کد خبر: ۴۲۱۶۱۸
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

رهاورد سفر 46 مدیر ارشد به نقاط مختلف کشور

هفته گذشته 10 وزیر و 46 مدیرارشد به استان های مختلف سفر کردند تا از نزدیک پیگیر روند اجرایی طرح ها و توسعه کشور باشند و همچنین چندین پروژه عمرانی و صنعتی را در اقصی نقاط کشور افتتاح و به بهره برداری برسانند.
آفتاب‌‌نیوز :
در هفته گذشته وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به استان قم ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان های البرز و زنجان ، قزوین ؛ وزیر دادگستری به استان کرمان ، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به استان های لرستان و چهار محال و بختیاری ، وزیر نیرو به استان اردبیل ، وزیر امور اقتصادی و دارایی به استان اصفهان، وزیر راه و شهرسازی به استان بوشهر، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به استان خورستان ، وزیر ورزش و جوانان به استان خراسان شمالی و وزیر کشور به استان لرستان سفر داشتند. 

همچنین معاونین رئیس جمهوری نیز به استان ها و شهرهای مختلف کشور سفر داشتند که در این راستا معاون حقوقی رئیس جمهوری به استان اصفهان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان مرکزی و شهرستان خمین ، رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان همدان و کردستان و معاون رئیس جمهوری درامور زنان و خانواده نیز به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر داشت.

وزیر نیرو
** نظام بانکی برای حمایت بیشتر از واحدهای تولید ی نیازمند اصلاح است

همچنین وزیر نیرو که به عنوان وزیر معین استان اردبیل در پیشبرد اقتصاد مقاومتی به این استان سفر کرده است در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی گفت : بانک ها باید انعطاف بیشتری در تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی داشته و با سهولت بیشتری نیاز بخش تولید کشور را تامین کنند. 

وی با اشاره به حمایت جدی دولت از واحدهای تولیدی اظهار کرد: در نتیجه سیاستگذاری هایی که امسال انجام شد، سعی بر این است که تسهیلات بیشتری در اختیار واحدهای صنعتی قرار گیرد تا واحدهایی که امکان فعالیت بیشتری دارند تحرک یافته و با رونق کارشان به ایجاد زمینه های شغلی در کشور کمک کنند. 

وی رویکرد دولت یازدهم در حمایت از واحد های تولیدی را یادآور شد وگفت: این دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از واحد های تولیدی بویژه واحدهای راکد را در دستور کار قرار داده و با ارایه تسهیلات درصدد رونق تولید واشتغالزایی در کشور می باشد و بر این اساس در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در استانها نیز تلاش می شود که موانع و مشکلات واحدهای تولیدی بررسی و رفع شود. 

وزیر نیرو با بیان اینکه صنعتگران ایرانی توان رقابت خوبی را در صحنه بین المللی دارند، گفت: درهمین استان اردبیل واحد تولیدی داریم که مواد غذایی به چین صادر می کند و یا هزینه تولید محصول واحد دیگری بسیار پایین تر از محصولات چینی است و این نشان دهنده نبوغ و توان صنعتگران ایرانی است. 


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 
**راه مقابله با آسیب های اجتماعی، تکیه بر مبانی دینی است 

صالحی امیری در سفری که به استان قم داشت در سومین همایش انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه با رویکرد ارتباطات اسلامی در قم گفت: ما قبل از هر چیز، باید به این باور برسیم که در دنیای پرتلاطم امروز، برای هدایت نسل سرگشته و سرگردان دنیای کنونی، نیازمند بازگشت به مبانی دینی و معرفتی هستیم.

وی ادامه داد: امروز نیاز عینی نسل جوان به مبانی دینی بیش از هر زمان دیگر برای ما مشهود است، روحانیت تبار دینی جامعه اسلامی ما بوده و این جامعه با حوزه ها یک علقه دیرینه و تاریخی دارد.

وی گفت: اگر امروز درخت انقلاب اسلامی همچنان سرسبز و تنومند است، مدیون انسان های بزرگی است که از حوزه و روحانیت برخاسته اند، ما، دولت و ملت همه مدیون بزرگان حوزه، دیانت و فقاهت هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: حوزه های علمیه باید امروز بیش از هر چیز از تحولات جاری در سطح کشور آگاه باشند، سرعت تحولات بی نظیر و غیرقابل تصور است و هیچ کشوری را سراغ نداریم که سیر تحولات آن به اندازه جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم روحانیت و مرجعیت مانند خورشیدی روشنایی بخش و نقش آفرین هستند.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: ما برای توسعه فرهنگ کشور به نقاط مختلف جهان، 60 رایزنی فرهنگی در کشورهای مختلف جهان داریم که از طریق گفت وگو با ادیان و سایر فعالیت ها، در حال انتقال فرهنگ ایرانی و اسلامی به جهان هستند.

وی همچنین افزود: ما برای توسعه فرهنگ دینی، باید قدم های موثری برداریم، مردم از ما انتظار گسترش فرهنگ دینی را دارند و منبع این فرهنگ دینی نیز حوزه های علمیه هستند.

**گفتمان فرهنگی دولت بر عدالت، اعتدال، انسجام، عقلانیت و دیانت استوار است

همچنین وزیر ارشاد در ادامه سفر خود به استان قم در نشستی که با اصحاب فرهنگ و هنر استان داشت گفت :برای داشتن یک الگوی فرهنگی باید یک گفتمان فرهنگی را تعریف و ارائه دهیم و بر همین اساس، دولت یازدهم در حوزه فرهنگی با مطالعه دقیق و فراوان، گفتمان فرهنگی را انتخاب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که برای پاسخ روشن به مسائل باید گفتمان فرهنگی داشته باشیم و این گفتمان مبتنی بر اندیشه دکتر روحانی از اصل اعتدال فرهنگی، انسجام فرهنگی، عدالت، عقلانیت و دیانت فرهنگی استوار است.

صالحی امیری ادامه داد: این گفتمان ها یک مسیر اصلی حرکت به سمت اهداف اصلی نظام است.
وی با اشاره به اینکه ثبات و آرامش فرهنگی اساس کار در این حوزه است، گفت: در فضای تنش، مناقشه، تخریب و انگ زنی نمی توان کار فرهنگی کرد، به همین دلیل اصرار داریم که ما منادی ثبات و آرامش فرهنگی باشیم و وارد مناقشات نشویم.

**سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران برقراری حج است

صالحی امیری در ادامه سفر خود به قم به دیدار مراجع تقلید رفت و در دیداری که با آیت الله مکارم شیرازی داشت اظهار کرد: در باره موضوع حج پنج نفر به سرپرستی آقای محمدی) سرپرست سازمان حج و زیارت ) با لحاظ شرایطی که در چارچوب تاکیدات رهبر معظم انقلاب است با مسئولان حج عربستان مذاکره می کنند و اگر نتایج حاصل شود حج برقرار خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد که کم مساله ترین دوران مطبوعات این دوره است که به دلیل نظارت و نگاه حرفه ای و نظم حاکم بر مجموعه کم ترین مشکل در این حوزه مشاهده می شود و نمایندگان دادستانی، حوزه علمیه و سایر دستگاه ها به ریاست بنده هرگونه مساله ای را دراین بخش مورد توجه قرار می دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که ریشه ها و باورها و اعتقادات دینی ما به مبانی اسلامی برمی گردد که پرچمدار آن مراجع تقلید هستند.

**تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گسترش فعالیت های قرآنی است

وزیر ارشاد همچنین در دیداری که آیت الله جوادی آملی داشت ، اظهار کرد : سیاست متولیان قرآنی کشور این است که حوزه های پراکنده ای که در امر فعالیت های قرآنی مشغول هستند با لحاظ نظرات کارشناسی و پرهیز از دولتی شدن، ساماندهی شود.

وی بیان کرد: در مسیر انجام فعالیت های قرآنی از رهنودهای حضرتعالی که عمر شریف خود را صرف تبیین و گسترش معارف قرآنی کردید استفاده خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش های فراوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای گسترش امر کتابخوانی درکشور گفت: با وجود حجم بسیار بالای کتاب های پذیرش شده، دقت و توجه خاصی در زمینه نظارت بر آنها انجام می شود تا ممیزی ها با کمترین مشکل صورت پذیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 

**تقدیم بزرگترین پروژه شهری کرج به روح بلند آیت الله هاشمی رفسنجانی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفته گذشته در جریان آغاز بهره برداری از پروژه زیرگذر مهرویلا به عنوان دومین تونل شهری کشور و بزرگترین پروژه شهری کلانشهر کرج، آن را به روح بلند و ملکوتی آیت الله هاشمی رفسنجانی تقدیم کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان افتتاح این پروژه بزرگ، استان البرز را نمود عینی رهنمودهای مقام معظم رهبری در همدلی و همزبانی دانست و گفت:‌ با توجه به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران حیات خود همواره از توسعه کشورشان خوشحال می شد، اجازه می گیرم این پروژه عظیم و عام المنفعه را به عنوان هدیه به روح مطهر آیت الله هاشمی رفسنجانی تقدیم کنم. 

محمود واعظی با یادآوری تلاش های آیت الله هاشمی رفسنجانی برای توسعه و آبادانی کشور، اظهار داشت: زمانی که ایشان رئیس مجلس شورای اسلامی بود هر وقت می شنید در نقطه ای از کشور، پروژه عمرانی توسط دولت و بخش خصوصی افتتاح می شود، حضور پیدا می کرد، در دولت خود و دولت های دیگر هم همین گونه بود. 

** راه آهن ایران یک ماه دیگر به جمهوری آذربایجان و روسیه متصل می شود

همچنین محمود واعظی در ادامه سفر خود به استان البرز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به ضرورت اهتمام جدی برای صادرات از سوی البرز به کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان، گفت: حدود یک ماه آینده راه آهن آستارا به جمهوری آذربایجان و روسیه متصل می شود که از این طریق حمل و نقل بسیار ارزان خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: مذاکراتی درمورد تعرفه ها با 5 کشور صورت گرفته است؛ با کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز 3 دور مذاکره و اقلام مشخص شده و تا اردیبشهت ماه این تفاهم نامه امضا می شود که کالاهای ایران با تعرفه های پایین صادر شود. 

واعظی گفت: استان البرز نیز دارایی های خود در بخش صادرات را ارائه دهد و بررسی های لازم در این خصوص صورت گیرد. 

وی تاکید کرد: اهتمام مسئولان استان برای برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی و تسهیل و رفع موانع تولید جای قدردانی دارد. 

**ایران در تولید، صادرات و قراردادهای نفتی محدودیتی ندارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفته گذشته به استان زنجان نیز سفر داشت و در دیداری که با نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان داشت اظهار داشت: در حال حاضر در زمینه نفت هیچ محدودیتی برای تولید، صادرات و قراردادها نداریم، خوشبختانه صادرات نفت طی ماه گذشته رکورد را در طول سال های بعد از انقلاب زد چرا که تولید به 2 میلیون و 950 هزار بشکه افزایش پیدا کرده است.

واعظی گفت :امروزه نگاه به توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات علاوه بر استفاده از تلفن های ثابت، همراه و اینترنت ایجاد شغل و رونق کسب و کار است که برای رسیدن به این هدف زیر ساخت های آن در استان زنجان را گسترش می دهیم. 

وی به پروژه' تکاپو' اشاره کرد و یادآورشد: این پروژه با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بخش خصوصی اجرا می شود که نتیجه آن ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاه هاست. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زیر ساخت های استان زنجان به لحاظ شبکه فیبر نوری و پهنای باند گسترش یافته است که امکان فعالیت در زمینه الکترونیکی فراهم شده است. 

واعظی تاکید کرد: باید امکانات اولیه و زیرساخت های لازم برای روستائیان فراهم شود تا به لحاظ کمبود این امکانات اقدام به مهاجرت نکنند. 

وی اظهارکرد: سیاست دولت یازدهم فراهم کرن زیرساخت های مورد نیاز در خصوص گاز، برق، آب و در حوزه ارتباطات نیز بهره مندی از تلفن در مناطق روستایی است. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقدامی که در دولت تدبیر و امید آغاز شده است تمرکز برای بردن خدمات اینترنتی به مناطق روستایی است تا نیازمندی های خود را از خدمات کشاورزی، آموزشی، سلامت و تجارت الکترونیک دریافت کنند و بدون واسطه با بازارها مرتبط شوند. 

واعظی ادامه داد: امیدواریم در این سیاست جدی برای رونق کسب و کار و ایجاد شغل، سهم خود را در استان زنجان ادا کنیم. 

وزیر دادگستری
**کاهش ورودی پرونده ها، راهکار رفع مشکلات قضایی است

وزیر دادگستری در سفری که به استان کرمان داشت در نشست شورای قضایی در این استان گفت: درصورت کاهش ورودی پرونده ها به سیستم قضایی، می توان مدیریت و مددجویان را اصلاح کرد و قضات وقت بیشتری برای اتقان احکام دارند.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به اینکه تعداد ورودی مددجویان به زندان ها زیاد است گفت: اگر در حوزه پیشگیری کار کنیم، می توانیم از این حجم ورودی ها بکاهیم و با نگاه به پیشگیری می توانیم از حجم پرونده های وارده به دادگستری نیز کم کنیم.

وی اظهار کرد: ظاهرا این آمار بالا برای ما و مردم عادی شده است؛ از مردم می خواهیم به این موضوع فکر کنند که چرا هر روز 27 هزار و 300 نفر به مجموعه دستگاه قضایی استان کرمان مراجعه می کنند.

وی افزود: اهالی کرمان مردمی نجیب و خوب هستند ، آمار بالای ورودی به دستگاه قضایی این استان نگران کننده است و باید دید آیا با افزایش نیروی انسانی و تجهیزات دستگاه قضایی، این آمار کاهش می یابد؟

وزیر دادگستری گفت: همه مدیران باید بررسی کنند چگونه می توان در راستای کاهش آمار مراجعات به دستگاه قضایی اقدام کرد. 

وی اضافه کرد : یک مدل را دنبال کرده ایم تا برخی از جرایم، تخلف محسوب شود تا ضمن کاهش بار دستگاه قضایی، جامعه را اینقدر مجرم معرفی نکنیم.

وزیر دادگستری عنوان کرد: اینکه در شهرستان قلعه گنج اقدامات زیرساختی و توسعه ای موجب کاهش جرایم شده، نشان می دهد که با یکسری اقدامات می توان بر میزان جرایم و آسیب ها تاثیر مثبت گذاشت و از این الگو می توانیم در سطح استانی و کشوری بر اساس بومی سازی استفاده کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز هفته گذشته سفری به استان لرستان داشت و ضمن دیداراز شهید زنده لرستان سید نورخدا موسوی منفرد ،جانباز 100 درصدی ، همچنین از بخش های مختلف مجتمع صنایع زرهی بنی هاشم شهرستان دورود استان لرستان نیزبازدید کرد.

** فرمایش مقام معظم رهبری در برجام باید مبنا باشد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان چهارمحال و بختیاری گفت : برجام یک موضوع ملی است و تنها به دولت و مجلس مربوط نیست بلکه همه مسئولان و دستگاهها برای پیشرفت آن تلاش و اقدام کرده اند.

دهقان اظهار کرد: عده ای این مساله را از یک سو دستکم می گیرند و آن را هیچ قلمداد می کند و از سوی دیگر نیز عده ای آن را همه چیز می دانند که ما به ازا ندارد، اما باید به برجام به عنوان یک مساله ملی نگاه کرد.

این مسئول ادامه داد: در بحث برجام، ایران چند هدف را دنبال می کرد، زمانی در سطح بین المللی چهار قطعنامه علیه ایران تصویب شد و دشمنان انقلاب اسلامی، ایران را در فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار داده بودند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: اینکه چرا دشمن نتوانست گزینه نظامی خود را که اعلام می کرد روی میز است اجرایی کند ؛ بدلیل این است که ایران از نعمت و وجود مبارک مقام معظم رهبری به عنوان رهبری مدبر و توانا ، نیروهای مسلح مقتدر و با ایمان، حضور مردم در صحنه های انقلاب و انسجام و همبستگی ملت برخوردار است.

وی گفت : ایران در برجام بدنبال حفظ دستاوردهای هسته ای بود تا جهانیان حق غنی سازی ایران را بپذیرند و اکنون این حق به رسمیت شناخته شده است.

دهقان افزود: ایران براساس برجام، به تعهدات خود عمل کرده و بد عهدی آمریکا به دلیل آن است که دشمن همواره دشمن است. 

این مسئول اضافه کرد: دولت زمانی که فعالیت خود را آغاز کرد میزان تولید نفت در ایران 800 هزار بشکه بود و قرار بود هر 6 ماه 20 درصد این میزان تولید کاهش یابد ، اما اکنون میزان تولید نفت افزایش یافته است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، با پیگیری مصوبات ستاد اقتصادی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون 50 درصد برنامه ها هدف گذاری شده در این ستاد اجرایی شده و اکنون این قطار روی ریل قرار گرفته است که با عزم و اراده و همدلی بوجود آمده می تواند در این زمینه به دستاوردهای مهمی دست یافت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی 

**عبور از شرایط اقتصادی مستلزم ارجحیت منافع ملی بر اهداف جناحی است

وزیر امور اقتصاد و امور دارایی نیز درسفری که به استان اصفهان داشت در جلسه اقتصاد مقاومتی این استان اظهار داشت: تجربه نشان داده که می توانیم در صورت حفظ وحدت و انسجام به شرایط رشد پایدار و مستمر برسیم.

طیب نیا با یادآوری شرایط سخت دوران جنگ تحمیلی گفت: آن دوران با استواری، بردباری و شجاعت فرزندان رشید این سرزمین با پیروزی به پایان رسید وهم اکنون مشغول جنگ بزرگی هستیم که دشمنان کشور بر ما تحمیل کردند که همانا تحریم های ظالمانه و گسترده است.

وی با بیان اینکه در تاریخ معاصر چنین تحریم های گسترده ای دیده و شنیده نشده است گفت: این تحریم ها با سازو کار اجرایی تری همراه شده است چون در گذشته شاید راه هایی برای دور زدن و به نوعی خروج از تحریم ها وجود داشت ولی با طراحی این ساز و کار شرایط بسیار دشوار شده است .

وی تصریح کرد: اگر استقامت و مدیریت آثار سوء ناشی از تحریم ها نبود در عرصه مذاکرات نیز به نتیجه نمی رسیدیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: در شرایط سال جدید هنوز درگیر آثار تحریم های سال 93 و 94 هستیم و بدلیل انتقال محدودیت های دو سال گذشته در سال 95 نیز با شرایط مالی بسیار سخت مواجه هستیم ؛ با این حال مدیریت اقتصاد کشور با صبر، تحمل و پایداری نتایج بسیار مثبت و خوبی به بار آورد و امروز شاهد آثار مثبت آن هستیم.

وی رشد اقتصادی کشور را در مدت 6 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 7.4 درصد و رشد سه ماهه دوم امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل را بیش از 9.2 درصد اعلام کرد و گفت: امسال نسبت به سال گذشته حدود 700 هزار افزایش خالص در اشتغال داشتیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه به عنوان وزیر معین برای بررسی طرح های اقتصاد مقاومتی در اصفهان حضوریافته است افزود: طرح هایی که درحوزه وزارت امور اقتصاد و دارایی است باید هر چه سریعتر عملیاتی شود و طرح های خارج از این حوزه نیز باید سریع پیگیری و به مرحله اجرا برسد.

حاصل سفر طیب نیا به استان اصفهان به تصویب رسیدن 15 مصوبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی بود.

وزیر راه و شهرسازی

** رویارویی با زندگی مدرن با بازگشت به درون شهرها امکان پذیر است

وزیر راه و شهرسازی نیز هفته گذشته در سفری که به استان بوشهر داشت در آیین افتتاح مرحله نخست دانشکده هنر و معماری دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: هدف از تاسیس این دانشکده در بافت تاریخی شهر بوشهر تنها ایجاد ساختمان نیست، بلکه آنچه که مهم است، تجدید نظر در زندگی شهری و ایران شهرهاست. 

وی تاکید کرد: برگشت به اصل شهرسازی در کشور باید براساس توجه به بافتها و زندگی در درون شهرها کلید بخورد. 

آخوندی با یادآوری اینکه یک سوم جمعیت شهری ایران در بافتهای قدیمی و حاشیه ای زندگی می کنند، بهبود زندگی و ارتقای سکونت آنها باید در همین مناطق و بافتها باشد نه اینکه آنها را به بیابانها منتقل کرد، افزود: آنچه باعث می شود مردم به این بافتها برگردند و زندگی کنند بازگشت تشخص و هویت محله ای است. 

آخوندی با بیان اینکه کارکرد این ساختمان ها متنوع و گسترده است گفت: ساختمان های موجود در بافت های قدیمی به آنها هویت و ارزش اجتماعی و زندگی مجدد را به مردم می دهد. 

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: آمدن کارکردهای مهم در بافت های قدیمی آنقدر تشخص به ساختمان ها می دهد که زمینه بازسازی محیط را خود به خود فراهم می کند. 

وی برضرورت اجرای پروژه های محرک توسعه در بافتهای قدیمی تاکید کرد و افزود: به دنبال ورود این چنین ساختمان هایی، سایر بخشها و بویژه مردم نیز وارد بافت های قدیم شهرها می شوند. 

آخوندی، ارائه تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران درون بافت های تاریخی را از حمایت های وزارت راه و شهرسازی برای احیای بافت های قدیمی عنوان کرد و اجرای پروژه های محرک توسعه در بافت های تاریخی را باعث ارتقای کیفیت زندگی دانست. 

** اعتبار تکمیل جاده خورموج به دشت پلنگ بوشهر تامین می شود

عباس آخوندی در ادامه سفر خود به استان بوشهر دربازدید و بررسی اجرای پروژه محور اربتاطی خورموج به لاور شرقی و دشت پلنگ گفت: این راه ارتباطی نقش بزرگی در بهبود حمل و نقل مرکز شهرستان دشتی با کارخانه سیمان مند، اراضی بسیار مرغوب کشاورزی و سد دشت پلنگ و روستاهای پشتکوه این شهرستان دارد. 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کارخانه سیمان مند دشتی که نقش تاثیر گذاری در اقتصاد و اشتغال زایی در این شهرستان دارد، بزودی افتتاح خواهد شد، برای تامین اعتبار لازم تکمیل این پروژه راه ارتباطی تلاش می کنیم. 

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی 

** 40 هزار تخت روانپزشکی کم داریم

وزیر بهداشت نیز در هفته گذشته سفری به استان خوزستان داشت و در آیین افتتاح همزمان یک هزار تخت روانپزشکی در کشور در سالن شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: امروز سلامت روان به معنای نبود اختلال روانی نیست بلکه به مجموعه‌ای از توانمندی‌های انسان اطلاق می شود. 

قاضی زاده هاشمی با بیان این که هم اکنون بیش از 450 میلیون نفر در جهان مشکلات روانی دارند توضیح داد: 10 درصد افراد جهان افسرده هستند و در کشور ایران شیوع اختلال افسردگی 12.6 درصد و اختلالات اضطرابی 15 درصد است. 

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر این که در بسیاری از کشورها بیماران روانی مظلوم هستند و کمتر مورد توجه واقع شده‌اند تصریح کرد: در کشور ما به دلایل مختلف از جمله زندگی ماشینی و زندگی‌های نوین امروزی ، بخش عمده مشکلات روان مربوط به مشکلات خانوادگی است به نحوی که بیش از 25 درصد از ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه 2میلیون و 500 هزار نفر در کشور از مشکل اعتیاد رنج می‌برند افزود: در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور 10 درصد است که این می تواند سلامت روانی جامعه را نشانه بگیرد.

** دستور رئیس جمهوری در حل مشکل بیمه به خوبی اجرا نشده است

همچنین سید حسن قاضی زاده هاشمی روز شنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: مشکل بدهی های بیمه ها در کشور جدی است و دستور رئیس جمهوری به خوبی محقق نشده و مصوبه مجلس برای کمک به عرضه هشت هزار میلیارد اوراق عرضه توسط دولت و تامین منابع مورد نیاز بیمه ها نیز هنوز محقق نشده است. 

رئیس جمهوری به صورت کتبی در زمینه هزینه‌ کرد اعتبارات درمان تامین اجتماعی دستوری صادر کرد مبنی بر اینکه 'نه بیست و هفتم' اعتبارات درمان تامین اجتماعی در یک حساب جدا واریز، تا برای حوزه سلامت کارگران و بیمه شدگان در زمان درست و به موقع هزینه شود. 

همچنین دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیش از پنج هزار و 500 میلیارد ریال از بیمه ها طلبکار است. 

وزیر بهداشت افزود: بیمه تامین اجتماعی به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده و بنابر اعلام رسمی دانشگاه ها به صورت کتبی، اگر تامین اجتماعی نتواند تعهدات خود را پرداخت کند بیمارستان ها در ارائه خدمات دچار مشکل شده و مجبور به پذیرش نقدی بیماران می شوند. 

قاضی زاده هاشمی ابراز امیدواری کرد تا دستور رئیس جمهوری برای ایجاد حساب جداگانه محقق شود. 

وی گفت: در مورد بیمه سلامت نیز به نظر می رسد در حل مشکل آن تعلل می شود و امید است دستگاه های مامور و موظف کار خود را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهند. 

وزیرکشور 
**مجتمع کشت و صنعت لرستان نمونه ای از اجرای اقتصاد مقاومتی است

وزیر کشور نیز در روزهای پایانی هفته سفری به استان لرستان داشت و در آیین افتتاح ایستگاه پمپاژ و آبیاری تحت فشار و مدرن 500 هکتاری کشت و صنعت لرستان گفت: سیاست دولت با توجه به بروز خشکسالی در کشور اجرای اینگونه طرح هاست که برای تقویت آنها تسهیلات ارزان قیمت و بعضا رایگان به این طرح ها اختصاص می یابد. 

وی با بیان اینکه بحث دیگر دولت مربوط به کشت هیدروپونیک است ، اظهار کرد: کشت بدون خاک یا همان تولید گلخانه ای هوشمند هیدروپونیک ، از روش های نوین تولید گل و گیاه در دنیا است. 

وی اضافه کرد: با اجرای کشت هیدروپونیک میزان محصول تولیدی 10برابر افزایش می یابد و در مصرف آب نیز به میزان 90درصد صرفه جویی خواهد شد. 

به گفته وی مزیت این طرح ها درون زا و برون نگر بودن آنها است که هم با استفاده از توان داخلی و هم با استفاده از تکنولوژی خارجی راه اندازی می شوند. 

رحمانی فضلی اظهار کرد: لرستان به عنوان یکی از استان های پیشتاز ، الگو و نمونه اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است و امیدواریم این منطقه الگویی برای سایر مناطق کشور باشد. 

** دولت از ظرفیت بانوان در تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده می کند

همچنین در ادامه سفر وزیر کشور به استان لرستان ، رحمانی فضلی با اشاره به نقش بانوان در تولید و اقتصاد مقاومتی گفت: دولت از ظرفیت بانوان در تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب استفاده می کند.

وی افزود: همایش نقش بانوان در اقتصاد مقاومتی برای نخستین بار در استان لرستان برگزار می شود تا از ظرفیت‌های بانوان در این حوزه استفاده شود. 

وی با اشاره به انتخاب خود به عنوان وزیر معین استان لرستان در طرح اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: سفرهایی به استان لرستان خواهم داشت تا از از نزدیک در جریان فعالیت های اقتصاد مقاومتی در استان قرار گیرم. 

وزیر کشور افزود: از تمام فعالان حوزه تولید و اقتصاد خواسته‌ شده در همایش نقش بانوان در اقتصاد مقاومتی لرستان حاضر شوند تا اقدامات انجام شده و مشکلات موجود بررسی شوند. 

وی گفت: زنان نقش مهمی در حوزه تولید دارند و دولت به ‌صورت ویژه برای استفاده از ظرفیت های این قشر به آنها کمک می کند. 

معاون حقوقی رئیس جمهوری
** ظلمی که به رئیس جمهوری می شود، در تاریخ انقلاب بی سابقه است

معاون حقوقی رئیس جمهوری نیز در هفته گذشته سفری به استان اصفهان داشت و درجلسه شورای اداری اصفهان با اشاره به هجمه تبلیغاتی علیه دولت یازدهم به رغم دستاوردهای بزرگ حاصل شده در زمینه های مختلف گفت: همزمان با کوشش دولت در میدان اجرا و تلاش برای پیشبرد اهداف انقلاب و در عین مواجهه کشور با هزاران مشکل مبتلابه، صدها رسانه با استفاده از پول دولت، بطور شبانه روزی علیه دولت فعالیت و آن را تخریب می کنند. 

حجت الاسلام انصابی با بیان اینکه مدیران دولتی هم باید از کارهای خود دفاع کنند، افزود: نباید بیش از این در زمین دشمن بازی کنیم. 

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه دشمن بدنبال این است که مردم را از دولت مایوس سازد، گفت: باید خدمات ارائه شده توسط دولت یازدهم را بخوبی به مردم ارائه کنیم و در این زمینه سختی این کار بر عهده مدیران است. 

وی با بیان اینکه باید کوشید تا ایران همچنان کانون امنیت و امید در جهان اسلام بماند، گفت: برای عبور از این معبر به اتحاد کلمه، هماهنگی و پشتیبانی از رهبری و رئیس جمهوری و دولت نیاز داریم. 

حجت الاسلام انصاری با اشاره به حضور مردم در مراسم تشییع جنازه و بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: مردم در زمان مناسب و با حضور معنادار خود پاسخ خوبی به بدعهدی ها و بدسیرتی های دشمنان داخلی و خارجی دادند. 

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی از اعتدال و حرکت بر اساس عقل و اندیشه برخوردار بود، افزود: وی در هر جایی که قرار می گرفت، به آنجا، اعتبار مضاعف می بخشید. 

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه شخصیت های بزرگی مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی تکرار نشدنی هستند، تاکید کرد: ما موظفیم برای حفظ نظام و انقلاب، راه هاشمی را برویم. 

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: دفاع از حقوق مردم و جمهوریت نظام و پیروی از ولی فقیه بعنوان مدار وحدت در کشور و تلاش برای ساخت ایران و رفع مشکلات مردم وظیفه امروز ماست. 

معاون حقوقی ریاست جمهوری افزود: با تدابیر دولت تدبیر و امید، تحریم ناوگان هوایی کشور ما شکسته شد و کم و بیش در برخی حوزه‌ها نیز تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته، بگونه‌ای که هم‌اکنون اقتصاد کشور با رشد 7. 6درصدی مواجه است که یک پیروزی بزرگ به حساب می‌آید. 

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری 
** ایران کانون امن سرمایه گذاران و گردشگران خارجی شده است

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در هفته گذشته سفری به استان اراک داشت و در نشست شورای اداری استان گفت: موفقیت دولت تدبیر و امید در حوزه سیاست خارجی و برجام، مسیر ورود گردشگران خارجی را به کشور هموار کرد.

زهرا احمدی پورادامه داد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، غلبه گفتمان منطق و با تلاش های شبانه روزی تیم مذاکره کننده ایران با گروه موسوم به 1+5 به یک بار دیدگاه جهانیان نسبت به ایران تغییر کرد و اینک ایران به عنوان کانون امن برای سرمایه گذاران و گردشگران خارجی شناخته شده است. 

وی، ورود هواپیمای ایرباس به کشور ایران را یکی از نتایج برجسته توافق برجام عنوان کرد و گفت: ضمن اینکه ملت فهیم ایران حق استفاده از ناوگان هوایی امن و مدرن را دارند، وجود این نوع هواپیما پیام صلح و امنیت ایران را به همه نقاط جهان منتقل کرد. 

احمدی پور بیان کرد: ورود گردشگران خارجی به کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته 114درصد افزایش داشته که این مهم زمینه ساز بالندگی صنعت گردشگری است. 

وی، ورود گردشگر به کشور را نماد امنیت پایدار ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: دولت تدبیر و امید با رویکرد گفتمان اعتدال و منطق، فضای جهان را برای ورود گردشگران به ایران آماده کرد. 

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: سال 2017 به عنوان سال گردشگری در جامعه جهانی معرفی شده است ومی طلبد نهضت فراگیری در ادای دین و سهم ایران در حوزه گردشگری شکل بگیرد. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه

** ' امنیت و سلامتی ' ارمغان دولت تدبیر و امید برای مردم است

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در روزهای پایانی هفته سفری به استان همدان داشت و در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و فرهیختگان شهرستان اسدآباد با اشاره به اجرای طرح موفق دولت در راستای سلامت مردم، گفت: 11 میلیون نفر از جمعیت کشور که فاقد هرگونه دفترچه بیمه بودند از بیمه رایگان برخوردار شدند. 

وی تصریح کرد: طرح تحول نظام سلامت محصول تلاش شبانه روزی دولت بود که با تنگدستی و مشکلات فراوان تحمیل شده از سوی دشمنان، به خوبی در تمام نقاط کشور درحال اجراست. 

نوبخت اظهار کرد: طرح تحول سلامت هزینه های سنگین درمان بویژه در بیمارستانها را از دوش بیماران برداشته و به حداقل رسانده است. 

معاون رئیس جمهوری به خدمات دولت در استان همدان و تأمین اعتبار 43 طرح در سفر رئیس جمهوری به این منطقه اشاره کرد و افزود: این طرحها با قوت در حال احداث است و تا پایان سال بهره برداری خواهد رسید و مردم از مواهب آن بهره مند می شوند. 

وی تصریح کرد: اتصال همدان به راه آهن تهران نیز از دیگر طرح های کلیدی دولت برای استان همدان است که امروز مشکلات این طرح بررسی و بر شتاب آن تأکید شد. 

نوبخت در ادامه به فعالیتهای دولت برای تقویت و حفظ امنیت کشور اشاره کرد و گفت: امنیت حاکم در کشور در مقایسه با همسایه های شرقی و غربی بی نظیر است که با جانفشانی جوانان این مرز و بوم در طول 37 سال گذشته به دست آمده و بسیاری از فرهیختگان و خبرگان کشور نیز برای دفاع از نظام مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) جانفشانی کردند. 

وی نظام جمهوری اسلامی را امانت شهدا برای کشور دانست و گفت: همه ما وظیفه داریم برای حفظ و صیانت از این امانت ارزشمند دلسوزانه عمل کنیم. 

نوبخت اظهار کرد: برای بقا و صیانت از انقلاب به دفاعی کارآمد نیاز داریم و باید خود را به روز کنیم تا بتوانیم ایران را الگویی برجسته برای جهانیان معرفی کنیم. 

معاون رئیس جمهوری با اشاره به عملیاتهای غرور آفرین کربلای چهار و پنج در دیماه سال 1365 گفت: بسیاری از فرزندان اسدآباد نیز در این عملیاتها به شهادت رسیدند و به پاس قدردانی دست پدران و مادران این شهیدان را به نمایندگی از تمام خانواده شهدا می بوسیم. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه

** 41 میلیارد دلار درآمد نفتی در سال جاری/ اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه حمل و نقل ریلی

محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان در سنندج گفت: پیش بینی ما از درآمد نفتی 33 میلیارد دلاری تا پایان امسال به 41 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است که بیانگر تاثیر قابل توجه برجام بر درآمدهای نفتی کشور است.

وی افزود: جمع 2 درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی که 53 میلیارد و 900 میلیون تومان در سال 95 است نسبت به اعتبارات همین 2 درصد در سال گذشته، از رشد 35 درصدی برخوردار بوده است.

** جمع تملک دارایی های سرمایه ای استانی حدود 168 میلیارد تومان است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: جمع تملک دارایی های سرمایه ای استان کردستان حدود 168 میلیارد تومان است که نسبت به 115 میلیارد تومان سال 94، 45 درصد رشد داشته است.

نوبخت با بیان اینکه با وجود همه مشکلات، تملک دارایی های سرمایه ای استانی از یک پایه رشدی برخوردار بوده است افزود: در سال 95 تملک دارایی های سرمایه ای استانی را 114 میلیارد تومان در نظر گرفتیم که نسبت به سال گذشته 51 درصد رشد داشته است.

** هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه حمل و نقل ریلی در بودجه سال 96

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: هزار میلیارد تومان در بودجه سال 96 برای توسعه حمل و نقل ریلی اختصاص یافته است که امیدواریم با استفاده از همین ردیف بودجه، سنندج نیز به شبکه سراسری و خارجی کشور وصل شود.

نوبخت گفت: طول راه آهن همدان سنندج 150 کیلومتر است که قطعه اول آن حدود 70 درصد پیشرفت دارد و پیمانکار قطعه دوم آن تغییر کرده و قرار است با برگزاری مناقصه برای ادامه کار اقدام کنیم.

معاون رئیس جمهوری درامور زنان و خانواده 

** 200میلیارد ریال وام خود اشتغالی به زنان سرپرست خانوار پرداخت می شود

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده نیز در سفری که به استان کهگیلویه و بویر احمد داشت در نشست جمعی از بانوان فرهیخته این استان در یاسوج اظهار داشت: ساخت پارک بانوان در 31 استان کشور و با هماهنگی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مصوب شده و سهم اعتباری هر استان برای ساخت این پارک یک میلیارد ریال خواهد بود. 

مولاوردی افزود: سهم کمک به هر کدام از استان های کشور برای اجرای طرح تاب آوری اجتماعی زنان 800 میلیون ریال است. 

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: تصور برخی ها از طرح تاب آوری اجتماعی زنان نادرست بوده و آن را به منزله سوختن و ساختن بانوان در برابر مسائل و مشکلات می دانند. 
مولاوردی ادامه داد: معنا و مفهوم این طرح مقاومت زنان در برابر انواع تکان های درونی و بیرونی است.

وی عنوان کرد: بخش عمده ای از مطالبات و دغدغه های بانوان کهگیلویه و بویراحمد در حال پیگیری و اقدام بوده یا در مرحله انجام است. 

مولاوردی ابراز داشت: مشکلات و مسائل حوزه بانوان استان های همجوار مشابه بوده و مشترکاتی با یکدیگر دارند که یک برنامه ملی برای رفع آنها در حال تهیه و تدوین است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در 15 استان کشور ارائه شده که کهگیلویه و بویراحمد نیز جزء این استانهاست.

مولاوردی اظهار داشت: بیمه کردن بانوان و دختران مشغول به کار و فاقد کارآفرین خاص از جمله هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران در دستور کار معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است 

همچنین در ادامه این سفرها معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به کرج سفرکرد،معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به یاسوج،معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی به شیراز، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بندرعباس و معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی به گرگان سفر داشت.

همچنین شهرهای بوشهر، یزد، بیرجند ، کرج ، زنجان ، آبادان ، اردبیل ، گچساران ، زاهدان و بندرعباس نیز هفته گذشته به ترتیب مقصد معاون وزیر راه و شهرسازی ، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران ، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی ، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی ، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ، معاون وزیر آموزش و پرورش ، معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و معاون طرح و برنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت بود.

اما در هفته گذشته آبادانی ها میزبان معاون صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو بودند، مردم اردبیل از معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج پذیرایی کردند، مسئولین شیراز به استقبال معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی رفتند و مردم زاهدان نیز از معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای میزبانی کردند.

مردم شهرهای مشهد ، یزد ، چابهار، یزد، خمین ، گرگان ، شهرکرد و بوشهر نیز در هفته گذشته به ترتیب پذیرای قائم مقام وزیر کشور و معاون وزیر آموزش و پرورش ، معاون امور تعاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، معاون رفاه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری، معاون برنامه ریزی و تجهیز منابع وزارت راه و شهرسازی ، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و معاون آموزشی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری بودند.

همچنین در هفته گذشته معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی به کرج سفرکرد،معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور به خرم آباد، معاون درمان وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به شیراز و معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور به زاهدان سفرداشت.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین