کد خبر: ۴۲۶۰۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳

تماس تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا با امیر کویت و قطر/ترامپ درباره ایران چه گفت؟

رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با امیر کویت با وی درباره مقابله با آنچه به ادعای وی «فعالیت‌های مخرب ایران در منطقه» است گفت‌وگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با «صباح احمد جابر صباح»، امیر کویت تلفنی گفت‌وگو کرده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از فارس، کاخ سفید در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر کرده نوشته که این گفت‌وگوی تلفنی یک روز قبل انجام شده است.

در این بیانیه آمده است: «دو طرف درباره ساز و کارهای مقابله با فعالیت‌های مخرب ایران در منطقه تبادل نظر کردند.»

همکاری‌های دفاعی، تعهد برای مبارزه با داعش و سایر گروه‌های تروریستی و تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های اقتصادی دیگر مسائل مورد بحث در این تماس تلفنی بوده است.

تماس تلفنی ترامپ و تیلرسون با امیر قطر

همچنین خبرگزاری قطر از تماس تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا و وزیر امور خارجه این کشور با امیر قطر خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از این خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر طی تماسی تلفنی با دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا به بررسی روابط دوجانبه، راه‌های تقویت و پیشرفت آن علاوه بر تبادل دیدگاه‌ها در زمینه شماری از رخدادهای مهم و مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه تحولات منطقه پرداخت.

طبق گزارش این خبرگزاری، امیر قطر تماس تلفنی دیگری از رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا دریافت کرد و در جریان آن به بررسی همکاری بین دو کشور و چشم‌اندازهای توسعه آن علاوه بر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.

این نخستین گفت‌وگوی تلفنی بین امیر قطر با ترامپ و نیز تیلرسون پس از انتصاب آنها به عنوان رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه آمریکاست.

ترامپ ۲۰ ژانویه به طور رسمی به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا و تیلرسون نیز از آغاز فوریه به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا آغاز به کار کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین