کد خبر: ۴۱۹۹۳۴
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
با حضور در سفارت ایران در قطر؛

خالد مشعل: آیت‌الله هاشمی همگام با مبارزات فلسطین بود/ هنیه: هاشمی دارای اندیشه جامع و سیاستمداری کوشا بود+تصاویر

محمدعلی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر خبر داد: خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در راس هیاتی بلند پایه متشکل از اسماعیل هنیه معاون جنبش و روحی جمال مشتهی از فرماندهان حماس با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه، دفتر یادبود به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را امضاء کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
وی در این دیدار ضمن ابلاغ پیام تسلیت جنبش حماس به سفیر جمهوری اسلامی ایران، از  شخصیت ومبارزات مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول انقلاب اسلامی ایران ونهضت مردم فلسطین تقدیر وتمجید نمود.

متن پیام خالد مشعل در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

مایلم از طرف خودو برادرانمان در جنبش مقاومت اسلامی حماس درفلسطین رحلت آیت الله اکبرهاشمی رفسنجانی را به سفیر و دوست گرامی جناب محمد علی سبحانی و همچنین برادرانمان در جمهوری اسلامی ازجمله رهبری ، رئیس جمهور، دولت ،مجلس ، ملت و خانواده آن مرحوم خالصانه تسلیت عرض نمایم .

وی مردی صاحب تفکر بزرگ ، سیاستمداری با هوش که پست های کلیدی مهمی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بر عهده داشت و یکی از ستون های انقلاب و روند اصلی سیاسی آن بود. ایشان در همه مواضع و پست ها در کنار قضیه و مبارزات ملت فلسطین علیه اشغالگران صهیو نیست بود. ایشان نهضت فلسطین را تایید ، پشتیبانی وکمک کرد و همگام با مبارزات فلسطین بود.
ما از نزدیک این فقید بزرگ را دیدیم و شناختیم .

خداوند ایشان  را قرین رحمت نموده و در بهشت برین قرار دهد و به ملت ایران اجر جزیل عنایت نماید.

انا لله وانا الیه راجعون 
 همچنین متن پیام هنیه در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم
" من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من نحبه و منهم من ینتظر"امت به حول و قول الهی می تواند از کلیه سختی ها بگذرد چنانچه حامل هم و غم و محنت این امت باشند و در جهت تامین مصالح و اولویت ها ووحدت آن امت بکوشند و تلاش ها و مساعی خود را در جهت خدمت به این رسالت و دین الهی مبذول و یکپارچه نمایند.

جناب آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی نمونه و الگوی چنین مردانی بود که حامل رسالت امت بود ودر جهت تامین مصالح و وحدت آن دارای اندیشه جامع ،همه جانبه و بارز و سیاستمداری کوشا بود.

خداوند این فقید را رحمت نموده و بهشت برین عنایت فرماید و به شما به خاطر از دست دادن ایشان اجر جزیل عطا فرماید.
والسلام علیکم و  رحمة الله و برکاته 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین