آفتابنیوز : به گزارش ایسنا، طبق قانون، تلفنهای همراه آیفون به مدت یک سال شامل گارانتی تعویض هستند و در صورت بروز هرگونه مشکل میتوانند با توجه به خدمات پس از فروش تحت تعمیر قرار گیرند. علاوه بر این حداکثر زمان تعویض گوشیهای آیفون که مورد آسیب واقع شدهاند یک هفته است و اگر مشکل آنها در مدت زمان مذکور حل نشود گوشی مربوطه باید تعویض شود.
خریداران میتوانند با ارسال IMEI گوشی که قصد خرید آن را دارند به سامانه گمرک نسبت به ورود این گوشی از مبادی رسمی مطلع شوند.
همچنین به منظور اطلاع نسبت به اینکه گوشی آنها قبلا فعال بوده یا مورد استفاده قرار گرفته است و همچنین آکبند بودن آن میتوانند با ورود به سایت اپل و وارد کردن شماره سریال (serial number) گوشی خود در قسمت Check Your Service and Support Coverage از این موضوع مطلع شوند.
علاوه بر این نباید بر جعبه این تلفنهای همراه عبارت ICCID حک شده باشد، چرا که این مدل گوشیها از طرف برخی شرکتهای مخابراتی سفارش داده میشوند تا همزمان با سیم کارت خود به فروش برسند و ۹۰ درصد آنها بعد از طی یک برهه زمانی قفل میشوند.
باید در نظر داشت گوشیهایی که دارای گارانتی بوده از هولوگرامهای لازم برخوردارند و شامل یک کارت با عبارت IMEI هستند که تاریخ شروع و پایان گارانتی را با خود به همراه دارند و با گرفتن اسکن از طریق نرمافزار بارکدخوان از هولوگرام مربوطه میتوان در مورد تحت گارانتی بودن آن اطمینان حاصل کرد.