کد خبر: ۴۲۳۰۹۶
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰

سیسی: انتقال سفارت آمریکا به قدس مسائل را پیچیده‌تر می‌کند

رئیس‌جمهور مصر در اولین اظهارنظر درباره مساله انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی با اشاره به اینکه از ابتدا به این موضوع توجه داشته گفت: این امر بر پیچیدگی مسائل می‌افزاید.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر در حاشیه گفت‌وگویی با جوانان مصری در شهر اسوان در جنوب کشورش، برای اولین بار نسبت به مساله انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی اظهارنظر کرد.

سیسی با هشدار نسبت به عاقبت این مساله تاکید کرد: این امر اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند.

رئیس‌جمهور مصر گفت: ما از ابتدا این مساله را دنبال می‌کردیم و نمی‌خواهیم که امور در رابطه با تحقق صلح در خاورمیانه پیچیده‌تر شود. در واقع تحقق صلح برای فلسطینی‌ها مساله‌ای تعیین کننده برای منطقه است.

سیسی ادامه داد: ما می‌خواهیم که این پیام به کل جهان و مسئولان اسرائیلی و آمریکایی برسد و آنچه بسیار اهمیت دارد آن است که فرصتی برای دستیابی به راه‌حلی برای این مساله بدون پیچیدگی فراهم شود.

وی افزود: بیش از این درباره مساله سفارت سخنی نخواهم گفت اما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیچیدگی مساله در مرحله بعدی انجام خواهیم داد و امیدوارم که در این زمینه موفق شویم.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در زمان تبلیغات انتخاباتی خود تعهد داد سفارت کشورش را به شهر قدس اشغالی منتقل سازد که این به معنای به رسمیت شناختن قدس اشغالی به پایتختی اسرائیل است و با مخالفت سازمان ملل،‌ نهادهای اسلامی و عربی و کشورهای مختلف مواجه شد اما اسرائیل از آن استقبال کرد.

شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید روز یکشنبه گذشته در این خصوص گفت: دولت آمریکا در مراحل ابتدایی بررسی موضوع انتقال سفارت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین