کد خبر: ۴۲۶۳۵۹
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۳

بازتاب دیدار نخست وزیر سوئد با رهبر معظم انقلاب در خبرگزاری رویترز

خبرگزاری رویترز شنبه شب دیدار 'استفان لوون' نخست وزیر سوئد با رهبر معظم انقلاب را به طور ویژه پوشش داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش رویترز، این گزارش با اشاره به دیدار نخست وزیر سوئد با حضرت آیت الله خامنه ای نوشت: رهبر عالی ایران اعلام داشت که سوئد به دلیل ارتباطات طولانی با ایران در چشم مردم ما کشوری خوشنام است و این خوشبینی ملت ها به یکدیگر، زمینه مناسبی برای توسعه همکاری ها خواهد بود.

گزارش رویترز افزود: رهبر عالی ایران با اشاره به اینکه توافقات انجام گرفته با برخی کشورهای اروپایی عملی نشده است، خطاب به نخست وزیر سوئد گفت با شناختی که از جنابعالی وجود دارد، شما فردی اهل اقدام و عمل هستید و انتظار می رود به نحوی عمل کنید که توافقات صرفا بر روی کاغذ باقی نماند.

در ادامه این گزارش آمده است: رهبر عالی ایران اظهار داشت که مردم منطقه با آگاهی از دخالت های بعضی قدرت های بزرگ، به درستی به آنها بدبین هستند.

به گزارش ایرنا، استفان لوون نخست وزیر سوئد که جمعه شب وارد تهران شد، صبح شنبه پس از استقبال رسمی توسط رییس جمهوری ایران وارد مذاکره دو جانبه و چند جانبه شدند.
پس از این دیدارها، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه های نوآوری و فناوری که از طرف ایران سورنا ستاری معاون فناوری رییس جمهوری و از طرف سوئد خانم آن لیند وزیر اتحادیه اروپا و تجارت سوئد به امضا رسید.

پنج سند همکاری در زمینه های فناوری، علوم تحقیقات، امور جاده‌ای، ارتباطات و فناوری اطلاعات و امور زنان و خانواده میان جمهوری اسلامی ایران و سوئد در حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر سوئد امضا شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین