰ میلیون دلار از سرماه اش را در دهه ۷۰ میلادی کسب کرد. وستون هم کنون صاحب فروشگاه هایی در بریتانیا و هلند است و موسسه خیریه ای را از طریق بنیاد گارفیلد وستون مدیریت می کند که کمک های ۲۰۰ میلیون دلاری را به خیریه های دیگر برای کمک های بشردوستانه ارائه داده است. 

ثروتمندترین افراد بریتانیا چه کسانی هستند

جان فردیکسن، ارزش کل سرمایه: ۹.۷ میلیارد دلار 
«فرد اونینگ» یکی از بزرگترین ناوگان های نفتکش جهان است . فردیکسن اصالتا اهل قبرس است در نروژ بزرگ شده و اکنون مقیم لندن است. او صاحب یکی از بزرگترین شرکت های شیلات و ماهی گیری در جهان است از جمله آن ها می توان به دیپ سی ساپلای، گولار ال ان جی و گولدن اوشن گروپ. فردیکسن بخش اعظم ثروت خود را در دوران جنگ ایران و عراق کسب کرد و در آن دوره ناوگان های مورد نیاز ایران را به آن کشور می فروخت. او یکی از حامیان مالی اصلی بیمارستان رادیوم (بخشی از نظام بیمارستان دانشگاهی اسلو) است. 

ثروتمندترین افراد بریتانیا چه کسانی هستند

دیوید و سایمون رئوبن، ارزش کلی سرمایه: ۱۰.۶ میلیارد دلار 
رئوبن ها اصالتا در بمبئی در هندوستان بدنیا آمدند اما در لندن در سنین ۹ و ۶ سالگی تحصیل کردند. این دو برادر از طریق کسب و کار در صنعت فولاد سرمایه اولیه خود را بدست آوردند. پس از آن در سال ۱۹۷۷ میلادی سایمون شرکتی را تاسیس کرد که کارش ارائه قدیمی ترین تولیدات فرش در بریتانیا بود. انان به سرعت از این کار سود بدست آوردند و در بازار فلزات و فولاد روسیه نیز سرمایه گذاری کردند. 

ثروتمندترین افراد بریتانیا چه کسانی هستند
شارلین دی کاروالهو هینیکن،‌ارزش کل سرمایه:‌ ۱۲.۳ میلیارد دلار
کارافرین، سرمایه دار و مدیر ارشد اجرایی هلندی است که سهام دار اصلی شرکت هینیکن به شمار می رود. هینیکن در حال حاضر سومین کارخانه ابجو سازی جهان را در اختیار دارد. بخش مهمی از سرمایه گذاری او در کنار همسرش میشل دو کاروالهو است که با نام های بزرگی چون سیتی اند روتچایلد کار می کند. او به همراه همسرش با پنج فرزندشان در لندن زندگی می کنند. 

ثروتمندترین افراد بریتانیا چه کسانی هستند

لاکشمی میتال، ارزش کل سرمایه: ۱۲.۶ میلیارد دلار 
میتال لندینگ یکی از غول های صنعت فولاد مدیریت و امتیازش برای لاکشمی میتال است که متولد هندوستان بوده و در حال حاضر در لندن زندگی می کند و یکی از اعضای موسس ارسلورمیتال است که بزرگترین تولید کننده فولاد در جهان محسوب می شود. در آوریل ۲۰۱۰ میتال به عنوان ثروتمندترین فرد در اروپا و در حال حاضر بعنوان ثروتمندترین فرد آسیایی‌تبار شناخته می‌شود. در سال ۲۰۰۶، ساندی تایمز او را تاجر سال ۲۰۰۶، مجله تایم وی را خبرسازترین فرد در سال ۲۰۰۶ و همچنین فایننشیال تایمز، میتال را به عنوان مرد سال انتخاب کرد. در سال ۲۰۰۷ او عنوان یکی از ۱۰۰ فرد تاثیرگذار جهان را، از مجله تایم دریافت کرد.

از سوی دیگر میتال میزبان دومین عروسی گران قیمت ثبت شده در تاریخ جهان برای خواهرزاده خود شریشتی بود که گفته می شود هزینه سه روز برگزاری مراسم عروسی او ۵۰ میلیون پوند بوده است. 

ثروتمندترین افراد بریتانیا چه کسانی هستند

لئونارد بلاواتنیک، ارزش کلی سرمایه: ۱۵.۳ میلیارد دلار
او صاحب شرکت وارنر میوزیک است. او تحصیلکرده امریکا و دارای گذرنامه امریکایی است و دفتر مرکزی شرکتش در نیویورک واقع شده است در نتیجه ممکن است کمی عجیب بنظر برسد که چرا او نامش در این فهرست قرار داده شده است. پس از سرمایه گذاری او در یکی از بزرگترین شرکت های صنعتی تصمیم گرفت تا به لندن سفر کرده و خانه ای مناسب در انجا پیدا کند. او یکی از خوش شانس ترین افراد در زمینه سرمایه گذاری در روسیه پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی بود به خصوص زمانی که اکثر بخش های نفتی و صنایع به بخش خصوصی واگذار شدند. این مرد ثروتمند در پروژه های گاز و بنزین در روسهی و بریتانیا حضوری فعال دارد. او برای ساخت دانشگاه تل اویو و کمک به فقرای اسرائیل و برای ساخت ساختمان جدیدی برای دانشگاه اکسفورد کمک مالی ارائه کرده بود. 

ثروتمندترین افراد بریتانیا چه کسانی هستند


هیو ریچارد لوئیس گرازونور، ارزش کلی سرمایه: ۱۶ میلیارد دلار 
این میلیاردر مدیریت شرکت انرژی سبز ارل گرازونور را برعهده دارد و با کم تر از ۳۰ سال سن یکی از ثروتمندترین هاست . البته بخش اعظم ثروتش را از پدرش به ارث برده است. ارل جوان مدرک کارشناسی خود را در مدیریت روستایی اخذ کرده است. 

ثروتمندترین افراد بریتانیا چه کسانی هستند
اس پی هندوجا، ارزش کل سرمایه: ۱۶.۲ میلیارد دلار 
او کارش را در کارخانه های نساجی پدرش در بمبئی هندوستان و تهران در ایران آغاز کرد و موفقیت های زیادی را کسب کرد. در سال ۱۹۶۰ هندوجا حق پخش فیلم محبوب سنگان را خریداری کرد و آن در سرتاسر جهان عرضه نمود. او سپس در توزیع مواد غذایی سرمایه گذاری کرد و پس از آن به کسب و کار در حوزه نفت و پالایش آن در دهه ۸۰ میلادی پرداخت. محل اقامت او در خیابانی در چند قدمی کاخ  باکینگهام ۵۰۰ میلیون دلار ارزش دارد. 

ثروتمندترین افراد بریتانیا چه کسانی هستند

کریستی و ارنستو برتارلی، ارزش ملی سرمایه: ۱۶.۹ میلیارد دلار 
موفق ترین زوج از نظر امور مالی در بریتانیا محسوب می شوند. کریستی ملکه زیبایی سابق بریتانیا و ترانه سرا و خواننده بوده است و به همراه همسرش اکنون در حوزه زیست فناوری سرمایه گذاری کرده و ثروتمندترین افراد در بریتانیا محسوب می شوند. این زوج بخش اعظم سرمایه گذاری شان در شرکت زیست فناوری سرونو بوده است که اخیرا بر روی چگونگی درمان ناباروری زنان و علائم ام اس تمرکز کرده است. این زوج علاقه زیادی به لیگ مسابقات قایقرانی دارند و خود صاحب ۳۱۴ قایق مجهز هستند.

ثروتمندترین افراد بریتانیا چه کسانی هستند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین