آفتابنیوز : 
در این زمینه «عباسعلی رستمی» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هفتم در گفت و گو با خبرنگار آفتاب اظهار داشت: «هر کشوری یک خط قرمزی دارد و طبیعتا هم شهروندان باورشان این است که از این خط قرمز عبور نکنند و قاعدتا کشور ایران از این قانون کلی مستثنی نیست و دانشگاه ها هم مستثنی نیستند.»
نماینده قوچان افزود: «معتقدم اگر فعالیت دانشجویان در این چارچوبی سیاستگذاری و سازماندهی شود و جنبش دانشجویی بر این مبنا حرکت کند، هیچ کس نمی تواند فعالیت های دانشجویی را محدود کند.»
وی تاکید کرد: «اگر حرکت وزیر علوم در این راستا است و اگر دانشجویان خط قرمز را نشکستند و فرهنگ دینی و اسلامی را استحاله نکردند، وزیر علوم حق ندارد فعالیت های دانشجویی را محدود کند.»
به گفته وی، جنبش های دانشجویی که به قانون اساسی، اسلام ,اندیشه های امام و رهبری اعتقاد دارند طبیعتا می توانند به فعالیت های سیاسی شان ادامه دهند و کسی حق ندارد آنها را محدود کند چون فضای دانشگاهها، فضای نقادی است.
دانشجویان می توانند برنامه ها، رفتارها و مقررات را نقد کنند و مسوولان باید بررسی کنند که اگر این نقدها درست است آن را بپذیرند. رستمی تصریح کرد: «اگر می خواهیم خلاقیت نسل مان از قوه به فعل تبدیل شود، باید فضای سیاسی را در دانشگاه ها تقویت کنیم و اجازه بدهیم آن پویایی که در محیط های دانشگاهی هست ادامه و رشد پیدا کند.»
به اعتقاد وی، محدود کردن فعالیت های سیاسی دانشجویان کار درستی نیست و اگر افرادی به این حرکت ها ادامه دهند هم به دانشگاه آسیب می رسانند و هم اندیشه اندیشمندان را محدود می کنند.
رستمی ادامه داد: «اگر اقداماتی که از طریق وزارت علوم در ارتباط با بعضی از دانشگاه ها انجام گرفته بر مبنای خط قرمزهایی که گفته شده باشد طبیعتا در همه کشورها احترام به خط قرمزها وجود دارد و اگر فعالیت های دانشجویی خارج از اصول و چارچوب ها و خط قرمزها باشد باید این فعالیت ها محدود شود. همچنین اگر وزیر علوم خارج از خط قرمز ها که بر اساس خواست و اراده مردم است تصمیمی بگیرد، بر خلاف اراده مردم است و باید در این مورد تجدید نظر کرد و راه درستی را پیمود.»
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هفتم در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره انقلاب فرهنگی در اوایل انقلاب چیست؟ اظهار داشت: «معتقدیم اقدامات خوبی انجام گرفته، هم در ارتباط با مسائل فرهنگی و هم مسائل آموزشی و جهشی که در ارتباط با محورهای پژوهشی داشته ایم.
اما انقلاب فرهنگی ایرادهایی هم داشت.
وی نبود برنامه های دراز مدت، استفاده نکردن از همه ظرفیت ها در ارتباط با انقلاب فرهنگی وعدم نگاه هم جانبه نگر در ارتباط با دانشگاه ها را ایرادهای وارد بر انقلاب فرهنگی دانست.
رستمی تصریح کرد: «شورای انقلاب فرهنگی افکار را خوب جهت دهی نکرد و در واقع آموزش ما محقق پرور نیست و پژوهش را تقویت نمی کند. ما پژوهش ها را تبدیل به ثروت نکردیم این در واقع ضعف های انقلاب فرهنگی است.»
وی معتقد است: در دانشگاهها پژوهش مورد توجه قرار نگرفته و بیشتر به کمیت توجه شده تا کیفیت. این در حالی است که شورای انقلاب فرهنگی می توانست سیاست گذاری کندو آسیب شناسی کند و الگو ارائه کند.
رستمی در پاسخ به این سوال که «نظر شما درباره اظهارات شخص وزیر علوم و یا آیت الله مصباح یزدی بر ضرورت تغییرات در رشته های علوم انسانی و پالایش دانشگاهها چیست؟» گفت: «متون آموزشی ما در رابطه با علوم انسانی بهینه و به روز نیست. بنابراین دانشجویان ما وقتی فارغ التحصیل می شوند وزن علمی شان کم است و یکی از عوامل این مساله متون درسی است.»
وی معتقد است که وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی باید تغییراتی در متون آموزشی ایجاد کنند هم در رشته علوم انسانی و هم سایر رشته ها.
رستمی افزود: «منظور از پالایش در دانشگاهها این است که اگر حرکت ما باید رو به جلو باشد باید پژوهش در دانشگاه ها تقویت شود و یا تغییراتی در متون درسی ایجاد شود و فرهنگ ایرانی و باورهای دینی ما محور باشد که این خواسته مردم و رهبری است. طبیعتا پالایش در این راستا رشد است.»
وی در پایان خاطر نشان کرد: «معتقدیم باید پالایش و تحولی در ابعاد مختلف در آموزش عالی ایجاد شود زیرا توسعه و آبادانی کشور و تربیت نیروی انسانی و مدیریت آینده به عهده کسانی است که از دانشگاهها فارغ التحصیل می شوند. پالایش بر این مبنا رشد است و خواسته مردم و ما باید برای خواسته مردم احترام قائل شویم.