کد خبر: ۴۲۶۰۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱

سفیر ایران در ایرلند: انقلاب اسلامی جهان را تحت تاثیر قرار داده است

جواد کچوئیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند روز جمعه در جریان مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که با حضور جمع کثیری از ایرانیان و مسلمانان مقیم ایرلند در حسینیه اهل البیت (ع) دوبلین برگزار شد، تصریح کرد که آثار و پیامدهای این انقلاب جهان را تحت تاثیر قرار داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
جواد کچوئیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوبلین در این مراسم، با تبریک دهه فجر سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره ) ، به تشریح اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی درحوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی، فناوری، صنعتی و فرهنگی پرداخت. 
وی انقلاب اسلامی را متعلق به همه مسلمانان جهان خواند و یاد آور شد که پیروزی انقلاب اسلامی از مهم ترین تحولات تاریخ معاصر بوده که آثار و پیامدهای آن جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش ایرنا، کچوئیان با تاکید بر عنصر استقلال در سیاست خارجی ایران، استمرار پیروزی و توفیقات ملتمان را در سایه وحدت و همدلی و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای خواند و افزود دولت و ملت ایران در پرتو انقلاب اسلامی به عنوان یک قدرت مستقل در جهان شناخته می شود.
وی همچنین تروریسم و افراطی گری را دو چالش مهم امروز جهان اسلام خواند و افزود زمان استفاده از تروریسم برای رسیدن به اغراض سیاسی از سوی دولت های غربی و همپیمانان منطقه ای آنها بسر آمده است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران، مقابله با تروریسم، افراطی گری، تجاوز و مناقشات فرقه ای را وظیفه همه مسلمانان خواند.
وی همچنین به دستاوردهای برجام به عنوان یک توافق بین المللی در طی یکسال گذشته اشاره کرد و افزود آمریکا و پنج کشور دیگر طرف توافق می بایستی به تعهدات خود بر اساس توافق پایبند باشند؛ هر چند مردم ایران معتقدند که آمریکا تا کنون به تعهدات خود عمل نکرده است.
حجه الاسلام دکتر ابوحسن امام جماعت حسینیه اهل البیت (ع ) نیز در این مراسم با تحلیل ابعاد شخصتی حضرت امام (ره ) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در هدایت انقلاب اسلامی، بر وحدت میان مسلمانان به عنوان نیاز ضروری جهان اسلام تاکید کرد..
مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که ویژه ایرانیان و مسلمانان سایر کشورهای اسلامی مقیم ایرلند ترتیب یافته بود، با اقامه نماز جمعه و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و سپس در ارتباط با پیروزی مردم ایران در 22 بهمن 1357، اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی و تاثیر آن بر سرنوشت مسلمانان جهان سخنرانی هایی ایراد شد.
مراسم رسمی سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ویژه دیپلمات ها و مقامات دولتی ایرلند نیز شامگاه پنجشنبه گذشته با حضور سفرا و روسای نمایندگی های دیپلماتیک مقیم؛ شخصیت ها و مقامات رسمی دولتی ؛پارلمانی و مذهبی ایرلند؛ اساتید و شخصیت های علمی و دانشگاهی؛ مدیران و محققین مراکز مطالعاتی و پژوهشی؛ مدیران و روسای بخش های اقتصادی و تجاریِ؛ مدیران و نمایندگان سازمان آتش نشانی ایرلند و نیز برگزیدگان جامعه ایرانی مقیم ایرلند در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوبلین برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Canada
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
0
0
گاهی یکی مثل انیشتن دنیا رو تحت تاثیر میزاره گاهی یکی مثل احمدی نژاد که هنوز جا پاهاش خیس و تازه تو اقتصاد و روابط خارجی و ....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین