کد خبر: ۴۲۰۰۰۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱

بهای نفت خام ­افزایش یافت

بهای نفت خام ­امروز جمعه به روند افزایشی خود در بازار آسیا ادامه داد.
آفتاب‌‌نیوز :
صبح امروز در معاملات الکترونیک بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمیدیت/ نفت پایه آمریکا) برای تحویل در ماه فوریه با شش سنت افزایش، 53 دلار و 7 سنت خرید و فروش شد. هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (نفت پایه اروپا) نیز برای تحویل در ماه مارس، با شش سنت افزایش به 56 دلار و ­7 سنت رسید.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ اظهارات عربستان سعودی در مورد کاهش سطح تولید موجب دلگرمی سرمایه گذاران شده است. ریاض از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و مروج اصلی دو توافق اوپک در مورد کاهش هماهنگ میزان عرضه­ کشورهای تولید کننده محسوب می شود. ­این دو توافق که از یکم ژانویه به اجرا درآمد، یک توافق داخلی بین کشورهای عضو است که اواخر ماه نوامبر صورت گرفت و دیگری، توافق با حدود 10 کشور دیگر از جمله روسیه است که اوایل ماه دسامبر حاصل شد.

به گفته تحلیلگران، علاوه بر اظهارات عربستان سعودی، بازارها تحت تاثیر اظهارات روسیه و عراق در مورد کاهش سطح تولید این کشورها و همچنین پیش بینی ها در مورد افزایش تقاضای نفت خام چین در سال کنونی میلادی، قرار گرفته است.

با این حال، تحلیلگران می گویند که در کوتاه مدت بازار همچنان بی ثبات خواهد بود.­

در بازار لندن نیز، هر بشکه نفت پایه اروپا با 91 سنت افزایش، 56 دلار و یک سنت معامله شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین