نخستین فروند هواپیمای ایرباس A321 ( ای 321) خریداری شده در پسابرجام در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست.
به گزارش آفتابنیوز، در مراسم امروز « عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی، «فابیس برژیر» مدیرعامل شرکت ایرباس، «فرهاد پرورش» مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و دیگر مقام های صنعت هوایی کشور حضور دارند.
نخستین فروند از 100 فروند هواپیمای ایرباس خریداری شده از شرکت اروپایی ایرباس، عصر روز چهارشنبه (دیروز) با برگزاری مراسمی در شهر تولوز فرانسه تحویل مقام های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران( ایران ایر) شد.
«فرهاد پرورش » مدیرعامل ایران ایر در این مراسم گفته بود: امروز روز بزرگی برای این شرکت و همچنین ارتباط ایران و اتحادیه اروپا به شمار می رود.
این هواپیما 190 نفره نخستین فروند از هواپیماهای خریداری شده ایرباس است که پیش قرارداد آن اواخر پارسال با سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاریس بین شرکت های ایران ایر و ایرباس امضا و پس از مدتی، قرارداد خرید یکصد فروند هواپیما نهایی شد.
«فابیس برژیر » مدیرعامل ایرباس روز چهارشنبه (دیروز) در مراسم تحویل هواپیما ابراز امیدواری کرد با تحویل این هواپیماها توسعه اقتصادی ایران با سرعت بیشتری دنبال شود.
وی گفت: طبق قراردادی که با ایران ایر امضا شده است، هواپیماهای بعدی نیز بتدریج به شرکت هواپیمایی ایران ایر تحویل می شود.
برژیر اعلام کرد از یکصد فروند هواپیمای خریداری شده ایران، ٩٨ فروند سفارش جدید و ٢ فروند بازخرید از یک سفارش لغو شده یک شرکت هواپیمایی دیگر است.
وی افزود: قرارداد ایران ایر با ایرباس برای خرید این هواپیماها با مجوز خزانه داری آمریکا و قوانین بین المللی امضا شده است و درصددیم طبق این قرارداد، هواپیماهای خریداری شده را به ایران ایر تحویل دهیم و امسال نیز شماری از این هواپیماها به این شرکت تحویل می شود.
به گفته مدیرعامل شرکت ایرباس، قرارداد این شرکت با ایرانایر یک هفتم کل سفارشهایی است که ایرباس در سال 2016 میلادی دریافت کرده است.
این هواپیما ساعت پنج صبح امروز به وقت محلی فرودگاه تولوز را ترک کرده بود.
جایگاه صنعت هوانوردی ایران در منطقه با امضای قرارداد خرید بیش از 200 فروند هواپیمای مسافری دور، متوسط و کوتاه برد و افزایش بیش از50 هزار صندلی جدید ارتقا می یابد و فرصت های اشتغالزایی مستقیم را برای بیش از 20 هزار نفر در داخل فراهم می کند.
در این قراردادها افزون بر خرید هواپیما، موضوع های دیگری چون آموزش خلبانان و تعمیر و نگهداری، حمایت از توسعه خدمات ناوبری هوایی (ای.تی.ام-ATM)، عملیات فرودگاهی و هواپیمایی، انتقال فناوری و هماهنگی مقررات رگولاتوری برای ایران ایر منظور شده است.
براساس گزارش خبرگزاری ایرنا، خرید همه این هواپیماها به صورت اجاره به شرط تملیک است و ایران ایران 85 درصد منابع مالی آن را از فایناس خارجی و 15 درصد آن را از منابع داخلی خود تامین می کند.
موضوع اولویت خرج کردن پوله
مثل دوران احمدی که کل پولها رو ریخت توی چاه ویل مسکن مهر که معلوم نشد چی شد آخرش
این پول هواپیما هم همینه
به جای اشتغالزایی و درست کردن وضعیت تامین اجتماعی و بیمه مردم و کمک به مسکن دار شدن جوانان پول دادن هواپیما خریدن
خب این که همون مسکن مهر 2 هست
ولی نمی دونم خرید هواپیما چطور یه اتفاق فوق العاده برای دولت شده. انقدر درب آزمایشگاه ها و موسسات تحقیقاتی رو بستند که اختراع و فناوری دانشمندای خودمون تعطیل شده که به خریدن هواپیما افتخار می کنند(حالا کارخونه ها و مراکز تولیدی به کنار).
نهایتش اینه که سقوط میکنه دیگه مگه چیه؟
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
مگه چقدر درآمد دارن مردم که سوار بشن
اباداني با هر شرطي در نهايت سودش تو جيب مردم ميرود
من هنوز خونه ندارم
من هنوز بیمه ندارم
من هنوز امید به زندگی ندارم
بهرحال انشاالله چرخش به خوشی بچرخه
هواپیماهایی که فقط برای ۵ درصد از مردم ایران میپرند
مبارکشان باشد
ولی ما همچنان خانه نداریم
بابا ای ول.
این نگرشه
نگرش به دنیا و آمادگی برای اینکه ثابت بشه ایرانی اون چیزی و اون کسی نیست که یک عده عقده ای نشون میدن
كتمان كنيد كه الان ايران قدرتمند ترين كشور خاور ميانه است وهـيچ اتفاقى بدون مشاركت ايران در خاور ميانه نمى افتد كمى أنصاف داشته باشيد وقدرت دولت فعلى وقبلى را مقايسه كنيد البته اگر داشته باشيد (أنصاف رو مى گم ) البته همه ى ما درگير مشكلات معيشتى هستيم كه اون هم مخصوص الان نيست سالهاست كه به خاطر بعضى از سياست هايمان از طرف تمام دنيا در فشاريم
تمام کشورها سرمایه انسانیشو سرمایه اصلی کشور و قدرتش میدونن و سعی دارن با ایجاد و افزایش سطح رفاه اجتماعی اونو قدرتمندترش هم بکنن
اما تو کشور ما هم با تضعیف اون این کار رو می کنن
عزیزم قدرت در حضور در درگیریها نیست قدرت در حل منقشاته
یه هواپیما اومده دیگه وزیر رفته استقباله هواپیماچکار.
یعنی با اونیه قلم 3000هزار میلیلارد ناقابل که رف اون ور میشد چندتا هواپیمای نو بخری .............................. مابقی پولهای دیگه بماند ..........تازه اون موقع هواپیماها ارزونترم بودن
سوال از دوستانم
به نظر شما آیا هواپیما در الویت کاری ماست یا ریل و راه آهن و جاده ؟ اینکه چند درصد انصافا در ایران سوار هواپیما می روند ؟
آیا جاده که روزی 57 کشته دارد چرا سرمایه گذار خارجی نمی آیئ تا سرمایه گذاری کند قبول دارید نگاهشان به ایران منفعت طلبی و استعماری است .
به دوستان عزیزم توصیه میکنم کتاب امیر کبیر آیت الله هاشمی رفسنجانی مطالعه نمایند . تشکر