کد خبر: ۴۲۰۷۰۸
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸

بحرین سفیر عراق را احضار کرد

وزارت خارجه بحرین سفیر کشور عراق در منامه را احضار کرد تا مراتب اعتراض خود را نسبت به اظهارات مقامات عراقی پیرامون حکم‌های قضایی صادره در بحرین ابراز کند.
آفتاب‌‌نیوز :
وحید مبارک سیار، معاون وزیر خارجه بحرین در امور منطقه‌ای و شورای همکاری در بحرین اعلام کرد که کشورش به شدت اظهارات مطرح شده از سوی نوری مالکی، معاون رئیس جمهوری عراق و همچنین سخنگوی وزارت خارجه عراق در مورد حکم‌های قضایی اخیر در بحرین را محکوم کرده و قاطعانه با چنین اظهاراتی مخالف است. این مقام بحرینی خواهان انتقال این ناخرسندی به دولت عراق شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشره، وحید مبارک سیار تاکید کرد که بحرین کاملا مخالف هر گونه مداخله در امور دستگاه قضایی‌اش که "از تمامی معیارهای عملکرد مستقل" برخوردار است. وی از عراق خواست تا هر چه سریعتر از چنین سخنانی که مداخله غیر قابل قبول در امور بحرین و نقض منشور سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب به شمار می‌آید و با اصول برادری میان دو کشور همخوانی ندارد و بر سر تلاش‌ها برای توسعه این روابط سنگ اندازی می‌کنند دست بردارد.

این مقام بحرینی با تاکید بر حمایت کشورش از هر آنچه که در تحقق امنیت و ثبات عراق نقش دارد، در عین حال گفت که دولت عراق باید به تمامی تدابیری که می‌تواند در تحقق امنیت و ثبات عراق نقش داشته باشد، پایبند باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین