کد خبر: ۴۲۶۰۱۵
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸

ناو هسته‌ای آمریکا وارد منطقه شد

کی از ناوهای هواپیمابر هسته‌ای آمریکا به منظور شرکت در رزمایش مشترک با کره جنوبی روز جمعه وارد آبهای منطقه اقیانوس آرام شد.
آفتاب‌‌نیوز :
ناو «یو اس اس کارل ویسنون» از جمله بزرگترین ناوهای هواپیمابر آمریکا محسوب می شود که هم اکنون در بندر «گوام» در اقیانوس آرام پهلو گرفته و قرار است ماه آینده میلادی رزمایش بزرگ سالانه «فوئل ایگل» (جوجه عقاب) و «کی ریزالو» (عزم راسخ) را با نیروهای کره ای در شبه جزیره کره برگزار کند.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی امروز به نقل از منابع نظامی این کشور گزارش کرده است که حضور این ناو اقدامی بازدارنده در مقابل تسلیحات هسته ای و موشکی بالستیک کره شمالی محسوب می شود.همزمان گزارش شده که ناو هواپیمابر «نیمیتز» آمریکا نیز پایگاه نیروی دریایی در «سان دیه گو» را برای حضور در آبهای اقیانوس آرام غربی ترک کرده است و احتمالا در رزمایش دو کشور شرکت خواهد کرد.

کره شمالی که هر سال با انتشار بیانیه هایی این رزمایش را محکوم می کند امسال نیز آن را تلاشی از سوی دو کشور برای حمله پیشدستانه به خود دانسته است.وزیران دفاع کره جنوبی و آمریکا هفته قبل بار دیگر تاکید کردند که برای مقابله با کره شمالی، روابط و اتحاد نظامی خود را تقویت خواهند کرد.

کره شمالی پیشتر هشدار داده بود که کره جنوبی و آمریکا طی یک برنامه راهبردی به دنبال استقرار تسلیحات هسته ای آمریکا در شبه جزیره کره هستند.آمریکا بالغ بر ۲۸ هزار نیروی نظامی در کره جنوبی دارد که عملا این منطقه را به سمت بی ثباتی و تشنج سوق داده و سبب شده است تا دو کشور کره شمالی و کره جنوبی که از سال ۱۹۵۰ میلادی در شرایط نه جنگ نه صلح بسر می برند، به مرز یک جنگ فراگیر نزدیک شوند.

اقدام آمریکا به اعزام نیرو و تجهیزات مرگبار به کشورهای مختلف و دخالت در مسایل و چالش های منطقه ای در چارچوب نقش ژاندارمی است که برای خود قائل بوده و در سایه همین تصورات؛ به جنگ افروزی، ایجاد و کانون های بحران و تنش در مناطق ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک تحت لوای کمک به برقراری امنیت یا همکاری با کشورهای واقع در این مناطق، مشغول است.
منبع: خبرگزاری ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین