کد خبر: ۴۲۴۶۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲

معاون فرماندار تبریز: به‌ متکدیان خیابانی پول ندهید تا عنوان"شهر بدون گدا" برای تبریز حفظ شود

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تبریز گفت: متاسفانه اخیرا شاهد موج تازه ای از گسترش تکدی گری در تبریز بودیم که زیبنده "شهر بدون گدا" نیست و برخورد قاطع و مناسب مردم و مسئولان را می‌طلبد.
آفتاب‌‌نیوز :
سعید برزگر در این خصوص اظهار کرد: با وجود تشکلهای مردمی خیریه متعدد در شهر تبریز و اهتمام آنان به شناسایی و تحت پوشش قرار دادن نیازمندان واقعی، متکدیان خیابانی از احساسات همشهریان سوء استفاده کرده و با این کار جلوه‌ای زشت به شهر زیبای تبریز می‌دهند.

وی در خصوص سه دسته‌ی متکدیان و چگونگی برخورد با آنان، بیان کرد: گروه اول متکدیان افراد بومی هستند که علیرغم وضعیت مالی مناسب، تکدی‌گری را به عنوان شغل انتخاب کرده‌ان ، این افرد درآمد زیادی از این طریق کسب کرده و برای ترحم شهروندان، شکل و ظاهری فقیرانه به خود می‌گیرند.

وی ادامه داد: برای این گروه از متکدیان طرح پاکسازی مداوم و برخورد قانونی با همکاری ارگان‌های ذیربط انجام شد و همچنین نسبت به توانمندسازی شغلی آنان نیز اقدام گردید.

وی در خصوص دسته‌ی دوم تکدی‌گران نیز یادآور شد: این دسته از متکدیان نیز متاسفانه کودکان کار هستند که سودجویان آن‌ها را در سطح شهر پخش کرده و شهروندان عزیز نیز به حساب سن پایین آنان اقدام به کمک مالی می‌کنند؛ درحالیکه سود اصلی به جیب کلاهبرداران و سوء استفاده کنندگان از کودکان می‌رود.

برزگر در این خصوص بیان کرد: این دسته از افراد سودجو و کلاهبردار با برخورد قاطع مقامات امنیتی و قضایی مواجه هستند و قانون برای آنها شدیدترین مجازات‌ها را درنظر می گیرد؛ کودکان کار نیز با هماهنگی بهزیستی ساماندهی شده و اگر خانواده هایشان وضعیت مالی خوبی نداشته باشند مورد حمایت قرار می گیرند.

وی با اشاره به نوع سوم متکدی‌گری نیز خاطرنشان کرد: این دسته از متکدیان نیز که اخیرا بطور فزاینده‌ای وارد شهر تبریز شده‌اند، شامل اتباع خارجی و افرادی از مناطق دور افتاده‌ی سایر استان‌ها هستند؛ این افراد اگر از اتباع خارجی باشند با هزینه‌ی دولت به مبادی خروجی کشور انتقال می‌یابند و از کشور دیپورت می‌شوند؛ درصورت بازگشت مجدد نیز برخوردهای قانونی شدیدتری اعمال می‌شود که اگر هم از مناطق دیگر کشور باشند به شهر مبدا انتقال داده می‌شوند.

وی در پایان تاکید کرد: هماهنگی، تعامل و جلسات مختلفی با مسئولان شهرداری، دادستانی، نیروی انتظامی، بهزیستی، کمیته امداد و تشکل‌های مردمی خیریه به ویژه موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، در این خصوص انجام می‌شود و امید است با همکاری مردم شریف تبریز شاهد برچیده شدن متکدیان و حمایت از نیازمندان واقعی باشیم
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0
1
افرین به فرماندار
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین