کد خبر: ۴۲۵۶۲۷
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷

فراهم شدن مقدمات حمله به غرب موصل/ پنتاگون: داعشی‌ها باید بین مرگ و تسلیم شدن انتخاب کنند

سخنگویی فرماندهی عملیات مشترک عراق از انجام مقدمات لازم برای آغاز مرحله سوم عملیات آزادی سازی موصل و ورود به بخش غربی این شهر خبر داد. آمریکا نیز می‌گوید داعشی‌ها در غرب موصل یا باید تسلیم شوند و یا کشته خواهند شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، یحیی رسول، سخنگویی فرماندهی عملیات مشترک عراق از جدیدترین مقدمات انجام شده برای آغاز عملیات آزاد سازی غرب موصل خبر داد و در بیانیه‌ای گفت: تیم مهندسی وابسته به فرماندهی عملیات مشترک عراق مقدمات لازم برای ساخت پل‌های شناور جهت تسهیل عبور و مرور نیروها و انتقال تجهیزات نظامی به غرب موصل را آغاز کرده است.

یک منبع نظامی در گفتوگو  با الشرق الاوسط احتمال داد که عملیات روز یکشنبه آتی آغاز شود. این مساله از سوی یک سخنگوی نظامی نیز تایید شده است.

حسین علی حاجم، فرماندار موصل در گفت و گو با الشراق الاوسط گفت که عملیات نظامی در غرب موصل بسیار دشوار است و داعش به شدت ساکنان این منطقه را تحت فشار قرار داده تا نتوانند تحرکاتش را رصد کنند همچنین داعش اقدامات بسیاری را در راستای مقابله با عملیات آتی در پیش گرفته است.

حاجم افزود: با وجود همکاری خوب ساکنان غرب موصل با نیروهای امنیتی بعید می‌دانم این عملیات هفته آینده آغاز شود و احتمالا نیروهای امنیتی به زمان بیشتری نیاز دارند.

وی درباره سرنوشت خانواده‌های داعشی که ساکن شرق موصل هستند، گفت: برخی از آنها به غرب موصل که غالبا داعش‌ها ساکن آن هستند،‌ آمده اند اما برخی خانواده‌ها در اردوگاه جده در نزدیکی موصل اسکان داده شده اند.

فرماندار موصل اقدامات انجام شده در خصوص این خانواده‌ها را شرم‌آور خواند و گفت: این خانواده‌ها به حدود 50 هزار تن می رسند که عدد بزرگی است. سازمان‌های بین‌المللی درباره سرنوشت آن‌ها از ما پاسخ می‌خواهند و برخی اهالی موصل نیز خواستار انتقام گیری از آنان هستند. پیش‌بینی می‌کنم که بغداد پس از اتمام عملیات آزادسازی موصل درباره آن‌ها تصمیم‌گیری کند.

جف دیویس؛ سخنگویی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) نیز در بیانیه‌ای رسمی تاکید کرد: داعش های حاضر در غرب موصل دو گزینه تسلیم یا مرگ مواجه هستند.

دیویس در این بیانیه به کنترل کامل نیروهای عراقی بر شرق موصل اشاره کرد و گفت: داعش‌های موجود درغرب موصل راه فراری ندارند و نمی‌توانند فرار کنند؛ آن‌ها در غرب محاصره شده وکمک‌ها و آذوقه به دست آن‌ها نمی رسد.

وی افزود: جنگنده‌های ائتلاف نیز حملات مستمری را علیه پایگاه‌های داعش درغرب موصل انجام می دهند.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد که داعش به مناطق شرق شهرستان الدور واقع در 150 کیلومتری شمال بغداد حمله کردند به گفته این منبع حمله مذکور با انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده توسط یک انتحاری در نزدکی پایگاه تیپ 9 حشد شعبی آغاز شد.

منبع مذکور افزود: پس از این حمله انتحاری ممنوعیت رفت و آمد در شهر تا اطلاع ثانوی اعلام شد و نیروهای امنیتی در منطقه مستقر شده و از جنگنده های ارتش برای مشارکت در عملیات دعوت شد.

وی ادامه داد: داعش در برخی مناطق شهرک حمرین در شرق الدور پیشروی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین