کد خبر: ۴۲۳۶۹۶
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶

با این ماده غذایی شب‌ها مثل یک کودک آرام بخوابید

با مصرف برخی مواد طبیعی و گیاهی به مشکل کم خوابی خود پایان دهید.
آفتاب‌‌نیوز :
دانه‌های کنجد حاوی مواد چربی، آنتی اکسیدان‌ها، روغن کنجد، مواد پروتئینی، اسید آمینه، سلولز، مواد معدنی و کلسیم است و بدین ترتیب دانه‌های کنجد بسیار مغذی بوده و حاوی مقدار زیادی انرژی هستند.

کنجد در درمان بی خوابی موثر بوده، خاصیت ضد ورم مفاصل و رماتیسم و همچنین خاصیت ضد سرطانی دارد و همچنین خواص ضد قارچ و ضد باکتری از دیگر اثرات آن به شمار می‌رود.

روغن کنجد در جلوگیری از فساد دندان نیز کاربرد دارد، همچنین در درمان التهاب و تورم لثه مفید است. برگ های کنجد سرشار از مواد لعابی هستند و در گذشته با دیگر گیاهان برای درمان اسهال خونی و وبا به کار برده می شد.

کنجد معدن مواد معدنی قابل جذب است و دارای منیزیم، کلسیم ، آهن ، سیلیس ، آلومینیوم ، کروم ، مس ، نیکل ، سدیم و چندین فلز و شبه فلز دیگر و همچنین سرشار از ویتامین‌ B می‌باشد.

به گزارش تسنیم، گفتنی است؛ آرد کنجد سرشار از اسید آمینه بوده و 3 برابر شیر کلسیم دارد، آرد کنجد یا کنجد به خوبی در سالادها، خوراک های مرغ یا گوشت و سبزیجات پخته شده به کار رفته و همچنین در معطر ساختن پنیر ، سالادهای تخم مرغ ، سس هایی که اساس آن کره یا نان معطر هست کاربرد دارد.

کنجد تقریبا بیشتر مواد مورد نیاز ساختمان بدن را داراست؛ لذا یک غذای قیمتی و پر ارزش برای انسان به شمارمی‌رود و دارای خواص گوشت است ولی ضرر آن را ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین