کد خبر: ۴۲۲۹۵۲
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳

بیش از 70 درصد از کاربران سعودی نگران حمله های سایبری هستند

شرکت بین ‌المللی امنیت دیجیتالی «ژمالتو» (Gemalto) در تازه ترین گزارش خود در مورد حلمه های سایبری و هک شدن اطلاعات در سال 2016 اعلام کرد، 72 درصد از کاربران سعودی نگران هک شدن اطلاعات خود در فضای مجازی هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش روزنامه الریاض، نگرانی کاربران سعودی در مورد سرقت اطلاعاتشان هر روزه زیاد می شود، بگونه ای که 72 درصد از آنها بر این باورند که ممکن است در آینده اطلاعات آنها مورد حمله و سرقت قرار گیرد.

طبق شاخص های ژمالتو در مورد هک شدن اطلاعات، در شش ماهه نخست سال 2016، آمار نقض امنیت داده ها در خاورمیانه در مقایسه با شش ماهه مذکور، 50 درصد افزایش یافته است.
بر همین اساس تنها 8 درصد از کاربران سعودی معتقدند که نرم افزارها یا پایگاه ها اینترنتی تهدید جدی علیه آنها نیستند، در نتیجه رفتار خود را در فضای سایبری تغییر نداده اند. 

78 درصد از شهروندان عربستان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و 65 درصد از آنها معتقدند که این شبکه ها تهدید جدی علیه آنها به شمار می رود.

وزارت کار عربستان نیز دیروز (پنجشنبه) اعلام کرد که بنیاد توسعه منابع انسانی وابسته به این وزارتخانه تازه ترین قربانی حملات هکرهایی است که تلاش کرده اند به درون رایانه های شرکت ها و نهادهای دولتی عربستان نفوذ کنند.

این وزارتخانه مدعی شده است که داده ها و اطلاعات آن دست نخورده باقی مانده است. 
با وجود اینکه نام های سازمان ها و نهادهای مورد حمله اشاره نشده، اما تعداد آن ها بیش از 15 مورد تخمین زده شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین