کد خبر: ۴۲۵۵۷۷
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

وزارت خارجه روسیه: از خارج شدن احتمالی ایران از توافق هسته‌ای نگرانیم

وزارت خارجه روسیه از خارج شدن احتمالی ایران از توافق هسته ای برجام به دلیل لفاظی‌های ضدایرانی مقامات واشنگتن ابراز نگرانی کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش فارس، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو نگران خروج احتمالی ایران از توافق هسته‌ای 2015 (برجام) است.
 
بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «میخائیل اولیانوف» رئیس دپارتمان عدم اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، خروج احتمالی تهران از توافق برجام به دلیل لفاظی‌های ضدایران آمریکا و مقامات این کشور نشانه شکست جامعه بین‌المللی خواهد بود.
 
این دیپلمات روس گفته است، «نگرانی‌های شدیدی در خصوص لفاظی‌های تند ضدایرانی دولت آمریکا و اثرگذاری آن بر اجرای برجام وجود دارد».
 
اولیانوف در پاسخ به این سوال که آیا خطر خروج ایران از توافق برجام وجود دارد گفت: «به اعتقاد من اگر چنین اتفاقی بیفتد، این یک شکست بزرگ برای کل جامعه بین‌المللی خواهد بود».
 
وی همچنین تأکید کرد: تحریم‌هایی که دولت آمریکا اخیرا طی یک هفته گذشته بر ایران تحمیل کرده، جو متشنج و به شدت غیرمطلوبی را در خصوص ادامه اجرای برجام بوجود آورده است».
 
اولیانوف همچنین به مسئله انتقادهای دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا از برجام نیز اشاره کرد و گفت: «ممکن است این توافق ایده‌آل نباشد اما بهترین راه ممکن در شرایطی بسیار دشوار بود. این یک توافق منطقی و بسیار ظریف است».
 
این دیپلمات روس در ادامه گفت که مسکو تماس‌های مکرر خود با تهران و واشنگتن را به منظور کاهش تنش‌هایی که بر توافق برجام سایه افکنده، حفظ خواهد کرد.
 
اولیانوف تأکید کرد: « در حال حاضر این تماس‌ها برقرار شده است».
 
وی افزود: «ما این تماس‌ها را به طور مداوم با تمامی طرفین برجام از جمله واشنگتن و تهران برقرار می‌سازیم. تلاش ما این است که جوی عادی در خصوص اجرای برجام ایجاد کرده و آن را حفظ کنیم».
 
رئیس دپارتمان عدم اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه در ادامه تصریح کرد که با وجود تنش‌های بوجود آمده در خصوص برجام، «در حال حاضر نیازی به برگزاری نشستی فوری در این رابطه وجود ندارد».
 
اولیانوف در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» تأکید کرد، مسکو و 5 کشور دیگر در توافق برجام با هر گونه اقدامی که ادامه اجرای این توافق را زیر سوال ببرد، مخالف هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین