کد خبر: ۴۲۴۰۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

صالحی امیری: بودجه تئاتر در سال 96 دو برابر می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش دو برابری بودجه تئاتر در سال 96 خبر داد و گفت: تئاتر در آستانه تحول و مورد اقبال جوانان قرار گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سیدرضا صالحی امیری روز چهارشنبه پس از اتمام جلسه هیات وزیران درباره برنامه های این وزارتخانه در آستانه دهه فجر در جمع خبرنگاران افزود: ضمن تشکر از خدمات رسانه ها و تبریک به مناسبت ایام دهه فجر، مهم ترین اخبار، بحث جشنواره ها است که افتتاحیه جشنواره تئاتر بود.

وی با بیان اینکه همزمان در هفت استان دیگر نیز اجرا صورت می گیرد، ادامه داد: تئاتر کشور در آستانه تحول قرار داد، میانگین هر شب 90 تا 110 اجرا داشتیم و اقبال سن جوان به این حوزه قابل توجه است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حضور هنرمندان 41 کشور جهان در حوزه تئاتر نیز اشاره کرد و با ملموس دانستن آن، گفت: یکی از مباحث حوزه تئاتر امسال، محیط زیست و آب بود که مورد توجه قرار گرفت.

صالحی امیری با بیان اینکه شب گذشته(سه شنبه) در اختتامیه جشنواره تئاتر از استاد رفیعی هم تجلیل به عمل آمد، افزود: موضوع دیگر در جشنواره امسال، بازگشت این حوزه به نسل جوان است زیرا مادر هنر در ایران از اقبال عمومی برخوردار شده است. موضوع بعدی توجه نسل جوان به شکوفایی و خلاقیت در این حوزه است و سومین موضوع، واگذاری این صنف به نسل جوان است.
سی وپنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از یکم تا 12 بهمن ماه برگزار شد.
علی رفیعی کارگردان پیشکسوت تئاتر و سینما در مراسم اختتامیه جشنواره به پاس دستاورهای علمی هنری تجلیل شد.
رفیعی نمایش هایی از جمله «خاطرات و کابوس‌های یک جامه دار از زندگی و قتل میرزا تقی خان فراهانی»

«یرما»، «آشپزخانه»، «شکار روباه»، «در مصر برف نمی‌بارد»، «کلفت‌ها» و «رومئو و ژولیت» را صحنه برده است.
کارگردانی فیلم «سالتو»، «آقا یوسف» و «ماهی‌ها عاشق می‌شوند» در کارنامه رفیعی دیده می شود.
او متولد 1317 اصفهان، دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد جامعه شناسی از دانشگاه سوربن، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تئاتر از دانشگاه سوربن، دیپلم عالی کارگردانی از دانشگاه بین المللی تئاتر فرانسه، دیپلم بازیگری از مدرسه شارل دولن فرانسه است. از دیگر فعالیت های جنبی وی می توان به بازی در فیلم های سینمایی و تلویزیونی فرانسه و انگلیس، تدریس در دانشگاه تهران، ریاست تئاتر شهر و رئیس دانشکده هنرهای دراماتیک اشاره کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
کتابدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
0
0
کاش وزیر محترم ارشاد تلاش میکرد تا بودجه کتابخانه های عمومی دو برابر شو د
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین