کد خبر: ۴۲۰۴۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

به بزرگترین بیمارستان «شاهین» ها در جهان خوش آمدید/تصاویر

در شهر ابوظبی بیمارستانی بزرگ و سفید رنگ وجود دارد که بزرگترین بیمارستان شاهین ها در جهان محسوب می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس علم و فناوری-شبکه خبری«سی ان ان» با انتشار گزارشی از درون این بزگترین کلینیک دامپزشکی برای شاهین ها در جهان اشاره اشاره می کند که بیش از ۱۱.۵۰۰ پرنده توسط صاحبان شان به آنجا برای درمان برده شده اند. این بیمارستان از سال ۱۹۹۹ میلادی افتتاح شده است و بسیار شبیه بیمارستان هایی است که بیماران انسان را مورد معالجه قرار می دهند و در اتاقی تیم های پزشکی وزن گیری پرندگان و تشخیص علائم بیماری را انجا می دهند.شاهین هایی که در شرایط بحرانی قرار دارند به اتاق عمل برده می شوند و در آنجا کارکنانی وجود دارند که ۲۴ ساعته به ارائه خدمات می پردازند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛«مارگریت گابریل مولر» دامپزشکی آلمانی و پرانرژی که بیش از ۱۵ سال است که در آن مرکز به ارائه خدمات مشغول بوده است می گوید که درمان در این بیمارستان دقیقا شبیه به درمان در بیمارستان های های انسانی است و از روی آن الگوبرداری شده است. نخست پرندگان چک اپی کلی می شوند سپس بیماری تشخیص داده شده و در صورت نیاز به بررسی بیش تر ازاندوسکوپی و یا دستگاه عکسبرداری و اشعه ایکس نیز استفاده می شود و اگر نیاز به عمل جراحی وجود داشته باشد این کار انجام خواهد شد. 

گفتنی است که در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به خصوص در امارات عشق و علاقه زیادی به پرندگان ب خصوص شاهین ها وجود دارد و شاهین بازان در آن جا زیاد هستند. 

در امارات متحده عربی شاهین نمادی از غرور ملی و احترام به سنت هاست در نتیجه احداث بیمارستانی با چنین عظمتی در آنجا عجیب به نظر نمی رسد. این شاهین ها دارای گذرنامه هستند و گافی اوقات در پروازهای هوایی صاحبان شان انان را در صندلی کنار خود می نشانند. مولر اشاره می کند که در اروپا و امریکا شاهین بازی یک سرگرمی محسوب می شود اما در امارات علاوه بر آن و مهم تر آن است که شکار با شاهین ابزاری سنتی برای شکار گوشت برای ساکنان آن منطقه بوده است که در شرایط بیابانی زندگی برای شان دشوار بوده و شاهین ابزاری برای بقای خانواده های بدوی محسوب می شده است. 

این بیمارستان در حال حاضر دارای هتل حیوانات خانگی، ۱۹۷ کارمند و ازمایشگاه است. این مرکز به دامپزشکان، دانشجویان و تکنسین های ازمایشگاه نیز چگونگی کار با شاهین ها را اموزش می دهد. بیماران به طور منظم از سرتاسر امریکا و از کشورهای دیگر منطقه چون عربستان سعودی، قطر، کویت و بحرین به آن بیمارستان سر می زنند. این بیمارستان دو بار در روز تور برای مردم عادی دارد تا روش های پزشکی مورد استفاده در آن بیمارستان را مشاهده کنند و به یکی از جاذبه های توریستی ابوظبی تبدیل شده است. 

مولر المانی می گوید که در دو سال نخست در ان بیمارستان کارش سخت بود چرا که برای بسیاری از کارکنان اماراتی رییس بودن یک زن و پذیرش این موضوع امری دشوار بود اما به تدریج این موضوع برای انان هضم شد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0
2
باغ بزرگ پرندگان ایران در اتوبان بابایی در هیچ قسمت تابلوی بیمارستان یا درمان گاه به چشم نخورد در بازدید تابستان نود وسه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین