کد خبر: ۴۱۹۵۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۰

پاسخ کری به مخالفان :برجام یکی از دستاورد های مهم اوباما بود که مخالفان قدر آن را نمی دانند

وزیر خارجه آمریکا در دفاع از سیاست های خارجی دولت اوباما در کنفرانس پاریس ، توافقنامه هسته ای با ایران و جلوگیری از شیوع ابولا را نمونه هایی از دستاورد های مهمی توسط این دولت خواند که مخالفان هنوز به ارزش و اهمیت آن ها پی نبرده اند.
آفتاب‌‌نیوز : جان کری وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در دومین روز نشست هایی که تحت عنوان مراسم 'انتقال چوبدست مدیریت' از سوی بنیاد صلح آمریکا برگزار شد، با انتقاد شدید از مخالفان دولت اوباما مدعی شد که هیچ اقدام و دستاوردی از سوی اوباما این مخالفان را راضی نمی کرده و به هر صورت به مخالفت و انتقاد خود از او ادامه می داده اند.

وزیر خارجه آمریکا در این نشست پرسش و پاسخ که با حضور مادلین البرایت وزیرخارجه بیل کلینتون، سوزان رایس مشاور امنیت ملی اوباما ، مایکل فلین گزینه مشاورت امنیت ملی ترامپ و جمعی دیگراز مقامات وشخصیت های دو دولت فعلی و آینده آمریکا برگزار شد از این که منتقدان دولت اوباما قادر به تشخیص و تفکیک میان دگرگونی های جبری تاریخ و دگرگونی هایی که آن ها مستقیما در ان ها دست داشته اند،نیستند ابراز تاسف کرد.

کری بعنوان نمونه به تجربیات موسوم به بهار عربی در کشور های منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت که دولت اوباما نه مسئول پیدایش این نهضت و نه قادر به جلوگیری از آن بوده است.
وی در ادامه به انتقادات مخالفان دولت اوباما که او آن ها را تجدید نظر طلبان خواند، اشاره کرد و گفت :وقتی به برخی از اظهارات این تجدید نظر طلبان گوش می کنی ، می گویند که اوباما چنین با چنان نکرد. اما به نظر او برای جلوگیری از انچه که در این کشور ها اتفاق افتاد از دست اوباما کاری ساخته نبوده است.

وزیر خارجه اوباما افزود، انچه که در این کشور ها و تحت عنوان بهار عربی اتفاق افتاد جریانی خود بخودی بود که بواسطه چالش هایی که ملت ها و دولت های ان ها با آن روبرو بودند، بوقوع پیوست.

جان کری همچنین به رویکرد هایی نظیر تلاش برای به تحقق رساندن کنفرانس تغییرات اقلیمی پاریس، توافقنامه هسته میان ایران و قدرت های جهان موسوم به برجام و جلوگیری از شیوع بیماری همه گیر ابولا اشاره کرد و گفت این ها دستاورد های مهمی بوده اند که مخالفان دولت اوباما هنوز به قدر و ارزش ان ها پی نبرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
0
شما هميشه پيروز بوديد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین