کد خبر: ۴۱۹۹۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
آیت‌الله مظاهری، مرجع تقلید:

آیت‌الله هاشمی جفاهای فراوانی دید‌/ او چهرۀ تابناک اسلام و ایران و سنگ زیرین آسیای نظام بود‌/این مصیبت جبران‌پذیر نیست

حقّ عظیم این حصن حصین انقلاب و ملّت که در همۀ صحنه‌های خطیر، سنگ زیرین آسیای نظام جمهوری اسلامی بود و همواره به همدلی هرچه بیشتر نیروهای معتقد به اسلام و انقلاب می‌اندیشید و در این مسیر جفاهای فراوانی دید، هیچ‌گاه از یاد تاریخ ایران و اسلام نخواهد رفت و نام نیک و بلند او در صدر فهرست سابقونِ اوّلون از مجاهدان و خدمت‌گذاران به ملّت مسلمان ایران ثبت خواهد گردید.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله مظاهری مرجع عالقدر پیامی متفاوت به مناسب ارتحال آیت الله هاشمی منتشر کرد.

متن این پیام در زیر آمده استس:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ
«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ»

پیام به مناسبت ارتحال اسفناک مجاهد نستوه حضرت آیة‌الله هاشمی رفسنجانی«رضوان‌الله‌علیه»

ارتحال اسفناک چهرۀ تابناک اسلام و ایران، مفسّر نوپرداز قرآن کریم، مجاهد نستوه آیة‌الله آقای حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی«قدّس‌سرّه» ضایعه‌ای بس عظیم و مصیبتی جبران‌ناپذیر است.

شخصیّت تاریخ‌سازی به لقاء پروردگار رحمان و رحیم شتافت که در تمام دورۀ عمر پر برکت خود، تنها به اعتلاء اسلام و سربلندی ایران می‌اندیشید و در این اندیشۀ بلند، تمام توان خود را در عرصه‌های گوناگون به کار گرفت و بی‌هیچ واهمه‌ای به مصداق «وَ لا يَخافُونَ‏ لَوْمَةَ لائِمٍ» تا پایان عمر، از صراط مستقیم خدمت به اسلام و آرمان‌های متعالی آن، تخطّی ننمود.

نقش دوران‌ساز این عالم مجاهد فی‌سبیل‌الله در نهضت شکوهمند امام راحل عظیم‌الشّأن«قدّس‌سرّه‌الشّریف» و قرابت فکری و روحی او با آن امام عزیز تا بدان پایه بود که او را باید به حقّ در ردیف یکی از معماران انقلاب و جمهوری اسلامی ایران به شمار آورد، معمار هنرمندی که آثار فکر مدبّرانه‌اش، در سرتاسر تاریخ انقلاب اسلامی، آشکار است.

قدرت فکری و هوشمندی عمیق و سیاست‌ورزی همراه با عقلانیّت و اعتدال ایشان در کنار روح صفا و مهربانی و اخلاص و ایمان حقیقی، از این عالم آگاه و سیاست‌مدار مدبّر، شخصیّتی ساخته بود که احدی نتوانست تا بدین حدّ، اعتماد عمیق و محبّت بی‌نظیر امام بزرگوار را به خود جلب نماید و او همواره در قبل و پس از انقلاب، امین بی‌بدیل آن رهبر کبیر بود و در همۀ عرصه‌های بزرگ و کوچک از سیاست‌گذاری‌های اصلی تا مسئولیّت دشوار دفاع مقدّس و همۀ تصمیمات مهم برای ادارۀ کشور، مستشار مؤتمَن آن قائد راحل به شمار می‌آمد، همچنان‌که ملّت بزرگ ایران نیز بارها و بارها در صحنه‌های گوناگون تقنینی، اجرایی و غیر آن، نصابی بالا از اعتماد خویش را به این خادم نستوه و با اخلاص خود ابراز و اظهار داشتند.

حقّ عظیم این حصن حصین انقلاب و ملّت که در همۀ صحنه‌های خطیر، سنگ زیرین آسیای نظام جمهوری اسلامی بود و همواره به همدلی هرچه بیشتر نیروهای معتقد به اسلام و انقلاب می‌اندیشید و در این مسیر جفاهای فراوانی دید، هیچ‌گاه از یاد تاریخ ایران و اسلام نخواهد رفت و نام نیک و بلند او در صدر فهرست سابقونِ اوّلون از مجاهدان و خدمت‌گذاران به ملّت مسلمان ایران ثبت خواهد گردید. بی‌شکّ ملّت قدرشناس و فهیم ایران از این خادم راستینِ صالحِ دلسوزِ خود و از بیش از شصت سال تلاش و مجاهدت صادقانه و خدمت و همّت خالصانۀ او تجلیل خواهند کرد.

اینجانب با قلبی اندوهگین و متألّم، ضمن عرض تسلیت به ملّت عظیم‌الشّأن ایران و رهبری معظّم و بیت محترم و همۀ خاندان و بازماندگان ایشان، از خداوند متعال، علوّ درجات این عالم مجاهد و بزرگوار را مسألت کرده و رحمت و مغفرت و رضوان ابدی را برای ایشان خواستارم و از پیشگاه آن خداوند قادر، متضرّعانه طلب می‌کنم که این ضایعۀ سنگین را با فضل عمیم و لطف کریمانۀ خود، برای ملّت و نظام جمهوری اسلامی ایران جبران فرماید. انّه ولیّ النعم.

حسین‌المظاهری


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
0
0
حضرا آیت الله مظاهری خدا به شما جزای خیر دهد. این بود پیام در خور و در وصف آیت الله هاشمی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین