کد خبر: ۴۲۴۹۹
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۸:۳۴

جنبلاط: انفجارهاي عربستان و عراق کار سوریه است

آفتاب‌‌نیوز : وي هم چنين تاكيد كرد، اكثريت مردم لبنان يك رييس جمهور لبناني مي‌خواهند نه سوري و اين امر كاملا با بند يك قطعنامه‌ي 1559 شوراي امنيت منطبق است.

وي افزود: رييس پارلمان خواهان انجام اين مذاكرات است، زيرا به توافقنامه‌ي طايف معتقد است ولي در مقابل نظام سوريه سعي در مانع تراشي در روند مذاكرات را دارد و اين امر طي سخنراني اخير بشار اسد، رييس جمهور اين كشور مبني بر اين كه اعمال فشار عليه سوريه به بحران مي‌انجامد، به اثبات رسيد.

جنبلاط خاطرنشان كرد: حمله‌ي تروريستي به پالايشگاه نفت عربستان به نظام سوريه بر مي‌گردد، هم چنانكه تروريست‌هايي كه به سامرا حمله كردند، از سوريه وارد عراق شدند.

فواد سنيوره، نخست وزير لبنان نيز اتهامات وارد شده به فرانسه مبني بر دخالت اين كشور در امور داخلي لبنان را عجيب دانست.

وي ضمن تقدير از نقش ژاك شيراك، رييس جمهور فرانسه در حمايت از لبنان اظهار داشت، تمامي قطعنامه‌ها از سوي شوراي امنيت صادر مي‌شوند نه از فرانسه، پس چرا ما بايد فرانسه را مسوول اين امر بدانيم و اين كشور را متهم كنيم؟

وي فرانسه را كشور دوست و شيراك را يكي از دوستداران لبنان توصيف كرده و افزود: بايد به نقش موثر اين كشور در حمايت از لبنان اعتراف كنيم.

از سوي ديگر سليم الحص، نخست وزير سابق لبنان نيز در گفت‌وگو با شبكه‌ي تلويزيوني الجزيره اظهار داشت: سفر كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه‌ي آمريكا به لبنان جهت توجيه خواسته‌هاي آمريكا از طريق اين كشور صورت گرفته است.

وي ديدار رايس با برخي از مقامات لبناني و استثنا نمودن مخالفان آمريكا را دليل صحت گفته‌ خود دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین