کد خبر: ۴۲۰۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
تنها وزیر دفاع امریکا نیست که «سگ دیوانه» خوانده می شود

۱۰ نام مستعار و صفت برای ژنرال های نظامی در طول تاریخ / از ناپلئون به عنوان سرجوخه کوچک تا شارل دوگل با عنوان مارچوبه بزرگ

روباه صحرا، این لقبی بود که برای اروین رومل فرمانده المانی در نبرد افریقای شمالی در فاصله سال های ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۳ میلادی به کار برده می شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل-دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا «جیمز متیس» را که ملقب به سگ دیوانه در رده نظامی امریکا در زمان عهده داری مقام فرماندهی نیروی دریایی در افغانستان و عراق بوده را به عنوان نانزد مدنظر خود برای کسب مقام وزارت دفاع معرفی کرد. 

 به گزارش آفتاب‌نیوز؛روزنامه «ایندیپندنت» در همین رابطه به نام ده فرمانده نظامی در طول تاریخ اشاره می کند که به طور مشابهی دارای صفات و القاب و عناویی بوده اند: 

۱-سرجوخه کوچک، این صفتی بود که برای ناپلئون بناپارت به کار برده می شد و اشاره به قد او داشت که کوتاه قلمداد می شد. 

۲-روباه صحرا، این لقبی بود که برای اروین رومل فرمانده المانی در نبرد افریقای شمالی در فاصله سال های ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۳ میلادی به کار برده می شد. 

۳-وینگار جو با جو سرکه ای، صفتی بود که برای جوزف استیلول بکار برده می شد او فرمانده نیروهای نظامی امریکایی در چین و برمه در فاصله سال های ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۴ میلادی بود. این نام برای او به دلیل زبان تند و تیزش به کار برده می شد. 

۴-ایرونسایدز پیر، صفتی که برای الیور کرامول نماینده پارلمان بریتانیا و تنها رییس جمهوری آن کشور به کار برده شده بود. این صفت اهنین برای او به دلیل سرسختی اش در اعدام مخالفانش به کار برده شده بود. 

جمهوری او، که با جمهوری‌های متداول امروزی متفاوت بود و بیشتر به دیکتاتوری شباهت داشت، تشکیل شده بود از سه کنسول، سه اسقف، سی نماینده پارلمان که همه آنها را او تعیین کرده بود و در راس همه آنها خود کرامول قرار داشت. او عده زیادی از مخالفانش را گردن زد. پرونده جمهوری انگلستان با مرگ او بسته شد.

۵-خون کهنه در امعا و احشا،‌ صفتی که برای جو اس پتن فرمانده نیروهای ارتش امریکا در فرانسه و المان در سال ۱۹۴۴ میلادی پس از روز استقلال به کار برد می شد. 

۶-مارچوبه بزرگ، صفتی که برای شارل دوگل در مدرسه  نظامی به کار برده می شد و علت آن قد بلند و پیشانی کشیده او بود. بعدا او به عنوان سرهنگ موتورز به دلیل عشق و علاقه اش به تانک و خودروهای زرهی شناخته شد. 

۷-طوفان، صفتی که برای نورمن شوارتسکف فرمانده نیروهای ائتلاف رد عملیات طوفان صحرا به کار برده شده بود. این عملیات برای بازپس گیری کویت از اشغال نیروهای عراقی تحت فرمان صدام در سال ۱۹۹۱ میلادی انجام شده بود. 

۸-استون وال جکسون، نامی مستعار برای توماس جکسون فرمانده امریکا در جریان جنگ های داخلی. این صفت برای او بدین خاطر به کار برده شده بود که گفته شده است که جکسون مانند یک دیوار سنگی در اولین نبرد ایستادگی کرده بود. 

۹-Old Hickory یا درخت گردوی امریکایی که سال های نخستین جنگ علیه بریتانیایی ها در سال ۱۸۱۲ میلادی برای اندرو جکسون که بعدا هفتمین رییس جمهوری امریکا شد به کار برده شده بود چرا که از دید ناظراان او در سرسختی مانند درخت گردوی امریکایی بود. 

۱۰-چاینیز گوردن صفتی که برا چارلز گوردون فرمانده موفق ارتش بریتانیا به کار برده می شد که فرماندهی جمعی از سربازان چینی تحت رهبری افسران اروپایی را برعهده داشت و موفق به پیروزی بزرگی در سرکوب شورش در تایپه در سال ۱۸۶۰ میلادی شد. این فرمانده بریتانیایی سپس به خارطوم رفت و در آنجا تحت محاصره قرار گرفت و در سال ۱۸۸۵ میلادی کشته شد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین