کد خبر: ۴۲۵۶۷۳
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳

پاسخ وزیر ارتباطات به منتقدان شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی مبنی بر انتقاداتی که برخی نسبت به راه اندازه و فعالیت شبکه ملی اطلاعات مطرح می ‌کنند تاکید کرد: شبکه ملی اطلاعات برای من نیست و آنچه در این زمینه انجام شده، مشخص است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود واعظی در حاشیه مراسم رونمایی از پروژه های اپراتور دوم ارتباطی با بیان اینکه از ابتدای کار دولت شبکه انتقال از نزدیک هزار به ۱۰ هزارگیگابیت بر ثانیه رسید، اظهار کرد: تعداد CDNهای کشور نیز در راستای تکمیل شبکه ملی اطلاعات افزایش یافت و به تبع تعرفه خدمات ارتباطی هم بابت داخلی شدن گردش اطلاعات کاهش مییابد.

وزیر ارتباطات همچنین درباره یکی از مشکلات اپراتورها در حوزه اینترنت اشیاء که فرکانس ارتباطی است، گفت: از دو سال قبل در وزارت ارتباطات کمیته ویژه‌ای برای اینترنت اشیاء تشکیل دادیم و یکی از بحثهای مطرح در آن مربوط به حریم خصوصی مردم بود.

وی افزود: بحث‌های امنیت و قوانین و مقررات هم دیگر موضوعات مطرح در این کمیته است که رگولاتوری در حال کار کردن روی آنهاست و آنچه بعد از اینها مطرح می‌شود، فنی و زیرساختی خواهد بود.

واعظی با بیان اینکه دانشگاه‌ها نیز سرمایه‌گذاری خوبی روی این مقولات انجام داده است، گفت: در فرکانس مشکلی نداریم و در فرکانسی هستیم که دستمان بسته نیست ولی اگر امروز که کار آزمایشگاهی اینترنت اشیاء می‌شود، فرکانس را تخصیص دهیم زمانیکه کار تجاری می‌شود با کمبود مواجه می‌شویم.

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره بحث مشکلات و کمبودهای زیرساختی در حوزه تخصیص اینترنت پرسرعت عنوان کرد: آنچه مربوط به دولت و زیرساخت می‌شود، به صراحت می‌گویم با مشکلی مواجه نیست و قادر به پاسخگویی نیاز تمامی اپراتورها و مخابرات هستیم.

وی ادامه داد: تمام مشکلات مربوط به کیفیت شبکه زیرساخت که به گذشته باز می‌گشت مرتفع شده و از اینجا به بعد تمام موضوعات به دسترسی باز می‌گردد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه محدودیت‌های سرعتی روی سیم مسی را به صورت موقت حل کردیم، ابراز کرد: در ۱۳۲ شهر کشور تکنولوژی TD-LTE راه‌اندازی شده و در برخی مناطق جدید هم فیبرکشی انجام شده است.

او خاطر نشان کرد: البته در دنیا تجهیزاتی بکار گرفته شده که از سرعت را روی سیم مسی از دو به هشت مگابیت بر ثانیه می‌رساند.

واعظی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بعد از راه‌اندازی فاز دوم شبکه ملی اطلاعات عده‌ای به این پروژه حمله کردند؟، گفت: شبکه ملی اطلاعات دیگر بحث حرف و تبلیغ نیست و اقدام و عمل در آن مطرح است.

وی ابراز کرد: خوشبختانه تمام روزهای گذشته شاهد این بودیم که بخش خصوصی عملکردی از راه‌اندازی این شبکه ارائه داد که متوجه شدیم اقبال مردم در شش ماه گذشته به این شبکه بیشتر شده و استفاده از محتوای داخلی نیز افزایش یافته است.

واعظی با بیان اینکه برخی نسبت به این پروژه یا اطلاع یا ذهنیت ندارند، گفت: این سوال را باید از خودشان بپرسید، زیرا شبکه ملی اطلاعات مال من نیست و خدمت بزرگی در کشور است و متعلق به همه بخش های مختلف است.

وزیر ارتباطات ابراز کرد: در وزارت ارتباطات از سه سال قبل سیاستی در پیش گرفتیم که توجهی به این حرف‌ها نمی‌کردیم و مهم این است که مردم عمل ما را ببینند و قضاوت کنند زیرا بهترین قاضی خود مردم هستند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین