کد خبر: ۴۱۹۳۰۰
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی خبر داد

انتقال جان‌باختگان حادثه آتش‌سوزی در کربلا به کشور

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی گفت: اقدامات لازم به منظور انتقال 5 جان‌باخته و 2 مصدوم حادثه آتش‌سوزی هتل در کربلا به کشور انجام گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز : جواد شاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: یک نفر از مصدومان این حادثه از بیمارستان مرخص شده است و مصدوم دیگر به محض بهبود بیشتر به مشهد منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پنج جان باخته و دو مصدوم این حادثه همگی از یک روستا از توابع شهرستان تربت حیدریه بودند. امروز خانواده‌های جان‌باختگان در سازمان حج و زیارت استان حاضر شدند و فرم‌های انتقال اجساد جان باختگان به مشهد را پر کردند تا زمینه انتقال اجساد فراهم شود.

وی عنوان کرد: اگر در این حادثه مدیر هتل یا نگهبان حضور داشت، می‌توانست تعداد کشته‌ها به صفر یا کمتر برساند، آنگونه که من شنیدم گویا زائران داخل هتل بودند و علی‌رغم اینکه می‌دانستند کسی در هتل است برای نجات این افراد اقدامی انجام نشده است.

شاد تصریح کرد: مردم نیز باید هوشیار باشند و به صرف ارزان بودن یک شرکت مسافری به سایر موارد بی‌توجه نباشند، ارزان بودن شاید به قیمت جان زائران تمام شود و در واقع این سفرها نه تنها ارزان نیستند بلکه در طول سفر در موارد مختلف و به بهانه‌های گوناگون از زائران پول گرفته می‌شود و قیمت سفر در مجموع بیشتر از یک سفر مجاز با خدمات کمتر تمام می‌شود. رسانه‌ها نیز با اطلاع‌رسانی به موقع از وقوع این گونه فجایع جلوگیری کنند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی افزود: شرکت‌ها و دلال‌هایی همواره در طول سالیان سال در این زمینه فعالیت می‌کنند و چنین تهدیداتی را به وجود می‌آورند.  حوادث تروریستی، تصادفات و دیگر حوادث ناگوار از جمله این رویدادها هستند، چنانچه که ما سال قبل با آتش‌سوزی یک ون به دلیل استاندارد نبودن، مواجه شدیم و حدود پنج زائر از کاشمر دچار سانحه شدند.

وی تاکید کرد: از مسئولان قضایی و امنیتی استان به ویژه معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار تقاضا دارم که به این موضوع ورود پیدا کنند، از آنجایی که خانواده‌های بسیاری یک عمر در انتظار سفر زیارتی به عتبات هستند و در پاره‌ای از موارد به دلیل عدم انجام اقدامات کوچک، زائران دچار سانحه و خسارت بزرگ می‌شوند. عدم استاندارد بودن هتل زائران، یک موضوع است و موضوع دیگر، عدم رسیدگی به زائران در سفرهای عتبات از سوی برخی از شرکت‌های غیرمجاز است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین