کد خبر: ۴۲۴۶۰۳
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
رضایی در نشست خبری مطرح کرد؛

برگزاری جلسه فوق‌العاده مجمع تشخیص در روز دوشنبه/اجازه رهبری برای ریاست آیت‌الله موحدی‌کرمانی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز جلسه مجمع به ریاست آیت‌الله موحدی‌کرمانی تشکیل شد که برای ریاست وی از مقام معظم رهبری اجازه گرفته شده بود.
آفتاب‌‌نیوز :  محسن رضایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: همانطور که قبلاً گفته بودم صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام تا پیش از صدور احکام جدید تشکیل می‌شود، امروز به ریاست آیت‌الله موحدی‌کرمانی تشکیل شد که برای ریاست وی از مقام معظم رهبری اجازه گرفته شده بود.

او با اشاره به دستور کار جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: موضوع امروز جلسه مجمع درباره مغایرت‌های برنامه‌های مجلس با سیاست‌های کلی نظام که ۲۶ مغایرت و ۵ عدم انطباق میان آنها تشخیص داده شده است. جلسه امروز تشکیل شد و فردا قبل و بعد ازظهر هم جلسه تشکیل می‌شود. احتمالاً دوشنبه هم جلسه فوق‌العاده خواهیم داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:‌ فکر می‌کنیم این مغایرت‌ها که توسط کمیسیون نظارت تشخیص داده شده‌اند، طی این جلسات تعیین تکلیف شوند و ما بتوانیم در نامه‌ای آنها را به شورای نگهبان اعلام کرده و شورای نگهبان هم آنها را به مجلس ارسال کند تا نمایندگان مجلس آن موارد را در برنامه‌ها لحاظ کرده و مفاد مربوطه را اصلاح کنند.

رضایی با یادآوری زمان لازم برای انجام این کار تصریح کرد: شورای نگهبان به ما گفته است که حداکثر مدت قانونی برای اعلام مغایرت‌ها تا دوشنبه است و طی این مدت نامه ما باید ارسال شود و به همین خاطر هم جلسات فوق‌العاده داریم.

او با اشاره به اقدامات جدید دولت آمریکا طی روزهای اخیر خاطرنشان کرد: دولت ترامپ تحت تاثیر آل‌سعود و نتانیاهو وارد چالشی بی‌دلیل و بی‌منطق با ایران شده و لفاظی‌هایی انجام داده و برخی از اشخاص و شرکت‌های ایرانی را تحریم می‌کند. ما این چالش‌ها را زیر فشار اسرائیل و آل‌سعود می‌دانیم و به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم وارد این ماجرا نشود چرا که ماجرای خوبی نیست و حتی اگر لفاظی هم باشد بدون جواب نمی‌ماند چرا که ماجراجویی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آل سعود و اسرائیل زمانی صدام را تحریک کرد تا به ایران حمله کند و منطقه را ناامن سازد ولی شکست خوردند. ما توصیه می‌کنیم دولت آمریکا وارد این ماجرا نشود هرچند که ایران به دنبال جنگ نیست ولی در دفاع از خودمان کوتاه نمی‌آییم.
ايلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین