کد خبر: ۴۲۳۸۴۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

کولبرها بخاطر 100 هزار تومان ناچار به حمل 300 کیلو بار هستند

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشته و زخمی شدن 16 جوان کولبر در مرزهای غربی بخاطر سقوط بهمن، گفت که این افراد بخاطر 100 هزار تومان ناچارند از این طریق امرار معاش کنند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، جلال محمودزاده در جریان طرح سوال خود از وزیر اقتصاد در خصوص قاچاق کالا در جلسه صبح امروز (سه شنبه) مجلس اظهار کرد: واردات بی رویه از جمله واردات بی رویه محصولات کشاورزی بیش از نیاز کشور بخش کشاورزی را با مشکل مواجه کرده است و در حالی که بسیاری از محصولات کشاورزی روی دست کشاورزان داخلی مانده اجازه واردات بی رویه بدون مجوز به داخل کشور از محل گمرکات داده می‌شود.

وی افزود: ما باید مرزها را به شکل فرصت نگاه کنیم نه اینکه آنها را تهدید بدانیم. متاسفانه مرزهای ما در شرق، غرب و بنادر به فرصت انحصاری برای عده‌ای تبدیل شده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در دو روز اخیر در سکوت کامل رسانه‌ای شاهد کشته و زخمی شدن جوان بی گناه کولبر در مرزهای غربی بخاطر سقوط بهمن بودیم. این افراد بخاطر تنها 100 هزار تومان و با شغل سخت کولبری به ناچار در سردترین روزهای سال امرار معاش می‌کنند و 300 کیلو بار را به دوش می‌کشند و زیر برف و بهمن می‌ماندند. این در حالی است که افرادی تنها با یک تماس تلفنی و بدون طی مراحل قانونی از مرزها و جلوی چشم ماموران هزاران تن محصول وارد می‌کنند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس ادامه داد: من به همراه آقای خضری نماینده سردشت و پیرانشهر  و آقای حسین زاده نماینده نقده و اشنویه برای پیگیری امور کولبران بارها با وزیر کشور، گمرک و نیروی انتظامی جلسه گذاشتیم ولی کسی حرف ما را نشنید. ما مجبوریم در کنار پیگیری‌های قانونی مثل سوال و استیضاح از دست این بی عدالتی و نابرابری‌ها به خدا پناه ببریم.

محمودزاده یادآور شد: کولبرها کسانی هستند که برای کسب لقمه حلال به معابر مرزی می‌روند و یک محموله سنگین را برای تنها 100 هزار تومان حمل می‌کنند اما افرادی با روابط خاص و با یک توصیه نامه بدون زحمت و بدون دریافت مجوز،‌ هزاران تن محصولات کشاورزی مثل پرتقال و خشکبار را از مرزهای رسمی بدون طی مراحل قانونی وارد می‌کنند. این در حالی است که درآمد مرزها باید برای مرزنشینان و کولبرانی هزینه شود که زیر برف مفقود شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
1
من ازین خبر خیلی غمگینم. تو‌چطور؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
آفتاب درود بر غیرت و شرفت. به این میگویند تعهد روزنامه نگاری.
نه انعکاس ناراحتی چند سلبریتی از لغو ویزای آمریکا.
امید است مردم و مقامات نیز به اینگونه اخبار اسفناک بیشتر توجه کنند.
مجتبی
|
Germany
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
1
درود بر همه زحمت کشا
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
1
کولبر ها انسانهای شریفی هستند که برای یه لقمه نون حلال رنجها و زحمات فراوان می کشند که اگر از دست نیروهای امنیتی و طبیعت در امان نیستند. ولی آقا زاده ها با تلفن کشتی ها و کانتینر های قاچاق را به راحتی جابجا میکنند.
افسوس
دو چیز در این جهان ندارد صدا ننگ ثروتمند و مرگ گدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
منظور........................ ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
1
درآمد مرزها باید برای مرزنشینان و کولبرانی هزینه شود .

نه افرادی تنها با یک تماس تلفنی و بدون طی مراحل قانونی از مرزها و جلوی چشم ماموران هزاران تن محصول وارد می‌کنند.

خدا عادل است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین