کد خبر: ۴۲۴۵۹۳
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
جای خالی آیت‌الله در مجمع تشخیص مصلحت نظام

اولین جلسه مجمع پس از آیت‌الله‌هاشمی/‌موحدی‌کرمانی: از اینکه جای ایشان را در جلسه خالی می‌بینم، کوهی از غم بر دل‌من نشسته+تصاویر

اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع، امروز به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی تشکیل شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، امروز به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی و در فضایی سرشار از حزن و اندوه فقدان رئیس فقید مجمع، تشکیل شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در این جلسه مغایرت‌ها و عدم انطباق مصوبات مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه ششم با سیاست‌های کلی نظام که در جلسات کمیسیون نظارت مجمع مشخص شده بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه، آیت‌الله موحدی کرمانی با ابراز تأسف از رحلت جانسوز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و تسلیت این ضایعه اسفبار به مردم و اعضای مجمع، گفت: از اینکه جای ایشان را در جلسه خالی می‌بینم، کوهی از غم بر دل من نشسته است. به ویژه برای شما اعضای مجمع که سال‌های سال با ایشان اُنس داشتید و از نظرات و دیدگاه‌های ارزشمند ایشان در موضوعات مختلف بهره‌های فراوان برده‌اید.

آیت‌الله موحدی کرمانی با توجه به سابقه آشنایی خود با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران طلبگی گفت: در سال 1327 آیت‌الله هاشمی در سن 14 سالگی وارد حوزه علمیه قم شد که بنده هم هفده، هجده ساله بودم که از آن سال آشنایی و اُنس بنده تا سال 95 و زمان رحلت ایشان ادامه داشت و فضای عاطفی خوبی بین ما حاکم بود.

ایشان افزود: شاید در برخی موارد اختلاف‌نظرهایی هم داشتیم، ولی در بعد عاطفی ما هیچ اثری نداشت و تا پایان عمر شریف ایشان همچنان به قوت خود باقی بود.

آیت‌الله موحدی کرمانی، در توضیح شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ابعاد علمی، دینی و فرهنگی، گفت: هرچند در مورد ارزش‌های شخصیتی ایشان در این ایام زیاد گفته شده است، ولی باید اضافه کنم ایشان شخصیتی ارزنده، مغزی متفکر و انقلابی شجاع بود که متأسفانه از دست ما رفتند و باید به رضای خداوند راضی باشیم.

ایشان رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را یادآور درسی بزرگ برای همه دانست و گفت: مهم این است که این درس بزرگ را بیاموزیم که بین خودمان و مرگ هیچ فاصله‌ای قائل نشویم و همواره آماده پذیرش مرگ باشیم. باید واقف باشیم که همه در سایه مرگ هستیم و فریاد آن را بشنویم و لذا هشیار باشیم و بدانیم سرای دنیا موقتی است.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه سخنان خود با تبریک ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: امام راحل، انقلاب اسلامی را انفجار نور نامیدند و گفتند: تمام گرفتاری‌های انسان از ظلمت است، انقلاب اسلامی ایران در جهان نیز نورافشانی می‌کند و خداوند از خود تعبیر نور می‌‌کند و می‌فرماید آنچه را که انسان ندیده، به برکت نور، چاه‌ها، دشمنان و توطئه‌های آنان را می‌بیند.

آیت‌الله موحدی کرمانی ابراز امیدواری کرد به برکت دهه فجر و انفجار این نور مقدس، انقلاب اسلامی روز به روز قوی‌تر شود و روح امام راحل شادتر گردد و خداوند عمر با عزت و برکت بیشتری به رهبری بزرگوار بدهد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با ابراز تأسف از حادثه اسفبار ساختمان پلاسکو، گفت: باید اقداماتی شود که دیگر حوادث مشابه این حادثه در کشور تکرار نشود و جلوگیری شود.

ایشان افزود: در این حادثه سرمایه‌های ملی زیادی از دست رفت و متأسفانه به هشدارهای قبلی امنیتی که در مورد این‌گونه ساختمان‌های فرسوده داده شده بود، توجه نشد و باید وسایل اطفای حریق تجهیز شوند و آموزش‌های لازم برای امدادرسانی داده شود و به مردم برای عدم هجوم به مراکز آسیب دیده در این‌گونه حوادث آموزش داده شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی وجود حفاظ‌های آهنی پنجره‌های ساختمان‌ها را یکی از موانع امدادرسانی و نجات افراد محبوس شده در ساختمان‌ها ذکر کرد و گفت: باید برای این مشکل هم فکری شود.

ایشان با توجه به فداکاری‌ها و جانفشانی‌های نیروهای امدادگر و آتش‌نشان که شهدای عزیزی را نیز تقدیم این راه کردند، یاد و خاطره آنان را گرامی داشت و به خانواده‌های این عزیزان تسلیت گفت و افزود: خوشبختانه با همکاری‌‌های خوب مردم به ویژه نیروهای سپاه پاسداران، ارتش و بسیج، این حادثه به خوبی مدیریت شد و کمک‌های مردمی به امدادگران و برنامه‌های مدیریت بحران بسیار ارزنده بود.

ایشان گفت: حفر تونلی از پاساژ کویتی‌ها به پلاسکو، حضور تکاوران ارتش، بکارگیری وسایل امدادی مناسب، ایجاد منطقه قرنطینه و همکاری‌های همه‌جانبه بین امدادگران و نیروهای سپاه و ارتش و بسیج برای یافتن پیکر شهدا در پایان 9 روزه حادثه بسیار مؤثر و مفید بود.

آیت‌الله موحدی کرمانی پیام روحیه بخش رهبر معظم انقلاب را برای رسیدگی سریع‌تر به آسیب‌دیدگان و کاهش آلام آنان و رسیدگی مسؤولان به این حادثه را بسیار مهم ارزیابی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
9
46
این کجا و آن کجا !!!!!!!!
ناشناس
|
Japan
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
10
42
هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.درود بر سید حسن خمینی فرزند صالح روح الله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
24
لا اله الا الله...
ثبات قدم هم خوب چیزیست که این روزها کیمیا شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
1
13
صلوات به روح آیت الله هاشمی الهم....
از کرمانشاه
|
Iraq
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
3
17
فقط روحانی معتدل و همراه هاشمی بزرگوار، لیاقت ریاست مجمع را دارد.ولاغیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
3
هیچوقت جای خالی هاشمی کبیر پر نمیشود .
بشیر محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0
0
البته بنا به قانون در تاریخ 5/12/95 همه اعضای مجمع باید مجددا انتصاب شوند ولی با توجه به بازخورد افکار عمومی گزینه ای بهتر اقای روحانی نداریم مجمع در جلسات اینده منطبق بر نص صریح قانون باید فکری به حال استقلال قوا و تنظیم روابط بر اساس مشی قانون و با اولویت قوه مجریه باید تنظیم نماید ایا بنده به عنوان یک شهروند نظام جمهوری اسلامی ایران برای دلخوشی خودم حق این پیشنهاد را دارم؟
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0
1
سلام تنها راه تجلیل از هاشمی کبیرادامه راهی است که آن عزیز به خوبی ترسیم فرمود.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
0
1
حیف است مجمع از وجود سازنده و نظرات کار ساز افرادی چون سید محمد خاتمی بدلایل وا هی و سیاسی محروم بشود. واقعا بعد از هاشمی. جای خالی ایشان کاملا محسوس است و بنظر میرسدمسئولین عالی نظام فارغ از دعواهای سیاسی و جنجال رسانه ای ومحفلی. و صرفا بخاطر مصالح نظام و وفاق ملی از وجود ایشان استفاده نمایند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
0
0
جای ایشان را شما نمیتوانید پر کنید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین