پایگاه خبری آفتاب
۲۳ /خرداد /۱۴۰۵
Saturday 13 June 2026
کد خبر:۴۲۱۱۸۳
۰۰:۰۳
۱۳۹۵/۱۰/۳۰

غذا را کم نمک بخورید تا خطر سکته‌ کاهش یابد

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، بر مصرف کمتر نمک برای کاهش بروز سکته های مغزی و قلبی تاکید کرد.
۰۰:۰۳
۱۳۹۵/۱۰/۳۰
به گزارش آفتاب نیوز،
زهرا عبدالهی گفت: مطالعات نشان داده است، کاهش حدود 6 گرم نمک دریافتی روزانه باعث کاهش 24 درصدی سکته مغزی و کاهش 18 در صدی بیماری عروق کرونر می شود.

وی افزود: مطالعات دیگری نیز نشان داده است که با کاهش 25 درصدی مصرف نمک، ریسک بیماری های قلبی عروقی به میزان 25 درصد کاهش می یابد.

منبع:مهر

گزارش خطا
برچسب‌ها:
غذا نمک
ارسال پیام
captcha