کد خبر: ۴۲۳۱۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳

دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی در تهران: منزوی‌کنندگان جهان را شکست خواهیم داد

«طالب ریفاعی» که به تهران سفر کرده است، گفت: ما نیروهایی که می‌خواهند مردم را منزوی کنند و تاریکی بیاورند و از سفرِ مردم جهان ممانعت کنند، شکست خواهیم داد. این جوابِ خوبی به چالش‌های دنیا است.
آفتاب‌‌نیوز :
دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی صبح روز شنبه (۹ بهمن) در هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری که در تهران در حال برگزاری است، در حالی این سخنان را مطرح کرد که رئیس جمهور جدید آمریکا به تازگی از کشیدن دیوار بین آمریکا و مکزیک صحبت کرده و همچنین سیاست‌هایی را برای تحدید صدور ویزای آمریکا برای اتباع برخی کشورهای مسلمان از جمله ایران اعمال کرده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی گفت: البته هیچ کشوری نمی‌خواهد دیواری برای خود بسازد و خود را منزوی کند. ما اینجا هستیم که پلی بسازیم و مرزها را باز کنیم تا پذیرای مردم جهان باشیم.

او تأکید کرد: باید تفاوت‌های میان مردم جهان را به رسمیت بشناسیم. ما در هر موقعیتی که هستیم، باید کسب و کارمان این باشد که دنیا را به محلی بهتر برای زندگی تبدیل کنیم.

«ریفاعی» با ابراز خوشحالی از سفرش به ایران و دیدار با راهنمایان گردشگری و تشکر از آنها به خاطر تصمیم برای سفر به ایران اظهار کرد: این تصمیم در زمان درستی انجام شد، چرا که ایران کشوری با فرهنگ غنی و طبیعتی زیبا است.

دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی که تحت تأثیر فضای امروز تهران و همچنین کوه‌های سفیدپوش آن قرار گرفته بود، گفت: تهران شهر فوق‌العاده‌ای است. وقتی به ایران و تهران فکر می‌کنید، تصاویر زیبایی را به خاطر می‌آورید. من چندمین‌بار است که به ایران آمدم و این اولین‌بار است که شاهد چنین صحنه‌ای هستم، کوه‌های پوشیده شده از برف.

وی سپس با اشاره به شعار کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری با عنوان «ایران؛ مردمانی مهربان، با آغوشی باز، فرهنگی کهن و پر رمز و راز» گفت: ایران کشور غنی است و برای هیچ مسافری هیچ چیزی بهتر از آشنایی با فرهنگ ایران، مردم آن، مساجد باشکوهی که مردم شانه به شانه کنار هم می‌ایستند، صنایع دستی و غذاهای ایران نیست، من هنوز مزه غذایی که در شهر مشهد خوردم را به خاطر می‌آورم.  

وی ادامه داد: سفر واقعا خوب است، برای همین شما را دعوت می‌کنم از این اتاق بیرون بروید و تجارب خوبی از فرهنگ غنی و غذاهای آن داشته باشید و با مردم فوق‌العاده ایران ملاقات کنید.

او ایران را کشوری مهم در سازمان جهانی جهانگردی دانست و سپس به برنامه‌های مشترک آن با این سازمان اشاره کرد و افزود: ایران در قلب جاده ابریشم قرار دارد. گروه جهانی نیز در این سازمان تشکیل شده که ایران نقش مهمی در آن دارد.

دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی با بیان اینکه این جلسه یک هفته پس از شروع سال گردشگری پایدار تشکیل شده است، یادآور شد: سازمان جهانی جهانگردی تصمیم گرفته سال ۲۰۱۷ را به نام «توسعه پایدار گردشگری» تعیین کند. شاید وقتی درباره گردشگری صحبت می‌کنیم، افکار جدی به ذهن‌تان خطور نکند، اما واقعیت این است که گردشگری فعالیت جدی به شمار می‌آید؛ چون کشورها را متحد می‌کند و سبب توسعه آن می‌شود.

او با اشاره به سفر ۱.۲ میلیارد نفر در جهان افزود: این آمار یعنی اینکه از هر شش نفر، یک نفر در دنیا سفر می‌کند. گردشگری فعالیت تجملی نیست، بلکه به اقتصاد کشورها کمک می‌کند و روند آن به گونه‌ای شده که اکنون با یک انقلاب روبرو هستیم. این هفتمین سالی است که هر سال پنج درصد گردشگری رشد می‌کند و این روند طبق پیش‌بینی سازمان پیش می‌رود که فرصت خوبی برای کشورها به منظور بهره‌برداری است.

او تأکید کرد: مشارکتی که گردشگری در تفاهم و ایجاد صلح دارد، در سایر پدیده‌ها آن‌چنان بروز نکرده است. بسیاری از مردم دنیا از کمبودهای زیادی رنج می‌برند که مهمترین آن‌ها تفاهم و تساهل بین مردمان کشورهاست.

ریفاعی همچنین با اشاره به نقش راهنمایان گردشگری گفت: راهنمایان مسئولیت بسیار مهمی در نشان دادن احترام به یک کشور و آموزش دادن ارزش‌های فرهنگی دارند. مسئولیت آن‌ها بسیار مهم است.

دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی همچنین خاطره شیرینی از ایران تعریف کرد و گفت: من ۶۰ سال پیش در این کشور بودم. شاید هفت، هشت سالم بود که در این کشور حضور داشتم و برادر جوان‌ترم در ایران به دنیا آمد. من یک برادر ایرانی دارم و شاید در آینده دخترم با یک پسر ایرانی ازدواج کند.

وی همچنین از دیدن دوباره «مسعود سلطانی‌فر»، رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که اکنون وزیر ورزش و جوانان است در این مراسم ابراز خوشحالی کرد و گفت: می‌دانم شما کارهای مهمی برای انجام دادن دارید، اما خوشحالم که چهره آشنایی مثل شما را دوباره می‌بینیم.

هفدهمین کنوانسیون کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری هم اکنون با حضور حدود ۳۰۰ راهنمای گردشگری و همراهان خارجی آن‌ها و همچنین همراهی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و شماری از فعالان بخش خصوصی در سالن سران اجلاس در حال برگزاری است.

افتتاحیه این مراسم با حضور رئیس جمهور، نهاوندیان، رئیس دفتر دکتر روحانی،‌ ملاوردی، معاون امور زنان ریاست جمهوری، نماینده سازمان ملل در تهران، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، جمعی از سفرای کشورهای خارجی، هیأت رئیسه فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری و جمعی از راهنمایان ایرانی و خارجی، تورگردانان و فعالان بخش خصوصی همراه بود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین