کد خبر: ۴۲۵۹۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

نگاه امام جمعه تهران به فرمان مهاجرتی ترامپ علیه ایران / باید در برابر اختلاف سلایق صبور باشیم

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اهمیت موضوع وحدت کلمه گفت: در اختلاف سلیقه‌ها باید صبر پیشه کرد و در مورد هوا و هوس‌ها باید این هوا و هوس‌ها را خود دور کنیم. در اختلاف سلیقه‌ها باید به یکدیگر نزدیک شویم.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرآنلاین آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، ضمن تشکر از مردم سراسر کشور به‌ویژه در استان‌های غربی کشور که باوجود بارش برف در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن حاضر شدند، یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان در حادثه پلاسکو را گرامی داشت و گفت: ۲۲ بهمن و انقلاب اسلامی دو پایه و اساس داشت که پایه نخست مربوط به امام (ره) بود که در خطبه نخست به آن اشاره کردیم و پایه دوم این انقلاب مردم بودند.

او با اشاره به روز ورود حضرت امام خمینی (ره) به کشور در بهمن ۵۷ به یکی از سوره‌های قرآن مجید اشاره کرد و با تاکید بر وحدت کلمه و اتحاد خاطرنشان کرد: قرآن اختلاف از این ناحیه را جلوگیری کرده و مطلب دوم مربوط به اختلاف سلایق و هوا و هوس‌ها است. در اختلاف سلیقه‌ها باید صبر پیشه کرد و در مورد هوا و هوس‌ها باید این هوا و هوس‌ها را خود دور کنیم. در اختلاف سلیقه‌ها باید به یکدیگر نزدیک شویم.

اهم اظهارات خطیب موقت نماز جمعه تهران را از خبرگزاری ها بخوانید:

*قرآن کریم و خدای متعال نظر خاصی به کسی ندارد. نظام خلقت، قانون دارد و انبیاء و پیروان‌شان باید بر اساس همان نظام عمل کنند و اگر این‌گونه عمل نکنند، حتی پیامبر اکرم نیز شکست خورد و اعتبارش از دست رفت و با این حال امروز عزیزترین و با اقتدارترین شخصیت در طول تاریخ، پیامبر اکرم (ص) است و البته بنابر روایات متواتر قدرت حضرت ولیعصر (عج) از پیامبر اکبر و حضرت مسیح بالاتر است.

*ببینید مردم سوریه و عراق و سومالی و لیبی چرا نباید به امریکا وارد شوند. ما با امریکا نمی‌ساختیم، اشکالی ندارد اما چرا مردمان دیگر کشورها با چنین محدودیتی روبرو شده‌اند. دنیا متوجه شده که اسلام چیست. اسلام به مسلمان اقتدار می‌بخشد. انسان در اسلام مقتدر و عزیز است و سرنوشت خود را پای صندوق‌های انتخابات تعیین می‌کند و اقتصاد و ثروت کشورش در اختیار خودش است و این‌ها با چنین مسائلی مخالف هستند و بر همین اساس با ما مخالفت می‌کنند.

*{درباره اهمیت وحدت و اقدمات دولت عربستان سعودی علیه یمن}البته این جنایت‌ها به ملت‌ها مربوط نیست؛ این حاکمان هستند که این اعمال را انجام می‌دهند اینکه در روایات آمده که دجال در آخرالزمان از همه قوی‌تر است، منظور حاکمان است.

*این دنیا با این اوضاع احوال منهای علی و فاطمه و مسیح‌بن‌مریم و انبیای دیگر یک لحطه نمی‌ماند. حکمت حق تعالی به سوی تکامل است.

*از نیروی انتظامی که در سراسر کشور به نحو احسن هوشیار بودند و به وظیفه خود عمل کردند نیز تشکر می کنم.

*نگاه کنید به دنیا ببینید نسبت به ایران چه قضاوتی دارند. رئیس جمهور جدید آمریکا هشت کشور را برای ورود به آمریکا منع می کند ولو اینکه عقب نشینی کردند و یک دادگاهی در یک کشور حکم ترامپ را لغو کرد اما این نشان می دهد بحث آمریکا و اسرائیل ستیز با اسلام است.

*غرب و امریکا اصرار دارند علیه ما باشند. داعش و امثالهم را آنها تربیت می‌کنند و می‌گویند ما دشمن تروریسم هستیم. مردم عراق و سوریه را بمباران می‌کنند و می‌گویند می‌خواستیم داعشی‌ها را بمباران کنیم. این همه جنایت را با تمام پررویی انجام می‌دهند.

*ما باید دشمن شناس باشیم و امروز که رهبری انقلاب راه امام را ادامه می دهد ببینیم چه مطالبه و دغدغه ای دارند و آن راه را با وحدت کلمه ادامه دهیم.

*آن وقتی که آبادان در محاصره بود و مردم و جوان های ما جنگیدند و این شهر را آزاد کردند امام فرمود خداوند آبادان را آزاد کرد. معنای بیان امام این است که شما همه زحمت کشیدید اما زحمت را خدا به نتیجه رساند.

*ای کاش ما هم در زندگی توکل داشتیم، در پشت میز توکل داشتیم، در کارهای اجرایی، تقنینی و قضایی توکل داشتیم. در رفتن به مجلس و نشستن پشت میز قضا خدا را می دیدیم، در دولت، وزارت و مدیریت خدا را می دیدیم. اگر خدا را ببینیم همانطور که امام دید، آن زمان است که ما متوکل هستیم و انقلاب را نگه داشته ایم.

*مسامحه نکردن، تنبلی نکردن، در کار مسائل سیاسی، اقتصادی، اجرایی و رسیدگی به امور فرهنگی کشور و احساس تعهد کردن نسبت به مسئولیت همه از آثار توکل به خداوند است
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
0
قشنگ انگار داره سر صف براي بچه مدرسه اي ها حرف ميزنه:-))))))
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین