کد خبر: ۴۲۳۱۴۵
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

کلاهبرداري با تسهيلات بانکي خود اشتغالي

زني که با همدستي همسرش با تاسيس شرکت " تسهيلاتي اقتصاد سهيل پارس" تحت پوشش تسهيلات بانکي با کارمزد کم اقدام به کلاهبرداري و جعل اسناد مي کرد، توسط پليس امنيت عمومي ناجا دستگير شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، در پي ارسال نامه اي از سوي بانک مرکزي به پليس امنيت ناجا، مبني بر تبليغات شرکت تسهيلاتي "اقتصاد سهيل پارس" و انتشار آگهي با عنوان " ارائه وام 50 الي 980 ميليون توماني بدون هيچ گونه مجوز قانوني " در مناطق پيروزي، شهدا، رسالت، سعادت آباد، اميرآباد شمالي و...؛ ماموران اين پليس تحقيقات خود را براي شناسايي و دستگيري اعضاي اين شرکت آغاز کردند.

 

در بررسي هاي صورت گرفته از سوي پليس مشخص شد اين شرکت از سال 91 راه اندازي  شده و کلاهبرداران با نشر آگهي در سطح شهر تهران تحت عنوان تسهيلات بانکي با کارمزد کم از قبيل وام کارگشايي، کارآفريني، جانبازي و...، متقاضيان وام را جذب و براي قانوني جلوه دادن فعاليت شان با استفاده از اسناد مجعول و سربرگ سازمان هاي دولتي، وزارت تعاون و رفاه اجتماعي و اعزام به ظاهر نمايندگان بانک ها جهت ارزش گذاري املاک متقاضيان از آنان کلاهبرداري کرده و براي جلوگيري از شناسايي به صورت دوره اي محل فعاليت خود را تغيير مي دادند.

ماموران با انجام اقدامات فني و اطلاعاتي موفق شدند محل فعاليت اعضاي اين شرکت را شناسايي کنند و پس از هماهنگي با مرجع قضائي، مديرعامل اين شرکت به نام "سمانه ملک محمدي بيد هندي" و کارکنانش به پليس امنيت احضار شدند.

مديرعامل شرکت در بازجويي هاي پليسي منکر هرگونه کلاهبرداري از شهروندان در قبال تسهيلات بانکي کم بهره شد اما کارمندان شرکت در اين تحقيقات به جرم خود اعتراف کردند.

به دستور بازپرس شعبه دوم دادسراي عمومي و انقلاب ويژه رسيدگي به جرايم پولي بانکي ناحيه 36 تهران، مديرعامل اين شرکت و چهار نفر از اعضاي آن دستگير و در بازرسي از منزل و مخفيگاه متهمان، مدارک، مستتدات و ادوات جرم کشف شد.

اين پرونده بيش از 200 شاکي دارد که از آنها به ميزان يک تا 20 ميليون تومان کلاهبرداري شده است.

براساس گزارش سایت پلیس، به دستور بازپرس اين شعبه، تصاوير متهمان "سمانه ملک محمدي بيد هندي" و همسرش به نام "مهدي خيري احمد آبادي" بدون پوشش در جرايد منتشر مي شود؛ لذا پليس از  متقاضيان تسهيلات که توسط شرکت مزبور به نحوي از آنان کلاهبرداري شده خواست به مرجع قضائي مذکور واقع در خيابان فاطمي مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین