کد خبر: ۴۲۶۵۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
بروجردی:

انتشار اسناد محرمانه برجام به ضرر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تمام می‌شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت : انتشار اسناد محرمانه برجام اعتماد به آژانس بین المللی انرژی اتمی را به چالش خواهد کشید چرا که این نهاد بین‌المللی متعهد بود اطلاعات به بیرون درز نکند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، علاءالدین بروجردی با اشاره به احتمال انتشار اسناد محرمانه ایران در برجام از سوی ترامپ اظهار داشت: ایران از انتشار هرگونه سند محرمانه استقبال می کند چرا که بر حقانیت و متعهد بودن ما تاکید مضاعف خواهد شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: با این حال اگر ترامپ بخواهد اسناد محرمانه بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را منتشر کند در واقع نقض عهدی از سوی آژانس رخ خواهد داد چرا که آژانس متعهد شده تا اطلاعات و اسناد محرمانه و هسته ای ایران را در اختیار هیچ کشوری از جمله آمریکا قرار ندهد.

وی گفت: از آنجایی که محرمانه نگهداشتن اطلاعات هسته ای ایران بر عهده آژانس بین المللی انرژی اتمی است، اگر این اسناد از سوی ترامپ منتشر شود آژانس باید پاسخگوی نقض عهد خود به ایران باشد.

این نماینده مردم در مجلس در خصوص احتمال همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی با آمریکا برای درز اطلاعات محرمانه ایران عنوان کرد: تصور نمی کنم آژانس بخواهد از خطوط قرمز تعیین و پذیرفته شد توسط کشورها عضو عبور کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این حال اگر اطلاعاتی از آژانس به بیرون و آمریکا درز کند قطعا اعتماد به آژانس بین المللی دچار چالش جدی خواهد کرد و به ضرر این نهاد بین المللی تمام می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین