کد خبر: ۴۲۶۳۸۱
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷

کره شمالی یک فروند موشک بالستیک شلیک کرد

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی صبح یکشنبه به وقت محلی اعلام کرد که کره شمالی یک فروند موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری یونهاپ، هنوز نوع این موشک که ساعت 07:55 دقیقه به وقت محلی از استان پیونگان کره شمالی شلیک شده، مشخص نشده است.

به گزارش ایرنا، یک مقام آگاه نظامی در این رابطه به این خبرگزاری گفت : ارتش هم اکنون در حال بررسی این مسئله است که آیا موشک شلیک شده از نوع موشک های بالستیک بلندبرد موسودان بوده است یا نه.

گفته می شود که موشک های موسودان بردی نزدیک به سه هزار کیلومتر دارند.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در نطق خود در ابتدای سال جاری میلادی گفته بود که پیونگ یانگ در مرحله نهایی پرتاب آزمایشی یک فروند موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) قرار دارد.
رسانه های کره جنوبی پیش از این به نقل از منابع مطلع خبر داده بودند که پیونگ یانگ دستکم دو فروند از این موشک ها را روی سکوی پرتاب قرار داده است.

بیشترین نگرانی کشورهای غربی و به ویژه آمریکا این است که موشک های بالستیک قاره پیمای جدید کره شمالی قابلیت حمل کلاهک های هسته ای داشته باشد. موسسه پژوهش های بین المللی صلح استکهلم چند ماه قبل پیش بینی کرده بود که کره شمالی قادر به ساخت دستکم 10 کلاهک هسته ای بوده باشد.
«هان مین کو» وزیر دفاع کره جنوبی هفته گذشته با تاکید بر اینکه تهدید های کره شمالی واقعی است، از نیروهای نظامی خواسته بود که در آماده باش کامل بسر ببرند.
گزارش ها نشان می دهد که کره جنوبی در راستای تقویت نیروی خود در منطقه، ۳۶ فروند بالگرد آپاچی مدل «آ ‌اچ ۶۴ یی» را بر اساس قرارداد یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری از آمریکا تحویل گرفته است.

کره شمالی چندی پیش پنجمین آزمایش هسته ای خود را انجام داد. پیونگ یانگ تاکنون چهار بار دیگر هم در سال های 2006، 2009، 2013 و 2016 دست به آزمایش هسته ای زده و مشمول تحریم های سازمان ملل متحد و دیگر کشور ها قرار گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین