کد خبر: ۴۲۶۶۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵

پروفسور چگونه دربی را باخت؟

تفکرات سرمربی تیم پرسپولیس در دیدار برابر استقلال به مانند شمشیر دولبه عمل کرد؛ او در بازی های گذشته توانسته بود تغییرات مثبتی در تیم خود ایجاد کند ولی در دیدار برابر استقلال این تغییرات عامل اصلی شکست تیمش شد.
آفتاب‌‌نیوز :
تیم پرسپولیس در حساس ترین دیدار فصل برابر رقیب دیرینه شکست خورد تا همانطور که در پیروزی ها به نقش پر رنگ او اشاره شده است، در شکست هم به نقش سرمربی اشاره شود.محرومیت کامیابی نیا سبب شده بود تا برانکو ایوانکوویچ نفرات خود را با 3  تغییر در دیدار برابر استقلال تهران به میدان بفرستد؛ تغییراتی که حداقل در این دیدار جواب نداد.
 
*اشتباه در انتخاب جایگزین کامیابی نیا
مهم ترین چالش برانکو در دربی تهران انتخاب جایگزین کمال کامیابی نیا بود، که آن چیزی که در میدان مسابقه شاهد بودیم، نشان از انتخاب اشتباه او داشت. حسین ماهینی که در تمامی دیدارهای لیگ شانزدهم به طور ثابت به میدان رفته بود و سرمربی پرسپولیس اعتماد خاصی نیز به او دارد، برای این پست حساس در نظر گرفته شد اما در طول بازی، ماهینی بازیکنی سرگردان بود که نه به وظایف پست جدیدش آگاهی داشت و نه جایگیری های مناسبی داشت؛ ماهینی در بازیسازی از خط دفاعی نیز موفق عمل نکرد. اینکه در تمرینات عملکرد ماهینی چگونه بوده که برانکو متقاعد به استفاده از او در این پست شده است، سوالی است که تنها برانکو ایوانکوویچ می تواند به آن پاسخ دهد.
  
*احمدزاده اینبار علیه برانکو
تغییر دیگر تیم پرسپولیس ادامه دادن به استفاده از فرشاد احمدزاده در پست دفاع چپ بود؛ احمدزاده که در دقایق کوتاه حضور در مقابل گسترش فولاد و هم چنین حضور کامل در مقابل تراکتورسازی نمایش خوبی ارائه داده بود، امروز هم در حملات و هم در دفاع نمایش خوبی نداشت تا  پاشنه آشیل تیم پرسپولیس در سمت راست خط هجومی استقلال شود. احمدزاده در حملات نیز نقش تاثیرگذاری نداشت و بارها ارسال های او به بیرون رفت؛ نفوذ های او در عرض محوطه جریمه نیز به دلیل عدم تسلط روی پای راست، خطر انچنانی برای مدافعین استقلال ایجاد نکرد.
تغییر دیگر برانکو استفاده از رامین رضاییان در پست وینگر راست بود که در دیدار برابر استقلال نمایش خوبی نداشت؛ البته هر چقدر تغییرات ایجاد شده توسط برانکو در این دیدار بازدهی لازم را نداشتند، مدافع جوان پرسپولیس یعنی صادق محرمی روز خوبی را پشت سر گذاشت.
 
*مسئولیت آن کارت قرمز 
به این موارد می توان عدم تعویض کامیابی نیا در دیدار برابر تراکتورسازی را نیز اضافه کرد؛ سرمربی پرسپولیس در دیدار برابر تراکتور در دقیقه 82 اقدام به تعویض سروش رفیعی با صادق محرمی کرد، در شرایطی که از شیوه بازی و جنگندگی هافبک تدافعی خود که گاها با خشونت نیز همراه می شود، آگاهی داشت؛ ضمن اینکه کامیابی نیا تنها بازیکنی در پرسپولیس به شمار می رود که جایگزینی برای او روی نیمکت وجود نداشت؛ با این وصف سرمربی تیم پرسپولیس می توانست با یک تعویض هوشیارانه خطر از دست دادن کامیابی نیا در دیدار حساس برابر استقلال را دفع کند.
 
*واگذاری بازی در دیدارهای حساس 
برانکو ایوانکوویچ از زمان حضور در تیم پرسپولیس شرایط بسیار خوب و فوق العاده ای را برای این تیم رقم زده است؛ با این حال دو دیدار سرنوشت ساز پرسپولیس در فصل گذشته برابر نفت تهران و هم چنین راه آهن رقم خورد. پیروزی در مقابل نفت تهران، می توانست مهری بر قهرمانی پرسپولیس در لیگ چهاردهم باشد، اما برانکو در آن دیدار، موفق به کنار زدن شاگردان منصوریان نشد تا با شکست برابر این تیم، سرنوشت پرسپولیس در هفته‌ی پایانی به اما و اگر بکشد. دیدار برابر راه آهن می توانست با پیروزی پر گل و قهرمانی این تیم همراه باشد ولی این اتفاق نیز رخ نداد تا سرخپوشان در یک قدمی جام از لمس آن محروم شوند. دیدار امروز برابر استقلال تهران نیز یکی دیگر از بازی‌های حساس پیش روی برانکو بود، که از آن نیز سربلند خارج نشد؛ دیداری که پیروزی در آن می توانست تکمیل کننده یک فصل رویایی توام با قهرمانی باشد، ولی شکست برابر استقلال رویاهای هواداران میلیونی پرسپولیس را به باد داد و حالا تراکتورسازی نیز در فاصله 6 امتیازی پرسپولیس امید تازه ای برای ادامه لیگ یافته است.
 
به گزارش ورزش سه، البته می توان به عواملی نظیر بدشانسی و البته بی دقتی مهاجمین پرسپولیس در به هدف نشاندن  ضربات نهایی در توجیه شکست  پرسپولیس اشاره داشت، اما نمی توان از این موضوع هم به سادگی گذشت که تفکرات برانکو ایوانکوویچ در دیدارهای حساس و سرنوشت ساز نتوانسته نتیجه لازم را برای او به همراه داشته باشد. برانکو همچنان منصوریان را نمی برد و تیم پرسپولیس برای دومین سال پیاپی در حساس ترین و البته پر اهمیت ترین بازی فصل مغلوب شاگردان او شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
چه تحلیل آبکی !!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین