کد خبر: ۴۲۳۰۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

دروغ است که موقوفات از واقفان گرفته می شود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اظهار گلایه درباره به برخی سوء ظن ها نسبت به این سازمان گفت: اینکه گفته می شود؛ وقف نکنید که ادارات اوقاف، موقوفات را از واقفان می گیرند، دروغ است.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام علی محمدی عصر جمعه در چهارمین روز از دوره آموزشی تعالی اساتید بسیجی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور که در مجتمع فرهنگی – اقامتی امامت مشهد برگزار شد، افزود: موقوفات سرمایه و ثروتی با کارکردهای مختلف است که متاسفانه در جامعه به عنوان سرمایه به آن نگریسته نمی شود. 

به گزارش ایرنا وی بیان کرد: همه مساجد و حوزه های علمیه جزو موقوفات است که اگر وقفی در این زمینه نبود، باید میلیاردها تومان هزینه می شد که مکانی مانند مسجد یا حوزه برای تبلیغ دین و امور فرهنگی ساخته شود. 
وی با اشاره به کارکردهای اقتصادی و اجتماعی موقوفات گفت: 133 بیمارستان در کشور موقوفه است که در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار دارد و مردم از آن بهره می برند که از این تعداد فقط 30 بیمارستان در تهران است و بیشترین مراکز درمانی مشهد نیز موقوفه است؛ بعد تابلوی این بیمارستان ها را به گونه ای نصب می کنند که موقوفه بودن آنها چندان به چشم نیاید و مردم متوجه موقوفه بودن آن نشوند. 
رئیس سازمان اوقاف اظهار کرد: حتی وقتی می میریم نیز جسد ما در محلی به نام قبرستان که تمام اراضی آن موقوفه است، دفن می شود؛ با این اوصاف می توان از کارکردهای وقف غافل شد؟ 
حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: می گویند وقف نکنید زیرا اگر وقف کنید، اداره اوقاف آن را از شما می گیرد؛ این دروغ است؛ زیرا در وقف تولیت و مدیریت شرط است در حالی که هیچ کدام از کارهای خیر این قابلیت را ندارد. 
وی افزود: جامع ترین امر خیر در وقف است و این حکم الهی است؛ وقف قبل از اسلام بوده و نبی مکرم اسلام وقف را پذیرفت و آن را گسترش داد لذا نباید وقف را در جامعه و برای مردم به طور ناصحیح جلوه داد. 
وی بیان کرد: وقتی از واقف پرسیده می شود که می خواهد تولیت وقفش با چه کسی باشد می تواند بگوید با خودم؛ و هیچ کس نمی تواند مدیریت آن وقف را تغییر دهد؛ حتی واقف می تواند تولیت وقف را بعد از خود به فرزندان یا هر کسی که مورد اعتمادش باشد، واگذار کند و ناظر هم بر تولیت وقف بگمارد. 
حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: هیچ فردی حق ندارد شرعا و قانونا موقوفه را تغییر دهد و برخلاف نیت واقف عمل کند؛ اگر تغییر داد ولو کار خیر انجام داد، شرعا ضامن است؛ این در حالی است که امور خیر دیگر چنین قابلیتی ندارند. 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: وقف براحتی قابل تغییر نیست مگر عوارض خاصی داشته باشد در این صورت هم باید معوض داده و تبدیل به احسن شود؛ اما در امور خیر دیگر این گونه نیست. 
وی با تاکید بر ترویج وقف گروهی در جامعه گفت: این نوع وقف به تایید مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان رسیده و مشکل شرعی آن نیز حل شده است لذا از این طریق می توان یک سرمایه عالی برای برخی امور ایجاد کرد. 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در کشور گفت: بقاع متبرکه مرکز جذب دلهاست و زندگی را برای مردم آسان می کند. 
حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: جمعی از مردم به مسجد نمی آیند اما چون نذرشان در امامزاده پذیرفته شده است، به بقاع اعتقاد پیدا کرده اند و اگر مبلغان هنر داشته باشند می توانند در همان امامزاده تبلیغ دین و امامت کنند تا مردم با خدا و پیامبر ارتباط برقرار نمایند. 

*خطرناکترین نفوذ از طریق اساتید و دانشجویانی است که در غرب درس خواندند 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: یکی از تذکرات امام راحل و رهبر معظم انقلاب، نفوذ دشمن بوده است که چون دشمن از طریق حمله نظامی نتوانسته اسلام را از بین ببرد، از طریق حمله فرهنگی و ترویج فرهنگ مبتذل غرب اقدام می کند و اگر از این طریق نیز به هدف خود نرسید؛ ایادی خودفروخته از بین لیبرال ها، بی دین ها و منافق ها را در منازل و مراکز و ادارات نفوذ می دهد. 
وی بیان کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب هشدار دادند که نفوذی ها حرف های خودشان را از زبان ساده لوحان موجه مانند روحانی موجه، استاد دانشگاه موجه، استاد حوزه موجه می زنند. 
وی اظهار کرد: نفوذ به معنای تاثیرگذاری بر رفتار، افکار، آرمانها، اولویت ها، خواسته ها و هویت دیگران به شکل نامحسوس و پنهان برای رسیدن به هدف مشخص است. 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: کیفیت نفوذ به صورت نظامی؛ اقتصادی؛ سیاسی یا مدیریتی است و نفوذکننده می تواند دولتی یا شخصی باشد و موضوع نفوذ نیز می تواند فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، ساختاری و دستگاه حاکمیتی کشور باشد. 
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه نفوذ شامل بخشهای فردی، جریانی و تشکیلاتی می شود، افزود: نفوذ وقتی تشکیلاتی یا شبکه ای باشد، مدیریت فرهنگ، افکار و سبک زندگی جامعه را به نحوی طراحی می کند که به صورت تدریجی آنچه می خواهد از زبان و دست و قدرت دیگران صادر شود. 
وی بیان کرد: فرهنگ لیبرال دموکراسی به این معناست که دین قابلیت مدیریت زندگی فعلی را ندارد و این فرهنگ دارای ساختار و سیستمی است و به گونه ای طراحی شده که هر کس در این سیستم قرار گرفت، ناخوادگاه لیبرالی فکر می کند. 
وی افزود: این نوع سیستم افزون بر دستگاه مدیریتی، دستگاه تبلیغی و سبک زندگی خصوصی، دستگاه آموزشی هم دارد؛ یعنی کسانی که از ایران در دانشگاه های غرب تحصیل کردند به طور طبیعی عمدتا تفکر غربی دارند. 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: عرصه و حوزه نفوذ بسیار وسیع بوده و به صورت فیزیکی یا غیرفیزیکی ممکن است و شاید بهترین عرصه برای نفوذ فضای مجازی است که طرف مقابل فرهنگ خودش را به صورت سیستمی در خانه من و شما نفوذ می دهد. 
وی اقدام از طریق فضای ارتباطی فیزیکی یا غیرفیزیکی، نفوذ در افکار و اندیشه ها و ابعاد زندگی، نفوذ از طریق فضای خصوصی و مجامع عمومی را از ویژگی های نفوذ دشمن برشمرد. 
وی بیان کرد: آمریکا افراد نخبه کشور را شناسایی کرده و در دانشگاه های خود فرهنگ و فکر و اندیشه اش را به آنان آموزش می دهد تا تمام دانشجویان و اساتیدی که در دانشگاه های آنان درس خواندند؛ حرفشان را در دانشگاه های ایران و جامعه ایرانی تکرار کنند که این خطرناک ترین نفوذ است. 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: فلان نفر استاد دانشگاه است و زیر سایه جمهوری اسلامی زندگی و از توان و بیت المال کشور استفاده می کند اما چون در غرب درس خوانده وقتی سر کلاس می رود؛ انقلاب اسلامی و ابعاد مختلف زندگی و علوم را از دیدگاه غربی برای دانش آموزان تبیین می کند نه براساس دین و قرآن و اهل بیت. 
حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: بزرگترین مزیت و قدرت جمهوری اسلامی، گفتمان اسلامی است که آمریکا با آن مبارزه می کند و تصمیم گرفته این نقطه قوت ایران اسلامی را از بین ببرد و چون با جنگ و تحریم اقتصادی به جایی نرسیده؛ تلاش دارد با مسائل فرهنگی و دینی و اندیشه ای، گفتمانی؛ به غیر از گفتمان دینی و اسلامی در کشور به وجود آورد که این بسیار خطرناک است. 
وی اهداف دشمن از نفوذ را تغییر باور، ایمان و اعتقاد جامعه؛ غافل شدن از سرمایه و توان داخلی؛ سازش کاری و ترویج و تبلیغ و نهادینه سازی روحیه سازش و تسلیم شدن در برابر دشمن؛ ایجاد انحراف از مسیر و هدف اصلی؛ ایجاد مشکلات و گرفتاری و سختی و فساد و شر و تباهی و تحمیل خواسته خود به طرف مقابل برشمرد. 
وی در تشریح نفوذ از دیدگاه قرآن گفت: 2 نکته را قرآن درباره نفوذ دشمن بیان کرده است؛ اول اینکه نفوذ گام به گام و تدریجی است؛ دوم اینکه نفوذ دشمن همه جانبه است و همه ابعاد زندگی بشر را شامل می شود. 
حجت الاسلام محمدی زمینه ها و عوامل نفوذ را پذیرش ولایت بیگانگان؛ محرم اسرار قرار دادن دشمن؛ پذیرش آقایی دشمن؛ شرک ورزیدن به خدا و پذیرش ولایت شیطان؛ ضعف ایمان و ضعف باور به خداوند متعال و خوش باوری به شیطان، ارتکاب برخی گناهان و ضعف توکل انسان به خدا؛ ترس از خطر دشمن و غفلت از نصرت و مدد الهی ذکر کرد. 
وی ادامه داد: شیوه های نفوذ دشمن از دیدگاه قرآن شامل تغییر رفتار؛ تضعیف جایگاه رهبری؛ نفاق و دورویی؛ متهم کردن به فساد و شرارت و خطر برای منطقه؛ استفاده ابزاری از دین؛ صبغه دینی دادن به جنایات خود؛ تقویت کفر و شرک، ایجاد اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی است. 
رئیس سازمان اوقاف، راه های مقابله با نفوذ دشمن را داشتن بصیرت و آگاهی؛ بی اعتمادی نسبت به دشمن؛ ایمان و توکل به خداوند متعال؛ صبر و تقوا داشتن؛ مبارزه و برخورد قاطع با دشمن؛ حفظ وحدت و اتحاد، صریح و روشن و قاطع مرزبندی کردن با دشمن؛ اطاعت متعبدانه از رهبری دانست. 
به گزارش ایرنا، دوره تعالی اساتید بسیجی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور از روز سه شنبه هفته جاری به مدت چهار روز با حضور 400 نفر از اساتید خواهر حوزه های علمیه در مشهد برگزار شده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
0
1
خودمان را گول نزنیم... وقتی ملکی وقفی را به فلان شخص و فلان شخصیت با قیمتهای باورنکردنی ارزان به صورت 99 ساله اجاره میدهند یعنی همین گرفتن اموال موقوفی توسط اشخاص...
حتی اگر در ظاهر سازمان اوقاف مالک باشد و شخص مستاجر محسوب شود...
وقتی این شخص تا 99 سال می تواند تا آخر عمر خودش از این ملک استفاده کند یعنی انگار آن ملک را صاحب بوده دیگر...
اگر این موارد را باور ندارید بگویید تا با نام و آدرس دقیق بگویم که چه اموال موقوفی در کدام استان و کدام بخش و کدام نقطه به اشخاص خاص و معروفی به صورت 99 ساله اجاره داده شده است...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین