کد خبر: ۴۲۶۴۷۳
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰

بخشش ۲۲ محکوم به قصاص در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران گفت که امسال 22 مجرم محکوم به قصاص در این استان پیش از رسیدن به چوبه دار، با کسب رضایت اولیای دم بخشیده شدند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران ، حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد تعداد آرای صادره قصاص در محاکم استان در سال جاری را 33 فقره اعلام کرد و افزود: بخشش زندانیان محکوم به قصاص نفس در مازندران رو به افزایش است.
 
وی گفت که عفو و بخشش محکومان با همکاری و رایزنی روسای زندان ها ، مددکاران و روحانیون زندان با اولیای دم و جلب رضایت آنان صورت گرفته است.
 
بازگشت به زندان پس از رهائی
 
رئیس دادگستری مازندران همچنین گفت که 13 تا 15 درصد زندانیان استان به دلیل شرایط اقتصادی، فرهنگی و نداشتن اشتغال ، پس از رهائی بار دیگر با ارتکاب جرم به زندان بر می گردند.
 
وی افزود : البته برگشت به زندان برای افرادی که تحت پوشش مرکز مراقبت بعد از خروج قرار گرفته و وام اشتغال زایی دریافت کرده اند، به نیم درصد کاهش یافته است.
 
تقوی فرد گفت : از ابتدای امسال حدود 200 زندانی وام اشتغال زایی تا سقف 10 میلیون تومان دریافت کردند.
 
وی افزود : شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان های استان در سال جاری ، یکهزار و 178 فقره پرونده وارده داشتند که 909 پرونده توسط مددکاران شورای حل اختلاف زندان، منجر به صلح و سازش، جلب رضایت و آزادی زندانی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین