کد خبر: ۴۲۵۹۰۶
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲

ترامپ دادگاه تجدید نظر را تهدید کرد

رسانه های خارجی گزارش کردند: اندکی پس از رای نهایی دادگاه تجدید نظر، دونالد ترامپ این دادگاه را تهدید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :  رسانه های تصویری فرانس24، سی ان ان و یورونیوز گزارش دادند: رئیس جمهوری آمریکا اندکی پس از رای نهایی دادگاه تجدید نظرمبنی بر مخالفت با فرمان مهاجرتی وی در توییتی دست به تهدید زد.
بنابراین گزارش، دونالد ترامپ در توییت خود با فونت درشت نوشت: شما را دادگاه می بینم، امنیت کشور ما (آمریکا) در خطر است.
به گزارش رسانه های خارجی شعبه نهم دادگاه تجدید نظر فدرال آمریکا با فرمان اجرایی ضد مهاجرتی دونالد ترامپ که به موجب آن سفر اتباع هفت کشورعمده مسلمان به این کشور را منع می کرد، مخالفت کرد و رای قاضی دادگاه فدرال سیاتل آمریکا را در زمینه لغو این فرمان مورد تایید قرارداد.
دادگاه تجدید نظر آمریکا دراین باره افزود: دولت این کشورهیچ ادله ای به دادگاه ارائه نکرده است که نشان دهد افرادی از کشورهایی که ورودشان به خاک آمریکا ممنوع شده، حمله ای در خاک آمریکا انجام داده اند.
شبکه تلویزیونی یورونیوز با پوشش ا ین خبر گزارش داد: با رای نهایی دادگاه تجدید نظر دولت دونالد ترامپ عملا ناکام مانده است.
هیلاری کلینتون نامزد شکست خورده درانتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا نیز در واکنش به این پیروزی در توییتی واکنش نشان داد و به نشانه رای منفی سه قاضی دادگاه تجدید نظر به فرمان اجرایی ترامپ تنها نوشت: 3 بر صفر .
به گزارش ایرنا رای بامداد روزجمعه (امروز) دادگاه تجدید نظر درباره فرمان ضد مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا، توسط سه قاضی، قاضی ویلیام کانبی (منصوب کارتر)، قاضی میشل فریلند (منصوب اوباما) و قاضی ریچارد کلیفتون (منصوب جورج دبلیو بوش) صورت گرفت.
دونالد ترامپ پیش از آخرین توییت خود و در واکنش به رای دادگاه تجدید نظر که با فرمان اجرایی او علیه مهاجران مخالفت نمود، این دادگاه را به سیاسی کاری متهم کرد.
دونالد ترامپ در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: دولت وی در نهایت پیروز این دعوی است.
حکم تعلیق موقت فرمان اجرایی ممنوعیت مهاجرتی دونالد ترامپ جمعه گذشته برابر با 15 بهمن ماه توسط 'جیمز روبارت' قاضی فدرال سیاتل در ایالت واشنگتن صادر شد که توسط جورج دبلیو بوش رئیس جمهوری پیشین آمریکا در این مقام منصوب شده است.
این قاضی فدرال سیاتل گفت: موانع سفر اتباع این کشورها بصورت مستقیم برداشته می شود.
رئیس جمهوری آمریکا هشتم بهمن ماه فرمانی اجرایی را به امضا رساند که به موجب آن از ورود شهروندان هفت کشور عمده مسلمان جهان به خاک این کشور به مدت 90 روز جلوگیری می شود و ورود افراد با روادید پناهجوی نیز به مدت چهار ماه به حالت تعلیق در آمد.
این فرمان اعتراضات زیادی را در داخل آمریکا و حتی سایر کشورها برانگیخت و تعدادی از رهبران جهان آن را مغایر با کنوانسیون های بین المللی دانستند.
ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین