کد خبر: ۴۲۴۵۴۷
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

وزیر دفاع آمریکا: افزایش نظامیان آمریکایی به خاطر ایران در خاورمیانه ضرورتی ندارد

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا، ملقب به سگ هار گفت برغم نگرانی های مرتبط با ایران ضرورتی به افزایش نیروهای نظامی آمریکا در این منطقه احساس نمی شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رویترز ژنرال جیمز ماتیس که در ژاپن به سر می برد در یک نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار آسوشیتدپرس گفت: ایران بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان است. به نظر من عاقلانه است که اطمینان یابیم ایران بفهمد کاری که این کشور می کند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می کند و ما در کنار بقیه کشورهایی که می خواهند ثبات را حفظ کنند، مسئولیت داریم در این مورد به صراحت به ایران بگوئیم . خوب نیست که این موضوع نادیده گرفته شود و خوب نیست که این موضوع رد شود.

با این همه او در ادامه گفت: در این مقطع زمانی من هیچ ضرورتی به افزایش شمار نیروهایی که در خاورمیانه داریم ، نمی بینم.

به گزارش آسوشیتدپرس خبرنگار این خبرگزاری از ماتیس پرسیده بود که کاخ سفید چند روز پیش اعلام کرد که به ایران اخطار می دهد. پرسش این است که چه اخطاری به ایران می دهد؟ شما در مقام وزیر دفاع آیا قصد دارید قدرت نظامی بیشتری در پشت این حرف ها قرار دهید برای مثال دومین ناو هواپیمابر را به خلیج (فارس ) بفرستید؟ یا اینکه تحرکات نظامی دیگر بکنید؟ اگر این کار را نکنید آیا گفتن این که اخطار می دهید حرف های تو خالی نیست؟

ژنرال جیمز ماتیس نیز در پاسخ گفت:در مورد ایران باید بگویم که هم اکنون ایران موضوع و برنامه ما نیست. ما همیشه توانایی این کار را داریم اما اکنون من هیچ ضرورتی برای آن نمی بینم. ما در مورد ایران هیچ وضعیتی نداریم که نشان دهنده احترام به نظم بین المللی مبتنی برقانون باشد؛ ما شاهد سوء رفتارشان بودیم از لبنان گرفته تا سوریه تا بحرین و یمن و باید در یک مقطع زمانی به آن پرداخته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین