آفتابنیوز : نشست خبری فیلم «یادم تو را فراموش» ساخته علی عطشانی، باحضور کارگردان و تهیهکننده، پیمان عباسی (فیلمنامهنویس)، محمود عطشانی (مدیر فیلمبرداری)، محمد تیموری (تدوینگر)، حسین یاری، ماهچهره خلیلی و مازیار فلاحی (بازیگران)، شامگاه سه شنبه در تالار سعدی برج میلاد برگزار شد.
در ابتدای نشست علی عطشانی گفت: «من دو سال پشت سرهم در جشنواره دو فیلم «نقش نگار» و «پارادایز» را داشتم که نمایش داده نشد و من نتوانستم شما را زیارت کنم. خوشحالم که این بار در خدمت شما هستم.»
سپس پیمان عباسی درخصوص موضوع فیلم و نحوه نگاهی که به رویداد واقعی آن شده است، توضیح داد: «این فیلم یک برداشت آزاد از واقعیت است و من نمیخواستم که همان نامها و دقیقا همان اتفاق را بنویسم.»
علی عطشانی هم اضافه کرد: «تا جایی که من می دانم، پیمان در زمانی که این اتفاق افتاده است، تحقیقات مفصلی کرده و من وقتی فیلمنامه را خواندم، میدانستم که نباید قضاوت کنم و به این اعتقاد دارم و اگر جایی اینطور به نظر میرسد، اتفاقی بوده است.»
در ادامه این نشست، مازیار فلاحی گفت: «من اولین بار است که عضوی از جشنواره شدم و بسیار خوشحال هستم که در این موقعیت قرار دارم، تجربه جدیدی بود و اگر کاستی داشت مشتاقم که برطرف کنم و اگر هم که خوب بوده است خوشحالم که توانستهام وظیفهام را درست انجام بدهم. من با پیمان رفاقت نزدیکی داشتم و ابتدا تنها میخواستم در بخش موسیقی فیلم فعالیت کنم و با کمک کارگردان توانستم این نقش را بازی کنم. اگر نقش آقای یاری به من پیشنهاد میشد، هرگز قبول نمیکردم چون نقش خیلی سختی برای من که بازیگر نیستم، بود.»
علی عطشانی هم در پاسخ به انتقادی درباره ریتم یکنواخت فیلمسازی و جنجال خود ساختهای که در آثارش برای توجه بیشتر به فیلمهایش ایجاد میکند، گفت: «از اینکه با حسن نیت این سوال را مطرح میکنید ممنونم، شاید این سوال خیلی از دوستان باشد، شاید من در ابتدا که فیلمسازیام را شروع کردم ناخواسته حاشیههایی به وجود آمد؛ مثلا دستمزد رضا گلزار در «دموکراسی تو روز روشن»، همین ماجرا تبعاتی را برای من به وجود آورد. نمیگویم خودم مقصر نبودم، شاید من هم در عدم مدیریت حواشی مقصر بودم اما حالا واقعا از حواشی خسته شدم. یک جاهایی من مقصر بودم یک جایی هم واقعا تقصیر من نبود.»
او ادامه داد: «حالا میخواهم بدون جنجال و دور از حواشی بیشتر تلاش کنم. وسواس بیشتری روی فیلمها و فیلمنامهها داشته باشم تا مخاطب هم برای تماشای فیلمهایم بیاید. من آن سالها جوان بودم و شاید در مراحل کاریام اشتباه کردم.»
این کارگردان در پاسخ به حاشیه دیگری درباره پر کردن سالن اصلی برج میلاد به هنگام نمایش فیلمش توسط هواداران مازیار فلاحی نیز با شاهد گرفتن چند تن از حاضرین در سالن گفت: «نه من و نه هیچ کدام از دوستان و عوامل این فیلم برای آوردن کسی به سالن برای پر کردن آن رایزنی نکردیم.»
او درباره حضور فلاحی در این فیلم هم گفت: «این موضوع که انتخاب خواننده برای حضور در فیلم درست بوده یا نه را نمیدانم اما صادقانه میگویم زمانی که از مازیار فلاحی برای حضور در این کار دعوت کردم، به هوادارانش فکر نمیکردم.»
عطشانی همچنین درباره طرح اولیه فیلم گفت: «من خیلی دوست داشتم که یک کار عاشقانه بسازم، به پیمان هم گفتم که دوست دارم یک فیلمنامهای برایم بنویسی که هوایش ابری باشد و اینکه تا چه حد موفق بوده است باید از بازخوردها فهمید.»
عباسی هم در ادامه این نشست افزود: «من موضوع خیانت در همه قالبها را دوست دارم، وقتی که ماجرای آقای محمدخانی اتفاق افتاد، من با آقای طباطبایی قرارداد بستم که این کار را بسازم، اما او شکایت کرد و این داستان ماند و ساخته نشد تا اینکه با علی آن را به شکلی امروزی ساختیم.»
سپس عطشانی درخصوص شخصیت حسین یاری در فیلم توضیح داد: «من در نوشتن فیلمنامه هم بسیار اصرار داشتم که دامون خیلی عاشق نباشد و تنها بعضی اوقات فریب بخورد و بعد از آن دچار ناراحتی و عذاب وجدان شود.»
این کارگردان در پایان گفت: «از همه عوامل فیلم تشکر میکنم و به خدا قسم این فیلم با سرمایه شخصی من ساخته شده و سفارشی نشده است.»
منبع: خبرآنلاین